Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#881 Příspěvek od Killca »

Ghost píše:Poradíte mi prosím, jaký olej do E46 Touring 320d 136 PS. S BMW začínám, děkuji.

ma se lit to co se lilo vzdy predtim, mel bys mit v motoru nekde karticku s typem oleje co uz v motoru je, ale jinak
Obrázek
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
kubajzs
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: čtv 09.03.2006 01:00
Bydliště: Turnov

#882 Příspěvek od kubajzs »

Nevíte někdo co by mělo přijít do předního diferáku na 330 XD? Hledal jsem a nenašel... :?
Ghost

#883 Příspěvek od Ghost »

Díky moc za tabulku..Tak dám Castrol Edge 5W30. Jinak ještě proprosím o radu, co bych měl ještě vyměnit. Auto jsem teď dovezl. Olej+filtr je tedy jasný, paliv filtr asi+vzudchový..Díky
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#884 Příspěvek od Killca »

kubajzs píše:Nevíte někdo co by mělo přijít do předního diferáku na 330 XD? Hledal jsem a nenašel... :?

takze asi tak, ale vychazi mi z toho, ze by tam mel frcet i normal castrol saf xj
Obrázek
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
kubajzs
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: čtv 09.03.2006 01:00
Bydliště: Turnov

#885 Příspěvek od kubajzs »

takze asi tak, ale vychazi mi z toho, ze by tam mel frcet i normal castrol saf xj

No a víš to na 100 %? Neměl by tam být SAF XO? A ještě kolik může být náplň?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#886 Příspěvek od Kami1 »

Ghost píše:Díky moc za tabulku..Tak dám Castrol Edge 5W30. Jinak ještě proprosím o radu, co bych měl ještě vyměnit. Auto jsem teď dovezl. Olej+filtr je tedy jasný, paliv filtr asi+vzudchový..Díky

jestli to hodlas menit sam, tak bys to mel vedet, jestli v servisu, tak by to meli vedet tam
jinak zalezi jestli jiste vis ze byly radne dodrzovany servisni intervaly
jestli ne, tak vsechny filtry a kapaliny, diagnostika, komprese, geometrie
muze to byt zbytecny nebo to muze predejit nakladnejsim problemum
zalezi kolik hodlas s autem najezdit
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#887 Příspěvek od Killca »

kubajzs píše:takze asi tak, ale vychazi mi z toho, ze by tam mel frcet i normal castrol saf xj

No a víš to na 100 % nebo to je jen doměnka? Neměl by tam být SAF XO?

ta jestli ti jde jen o vyber mezi temito dvema, tak je jasna volba XJ, protoze, saf XO je jen do nespery a XJ je do spery i nespery, tak proc ho tam nedat
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
kubajzs
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: čtv 09.03.2006 01:00
Bydliště: Turnov

#888 Příspěvek od kubajzs »

Killca píše:
kubajzs píše:takze asi tak, ale vychazi mi z toho, ze by tam mel frcet i normal castrol saf xj

No a víš to na 100 % nebo to je jen doměnka? Neměl by tam být SAF XO?

ta jestli ti jde jen o vyber mezi temito dvema, tak je jasna volba XJ, protoze, saf XO je jen do nespery a XJ je do spery i nespery, tak proc ho tam nedat


To máš pravdu. Náplň jsem našel ze by mohla být 1.1 litru tak doufám žr tím nic nezkazím...
rogie30
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 23.06.2007 00:00

#889 Příspěvek od rogie30 »

Zdravím, mám jednu otázku. Po kúpe auta bez vedomosti o druhu motorového oleja sa asi po 5 výmenách - 50tis.km objavili netesnosti na víku, okolo olej. filtra... Je mozne ze by tieto netesnosti mohol mat na svedomi olej, ktory sa do motora začal dávat. Olej Castrol 10W40
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#890 Příspěvek od Kami1 »

muze byt, ale neni to spis tim, ze uz mel 150tisic pred koupi?
ps: doufam, ze myslis viko ventilu a ne filtru
vavrekj
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: úte 03.04.2007 00:00

#891 Příspěvek od vavrekj »

ohladom toho vika (kadial sa nalieva motorovy olej) :

1. je to bezne ze po odsrubovani vika poklesnu otacky motora ?

2. je bezne ze z vnutornej strany vika je male mnostvo nejakej zltej zrazeniny peny ???



E46 325i
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#892 Příspěvek od Killca »

vavrekj píše:ohladom toho vika (kadial sa nalieva motorovy olej) :
1. je to bezne ze po odsrubovani vika poklesnu otacky motora ?
2. je bezne ze z vnutornej strany vika je male mnostvo nejakej zltej

1)je to normalni, klesnou tlaky oleje
2)je to normalni, kdyz jezdis kratky trasy, chce to projet nejakou trasu praha-brno, ale problem to neni
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#893 Příspěvek od Kami1 »

1. otvorem to zacne prisavat nezmerenej vzduch -> chuda smes
+ tam uz neni podtlak -> vyssi ztraty virenim
rogie30
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 23.06.2007 00:00

#894 Příspěvek od rogie30 »

Kami1 píše:muze byt, ale neni to spis tim, ze uz mel 150tisic pred koupi?
ps: doufam, ze myslis viko ventilu a ne filtru


ano o tri vymeny bude na budikoch 200, takze je to mozne, len este pred chvilou bol motor suchy, a zrazu to zacalo
a ano myslel som viko ventilov, ale slzi to aj okolo spoja medzi blokom a telesom filtra, musim este lepsie pozriet ci to nejde od cidla tlaku oleja
tak dik
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#895 Příspěvek od Kami1 »

proste to tesneni ma taky nejakou zivotnost
je mozny ze se tam lil horsi olej a ten lepsi tedka rospousti bordel, kterej to vytesnuje nebo je jenom ridsi

pokud to moc olej nezere pocitej dobudoucna s pretesnenim pokud s tim chces jeste hafo(vela) najet, tak s tim moc neotalej
za dotahnuti vika nic nedas(10-15Nm)

ps: sou i levnejsi kvalitni oleje nez castrol
rogie30
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 23.06.2007 00:00

#896 Příspěvek od rogie30 »

No oleja som dolial tak necely liter a do vymeny je tak 800 km, /mením každých 10tis./co nie je vela si myslim, aj ked prvé tri výmeny nebolo treba ani kvapku. Budem musiet popozerat tie tesnenia a pohrať sa stým.
Inak som teraz narazil do M43 doporučujú 5W40, skúsiť tento olej aj ked si samo nemyslím ze by môj problém vyriešil, alebo uz radsej nevymýšľať a nechať tam tu 10W
p.s. tesnenia kupovať v bavarii alebo môžu byť aj nejaké náhrady
Doctor199
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: stř 17.12.2008 01:00

#897 Příspěvek od Doctor199 »

čau mám dotaz na olej chci vyměnit a mám e36 316i tak taky tam můžu dát ten 5W-40 ? Hlavně bych chtěl vědět kolik si ho mám koupit ? nemá s tím někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#898 Příspěvek od Killca »

doctor: patri tam 10w40 protoze je pro vetsi rozmezi teplot, pak jeste 5w30, kdyz jsou nizsi teploty okoli, ale mel by se lit furt stejny olej, jinak hrozi vule v motoru

a priprav si 4 litry
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#899 Příspěvek od Kami1 »

rogie:
kdyz nechas vse jak je tak nic nezkazis, akorat budes mit motor od oleje a das trochu vic za olej

jestli ti nevadi vetsi investice do lepsiho stavu motoru, tak bych motor odkarbonoval, pretesnil viko ventylu, vymenil gufera na ventylech a nalil nejakej kvalitni 5w40 za rozumnej peniz a ten pak pouzival (pri eventuelni vymene spojky vymenit zadni gufero!)
--nakonec usetris, ale zalezi taky na kolik te vyde prace

Doktore, zkus si precist aspon prvnich deset stranek tohodle tematu
rogie30
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 23.06.2007 00:00

#900 Příspěvek od rogie30 »

Vdaka, skusim niekde najsť niečo o tom odkarbónovaní, a ked bude trochu času pustim sa do toho. Ešteraz vdaka.
Odpovědět