Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prehriva se

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#21 Příspěvek od Killca »

jo mozna jo, ma jednu lahev s tim prachem doma, pouzil jsem too jednou do fiatu, ale nevim jesti bych to pouzil v bmw, protoze u fiatu me to nesralo :-D ale mohlo by to zasirat trubky nebo vodni pumpu, osobne bych asi rozebral palubku a prozkoumal auto na zvedaku, ale kazdej neni jako ja :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
turbo_kamna
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 26.02.2006 01:00
Bydliště: Leeds, West Yorkshire, UK
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od turbo_kamna »

trosku to ozivim.....
zacal se mi prehrivat motor na e36 323i....voda neubyva, pri zapnutem topeni/topi bez problemu/ se teplota drzi krasne uprostred a nehne se..jakmile ale stahnu topeni tak teplota leti opet nahoru...

mozne varianty ?? termostat, visco nebo pumpa ???

diky za odpovedi...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#23 Příspěvek od Paavo »

takze u me to byla pumpa,obezny kolecko bylo od hridelky uplne odervany
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#24 Příspěvek od Chobot »

jarda píše:please nemohl by sem někdo hodit fotku nebo obrázek kde hledat ten odvzdušňovací šroub na ISu? díky moc..


Dle knihy "jak na to":
Model 316i, 318i: Otevřeme také odvzdušňovací šroub na tělesu termostatu.
Takže někde tam.

Jinak u ostatních asi teda pouze na chladiči vedle vyrovnávací nádržky. Něco jako Entluftung je kolem toho nápis. Plastovej šroub na křížák.
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#25 Příspěvek od Chobot »

Lukes píše:jak se to přesně a zprávně ovzdušňuje?


Komplet plnění:
Vyrovnávací nádržku naplníme až po okraj novou chladící kapalinou.

Otevřeme odvzdušňovací šroub nahoře na chladiči vedle vyrovnávací nádržky a počkáme, dokud vytékající chladící kapalina neobsahuje vzduchové bubliny.

Odvzdušňovací šroub opět uzavřeme.

Nastartujeme motor. Ventil topení nastavíme na "warm" a s otevřeným víčkem chladiče necháme motor zahřát. Přerušovaným přidáváním plynu udržujeme otáčky motoru nad 2500ot/min. Množství zbytkového vzduchu v systému vede k poklesu chladící kapaliny zhruba k rysce max na vyrovnávací nádržce.

Během zahřívání motoru případně doplňujeme chybějící kapalinu.

Po zahřátí motoru ho necháme běžet na mírně zvýšené otáčky cca. 1200.

Opět otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme až přestane vytékat kapalina.

V případě potřeby opět doplníme.


Neni to z mé hlavy ale z knihy, tak jestli kecam tak to někdo hned zpruďte nebo smažte. Abych tu někomu ještě nezavařil. A je to teda plnění komplet, ne jen odvzdušnění. Aby si někdo nenaplnil nádržku po okraj a pak to nemusel vysávat :)
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#26 Příspěvek od Paavo »

mozna je to smesny a zbytecny,ale podotknul bych , ze je dobry mit motor zahratej tak akorat, jinak hrozi utaveni toho plastovyho odvzdusnovaku.Pokud nekdo odvzdusnuje, ze se mu to prehrejva ,tak je dobry na to myslet.
turbo_kamna
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 26.02.2006 01:00
Bydliště: Leeds, West Yorkshire, UK
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od turbo_kamna »

u me vyreseno, za vse mohl termostat...ale aspon jsem si vymenil visco za novou a motor ted pracuje jak ma..
Sprite
Registrovaný
Příspěvky: 823
Registrován: pát 24.09.2004 00:00

#28 Příspěvek od Sprite »

Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo :?
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od stenlie »

Paavo píše:viz.1. strana....................takze ted jsem to nakopnul ze to zkusim odvzdusnit(teplota stale na 90),otocim klickem, divne to zabublalo........povolim odvzdusnovak,malinko si odfouknul,cekla jsem ze pude voda a nic.Proste nebyl tlak...............nesla zadna voda ani vzduch potom................zeby pumpa mela svy jisty??


Zkus ohřát motor na 90 a promačkej hadice před a za termostatem pokud by byl termostat v háji tak je znatelnej rozdíl v natlakování hadic samo že i teplotou hadice . Před termostatem bude hadice znatelně tvrdší .
Sprite
Registrovaný
Příspěvky: 823
Registrován: pát 24.09.2004 00:00

#30 Příspěvek od Sprite »

Sprite píše:Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo :?


Nikdo neví?
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od Jarouch »

Dotáhni ho na cit.... důležitý aby nepropouštěl... jinak je to jedno :wink:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#32 Příspěvek od Jamall »

Já teď řeším právě podobnou blbost. Měnil jsem chladící kapalinu, do té doby bylo všechno OK, po výměně mě letí ručička teploty až na maximum. Přitom voda nebublá, ale když jsem otevřel víčko nádržky, tak mě vytekl litr vody. Při doplňování jsem odvzdušnil celí systém, za běhu motoru. Vše jak by se mělo ale ta ručička je prostě nahoře. Opravdu se bojím, že mě rupne hlava, nebo něco. Ujel jsem s tím cca 5kilometrů a nic prostě víčko samo od sebe nevylítlo, dokud jsem ho sám nevyndal. Topení hřeje, akorát tá ručička teploty.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#33 Příspěvek od Jamall »

Tak jsem se dneska bavil s borcem co řeší bavorácke motory už nějaký ten pátek a bylo mě rčeno, že je to pumpa, která má plastové lopatky, teda spíš které už nemá. Čidlem to není, páč kdyby bylo blbé čidlo, tak by ručička ukazovala hned vysokou teplotu, takže termostat je taky v poho. Ted jestli má bít člověk štastní, že nebudu muset měnit pumpu, ale rovnou tam švihnu 2.5L
Odpovědět