Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36: Opět vibrace
drnčení volantu je pravděpodobně špatnýma pneumatikama. Otec měl stejný problém na Porsche. Při zhruba 130kmh začal volant vibrovat, jakmile zpomalil, přestalo to. Bylo to na všech možných diagňozách atd od seřízení geometrie atd......a nikdo nic nevěděl, dokonce vyndali i motor. nakonec když se vyměnily pneumatiky přestalo to. Asi špatný kusy pneu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
cus, konkretni vec me nenapada ale jen napad, kazda mechanicka soustava je v rezonanci za nakejch urcitecjh predpokladu tzn treba nevyvazeny kola rozvibrujou auto a kdyz zatacis -kazde kolo se toci jinak rychle tak se ta rezonance meni, nevyvazky se presunou a vibrovani se v zatacce zvetsi nebo zmensi... ma tohle vliv na tvoje auto? krome kol muzou bejt nakopnuty i jiny rotacni soucasti - kotouce, naboje atd.
pak asi leda zkoumat veci ktere nesouvisi s tou ranou primo, ale ten skok do pole moh s nima hnout, nebo pripadne s jejich vnitrnostma ... jestli se nemuze tim nestandartnim "pretizenim" neco presypat v prevodovce kam nema (asi blbost), naky tezky zarizeni ze se hne na svym drzaku - altik treba a nebezi v ose, vsechny tyhle veci muzou zpusobovat nejake kmitani ktere kdyz se s otackama dostanou na vlastni frekvenci celeho automobilu tak to zacne komplet rezonovat...
od motoru/prevodovky bych to cekal zavisle na otackach motoru ... tzn muselo by to vibrovat pri tech 90ti vzdy na 5ku, kdyz to bude delat pri 90ti na trojku spis to bude neco co je zavisle na rychlosti jakou se otaci kola - naby, kotouce, diff,poloosy, kardan... (u tech poloos atd by melo byt znat zataceni - zmena rychlosti kol vlevo/vpravo viz vyse)
treba sem seslintal nesmysl, treba ti to pomuze .. v tehle pripadech uz clovek zkousi i vyndavat veci z kastliku protoze vsechny "normalni" veci uz prosel...
jo mel si to na diag? jestli treba rezonanci neztraci kontakt nakej kablik kterej ma na svedomi vynechavani motoru nebo jineho zarizeni ktere by mohlo zpusobit vibrace? (u motorek casto cidlo stojanku, blbej kontakt kabliku se projevi pri nakejch otackach motoru a cidlo zdechava motor.. taky zavada co se "laikovi" spatne hleda
pak asi leda zkoumat veci ktere nesouvisi s tou ranou primo, ale ten skok do pole moh s nima hnout, nebo pripadne s jejich vnitrnostma ... jestli se nemuze tim nestandartnim "pretizenim" neco presypat v prevodovce kam nema (asi blbost), naky tezky zarizeni ze se hne na svym drzaku - altik treba a nebezi v ose, vsechny tyhle veci muzou zpusobovat nejake kmitani ktere kdyz se s otackama dostanou na vlastni frekvenci celeho automobilu tak to zacne komplet rezonovat...
od motoru/prevodovky bych to cekal zavisle na otackach motoru ... tzn muselo by to vibrovat pri tech 90ti vzdy na 5ku, kdyz to bude delat pri 90ti na trojku spis to bude neco co je zavisle na rychlosti jakou se otaci kola - naby, kotouce, diff,poloosy, kardan... (u tech poloos atd by melo byt znat zataceni - zmena rychlosti kol vlevo/vpravo viz vyse)
treba sem seslintal nesmysl, treba ti to pomuze .. v tehle pripadech uz clovek zkousi i vyndavat veci z kastliku protoze vsechny "normalni" veci uz prosel...
jo mel si to na diag? jestli treba rezonanci neztraci kontakt nakej kablik kterej ma na svedomi vynechavani motoru nebo jineho zarizeni ktere by mohlo zpusobit vibrace? (u motorek casto cidlo stojanku, blbej kontakt kabliku se projevi pri nakejch otackach motoru a cidlo zdechava motor.. taky zavada co se "laikovi" spatne hleda
mám, úplně stejnej problém na E46
, 320D
taky jsem kde co vyměnil i z jiných důvodů, pružiny, tlumiče , uložení zadní nápravy, zadní uložení předních ramen (na chvíli se mi zdálo, že se ty vibrace zmenšily, ale časem to opět zintenzivnělo), měl jsem dole kardan když jsem nechával měnit trubky brzd, xkrát to bylo na heveru mechanici kroutili hlavou, že nikde nic není mají možnost si půjčovat věci z vrakoviště a měnit kus za kus. Mám nový kotouče, samozřejmě jsem několikrát absolvoval geometrii.
napadají mě ještě 2 věci:
1.Ty kotuče jsem si nechával měnit mým kámošem a ten takovej trochu lempl (už mi nic neopravuje) a myslím si jestli když nasazoval novej kotouč a neočistil ty dosedací plochy nebo mu tam dokonce spadlo (kousek nečistoty) pak by to mohl být tenhle poblém. Při přezouvání ze zimních na letní budu tohleto měnit i z jiných důvodů - dám vědět jak jsem dopadl.
2. řízení - mechanik ke kterému teď jezdím mi říkal, že mám vůli v tyčce řízení, bohužel nedá se vyměnit pouze ta tyčka, aby se závada odstranila, ale celé řízení, protože ta vůle vzniká přímo v tom tělese řízení a to je neopravitelné - při nastartování se ta vůle vymezí olejem, který tam je, ale pokud je ta vůle již velká nestačí už ani to, takže je nutné to řízení vyměnit. Je to, ale investice 20000 - 25000,-
Takže jsem si řekl, protože ani tohle není jistota, že se problém vyřeší, budu s tím autem jezdit než se to projeví víc a pak opět půjdu na prohlídku podvozku jestli se ta závada neprojevila někde více kde by se dala identifikovat.
Jo ještě jedna důležitá věc, to auto bylo v minulosti taky nějak bouraný.
Jedna důležitá věc tady chybí napsat je to závislé na rychlosti nikoliv však na zařazeném stupni, protože za jízdy jsou ty vibrace i při neutrálu, tzn. cca 700 ot./min. Z toho vyplývá, že to musí být mezi nápravami a vozovkou. Myslím, že se dá vyloučit, kardan, uložení motoru, tlumiče jako takové taky.

taky jsem kde co vyměnil i z jiných důvodů, pružiny, tlumiče , uložení zadní nápravy, zadní uložení předních ramen (na chvíli se mi zdálo, že se ty vibrace zmenšily, ale časem to opět zintenzivnělo), měl jsem dole kardan když jsem nechával měnit trubky brzd, xkrát to bylo na heveru mechanici kroutili hlavou, že nikde nic není mají možnost si půjčovat věci z vrakoviště a měnit kus za kus. Mám nový kotouče, samozřejmě jsem několikrát absolvoval geometrii.
napadají mě ještě 2 věci:
1.Ty kotuče jsem si nechával měnit mým kámošem a ten takovej trochu lempl (už mi nic neopravuje) a myslím si jestli když nasazoval novej kotouč a neočistil ty dosedací plochy nebo mu tam dokonce spadlo (kousek nečistoty) pak by to mohl být tenhle poblém. Při přezouvání ze zimních na letní budu tohleto měnit i z jiných důvodů - dám vědět jak jsem dopadl.
2. řízení - mechanik ke kterému teď jezdím mi říkal, že mám vůli v tyčce řízení, bohužel nedá se vyměnit pouze ta tyčka, aby se závada odstranila, ale celé řízení, protože ta vůle vzniká přímo v tom tělese řízení a to je neopravitelné - při nastartování se ta vůle vymezí olejem, který tam je, ale pokud je ta vůle již velká nestačí už ani to, takže je nutné to řízení vyměnit. Je to, ale investice 20000 - 25000,-
Takže jsem si řekl, protože ani tohle není jistota, že se problém vyřeší, budu s tím autem jezdit než se to projeví víc a pak opět půjdu na prohlídku podvozku jestli se ta závada neprojevila někde více kde by se dala identifikovat.
Jo ještě jedna důležitá věc, to auto bylo v minulosti taky nějak bouraný.
Jedna důležitá věc tady chybí napsat je to závislé na rychlosti nikoliv však na zařazeném stupni, protože za jízdy jsou ty vibrace i při neutrálu, tzn. cca 700 ot./min. Z toho vyplývá, že to musí být mezi nápravami a vozovkou. Myslím, že se dá vyloučit, kardan, uložení motoru, tlumiče jako takové taky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
Pajac píše:Jedna důležitá věc tady chybí napsat je to závislé na rychlosti nikoliv však na zařazeném stupni, protože za jízdy jsou ty vibrace i při neutrálu, tzn. cca 700 ot./min. Z toho vyplývá, že to musí být mezi nápravami a vozovkou. Myslím, že se dá vyloučit, kardan, uložení motoru, tlumiče jako takové taky.[/b]
no kardan,diff atd se toci i na neutral....
Ahoj, já mám taky podobný problém, ze kterého už jsem úplně hotovej. Mám 330 xd Touring, 2004, 150kW. U mě se projevují vibrace až od 130 - 140 km/h a výš. a dělá to jen na šestku a v pravidelných zhruba sekundových intervalech (takový vruuuuum, vruuuum, vruuuum
), dělá to ale jen v tahu, jak sundám nohu z plynu, tak to přestane, když v tý rychlosti dám pětku tak to taky nic nedělá, ani když zpomalím na stejné otáčky (na pětku).Cítím to do celýho auta. Už jsem měnil hardyspojku, střed. uložení kardanu.A nevím co dál zkoušet. Auto nebylo bouraný. Nemůže to dělat převodovka ?? nebo diferák ?? Další problém je,že mám taky nějakou vůli v řízení (jenže nevím kde)mechanik nic nezjistil, ale když během jízdy rychle ale krátce kroutím volantem, tak cítím škubání do volantu (blbě se to popisuje). A taky to celkem slušně táhne doprava a nebo když přejíždím z pruhu do pruhu a jsou tam vyjetý koleje, tak to slušně tahá za volant. (mám tam origo kola M 17" 225/45/17 vpředu a 245/40/17 vzadu).Na geometrii jsem už byl 2x. Vyměnil jsem už 4 sady kol s gumama a pořád stejný.Ted jsem měnil všechny kotouče i destičky.Tlumiče jsou tam asi origo. Má to najeto 150000 km. Nemám s BMW skoro žádnou zkušenost (je to moje první BMW) a protu budu moc rád za nějaký postřehy..... už jsem pročítal forum ale nic jsem nenašel.... díkes
