Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320D - 330D spolehlivost

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jogurt
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: pon 21.04.2003 00:00

#1 Příspěvek od jogurt »

Nevite jak je na tom se spolehlivosti motor v E46 320D a 330D? U prvnich 320D odchazelo kolem 150t km turbo a vstriky.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Na tohle téma toho tu je mraky popsanýho.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od jura55 »

Ono jde o to, jaky motory myslis, pac jak do 320d, tak do 330d se davaly 2 typy (u te 330d mozna jen vylepsni toho prvniho)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Hele je to jednoduchý.Motory jsou super,ale to co je nanich namontovaný je sázka do loterie.Bud budeš v poho jezdit a nebo se ti to bude srát.Znám 3.0D se 450000 km a měnil pouze 4 vstřiky,ale taky znám motor na kterým se ve 140000 měnilo snad všechno.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#5 Příspěvek od martilulin »

320d bez CR se pry kurvila,jel jsems ni nekolikrat a nejede nic mo a chrochta jak Fabia.320d s common railem mam ja a je bez problemu,kolega ji ma taky,ale v sedanu a najeto 210 a take zadne problemy.Zajimave je,ze u VW group mu u sluzebaku nikdy turbo tak dlouhy nevydrzelo,alespon vzdy zatuhla regulace,u BMW ne.Ale stale plati,ze pokud nemas alespon 20k bokem na opravy CR auto neber,kup si benzinak a ty prachy projezdi.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od jura55 »

martilulin píše:320d bez CR se pry kurvila,jel jsems ni nekolikrat a nejede nic mo a chrochta jak Fabia.320d s common railem mam ja a je bez problemu,kolega ji ma taky,ale v sedanu a najeto 210 a take zadne problemy.Zajimave je,ze u VW group mu u sluzebaku nikdy turbo tak dlouhy nevydrzelo,alespon vzdy zatuhla regulace,u BMW ne.Ale stale plati,ze pokud nemas alespon 20k bokem na opravy CR auto neber,kup si benzinak a ty prachy projezdi.

No, na te stare 320d (sam ji mam) bylo u nas problemove vstrikovaci cerpadlo VP-44 (u nas odchazi 200- 300t km, v nemecku prumerne 400 - 500t km, proc asi? ;-) ) + vaha.

No a 320d s CR ma taky sve musky viz:
http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=53451

Ale stejne myslim, ze je to hlavne o tom, jak se k tomu kdo choval a jak je to servisovane.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#7 Příspěvek od martilulin »

No oni tam rozebiraji zname veci,nicmene servisum neverim,pokud ma proletet ojnice blokem tak stejne proleti...olej a stejne tak i ostatni naplne je samozrejmost menit jak je predepsano,filtry taktez,ja leju jen dodatecne aditivovanou naftu,na zadne zazracnej Shell Shit power neverim,proste nemam problem.Urcite,pokud tam nekdo leje nejakej humus pak muze brecet nad vstrikovacema,pokud neumi jezdit s turbem a chovat se k nemu slusne tak mu take nic nevydrzi,ja jen lituju ze jsem nevzal 330d
dusan
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 08.07.2006 00:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od dusan »

Motorom 320d a 330d hrozí okrem známych vecí/turbo,vstreky/odlomenie klapiek v sacom potrubí,pričom úlomky sa nasajú do valcov a vačšinou je koniec motora. Príčinou je poddimenzovanie osiek u klapiek a zanášanie sacieho potrubia výfukovými splodinami cez EGR.
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od jura55 »

Jak tomu odlomeni klapek zabranit? Pripadne kde se podivam, abych to zkontroloval? Diky
dusan
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 08.07.2006 00:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od dusan »

Vyčistením EGR ventilu,vyčistením sacieho potrubia včetne tých klapiek,dajú sa rozobrať a vyčistiť,dajú sa skontrolovať,či nie sú poškodené,nalomené a pod,výmenou ,alebo vyčistením odlučovača oleja a ak sa ti nechce v budúcnosti znovu čistiť sanie tak zablendovaním egr ventilu.
dusan
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 08.07.2006 00:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od dusan »

Tu je obrázok,ako taká poškodená klapka vypadá.
Přílohy
1web.jpg
1web.jpg (84.56 KiB) Zobrazeno 397 x
dusan
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: sob 08.07.2006 00:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od dusan »

Pre kontrolu klapiek je potreba zdemontovať sacie potrubie,viď obr.
Přílohy
DSCN0440.jpg
DSCN0440.jpg (90.71 KiB) Zobrazeno 396 x
m3csl
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 10.03.2009 01:00

#13 Příspěvek od m3csl »

ja myslim ze je to o tom jak se clovek k autu chova. neda se rict ze 320d je v necem horsi nez 330d. kazdopadne nedoporucuji diesel tem co jezdi kratke vzdalenosti /jezdi porad se studenym motorem-trpi turbo-/ jestli nenajedete vice jak 35.tis. km/rok tak se diesel nevyplati. ja mam 320d comon-rail koupil jsem ho z D se spatnym turben melo najeto 123.tis. mam ho necely rok naj. mam ted 169 tis. zatim vse ok akorat mi tekl olej po kompresoru klimy vymenil jsem tesneni na viku hlavy a zatim je klid. u comon-railu a turba s naklapenim lopatek je potreba dodrzovat urcite pravidla-nevytacet za studena /zahrat pomalou jizdou/ a pri velke dlouhodobe zatezi motoru hned nevipinat motor nechat ho na volnobeh chvilku bezet a nebou jizdu prizpusobit nasledujicim cinum /zastaveni,.../
s autem jezdim dost svizne odpovida tomu i spotreba pr. po ceskych silnicich 6.3-6.7l/100km a v nemecku dost casto ochutnam maximalku a spotreba je 7.0-7.5l/100km a zadnych 4.4 mimo mesto a 5.7 kombinovana jak se uvadi v prirucce :wink:
andyonett
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrava

#14 Příspěvek od andyonett »

ahoj vlastnim 320d a menil jsem zatim predni ramena a silenbloky....jinak jezdim bez problemu.....mam uz 140 tisic za sebou.
kouBaMW
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pon 06.08.2007 00:00
Bydliště: Vsetín

#15 Příspěvek od kouBaMW »

od kdy se delal 320d v common railu ?
330d 135/142kw je taky common ?
dik
groom
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 23.04.2008 00:00
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od groom »

kouBaMW píše:od kdy se delal 320d v common railu ?
330d 135/142kw je taky common ?
dik


320 v CR se začal dělat v roce 2000 pokud se nepletu a 330d se děla v 135/150kw a jsou oba CR..ja mam ten silnejsi v cupatku a muzu ho vrele doporucit
kouBaMW
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pon 06.08.2007 00:00
Bydliště: Vsetín

#17 Příspěvek od kouBaMW »

no jo 330cd musi byt bomba :)

takze 320d v commonu ma tech 110kw predpokladam
jinak obyc 320d je co za system ?
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od rob2fab »

nevite nekdo jakej je vahovvej rozdil mezi R6-R4...sel sem z 1.8 do 2.8 a rozdil znat jako prase..zajimalo by me jak je to u nafty??a vubec vi nekdo kolik vazi bmw motor ??nikde sem to nenasel.
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#19 Příspěvek od Cromoly »

kouBaMW píše:od kdy se delal 320d v common railu ?
330d 135/142kw je taky common ?
dik


Tak hlavne v e46 byly u trilitru vykony 135 a 150 kW a u dvoulitru prisla 110kW verze namisto 100kW tusim s faceliftem
kouBaMW
Registrovaný
Příspěvky: 249
Registrován: pon 06.08.2007 00:00
Bydliště: Vsetín

#20 Příspěvek od kouBaMW »

jj stema 142kw sem se sekl, myslel sem ze je to jak u e39
Odpovědět