
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Že by servo pumpa či jen málo oleje? BMW E36
_peper píše:liza píše:mám taky problém, mě se začíná ozývat skřípání, ale až když jdu volantem fakt na doraz. Přitom pootočím fakt třeba jen o milimetr zpět a nic, co tam může být špatně
Místo pěkného červeného oleje, černá břečka nebo málo oleje v nádobce. Popřípadě kombinace obojího

já třeba přesně nevim zda-li je to servo nebo ne,ale tipuju že jo servo olej jsem měl černej jak hovado tak jsem nalil červenej VAT oil ATF...no je to lepčí ale stejně to po zapnutí světel výstražných světel mlhovek a stahování okýnek začně skřehotat..prostě s větším odběrem větší skřehot...při velmi nízkých otáčkach ve vyšších nad 700 to nedělá..?může to být servo nebo jen ložisko na servu ...
m 52 má tento okruh??
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... oil_pipes/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... oil_pipes/
mluvil jsem o sroubku na rizeni dole, na te trubce, co z ni vedou tycky rizeni a na konci cepy rizeni do uchyceni kola
ted uz si nevzpomenu, ale nechat vytect, co pujde a protocit volantem do krajnich poloh bez motoru (myslim, ale uz nevim), osobne bych to udelal bez motoru, protoze by jinak ustroji bezelo na sucho si myslim, pak zasroubovat, nalejt novej olej, parkrat protocit a pak na nastartovat, s tim, ze stale sledovat hladinu kapaliny a stale dolivat
ted uz si nevzpomenu, ale nechat vytect, co pujde a protocit volantem do krajnich poloh bez motoru (myslim, ale uz nevim), osobne bych to udelal bez motoru, protoze by jinak ustroji bezelo na sucho si myslim, pak zasroubovat, nalejt novej olej, parkrat protocit a pak na nastartovat, s tim, ze stale sledovat hladinu kapaliny a stale dolivat
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Osobně jsem tento týden měnil olej v servu a byl to horor. Sundat spodní kryt motoru protože jsem se na žádné šrouby nedostal (318tds). Vysál jsem olej z nádobky, povolil jsem přívod a odvod do řízení, nechal vytéct a otočil několikrát do krajních poloh. Nalil jsem olej, opět několikrát do krajních poloh nastartoval a nechal běžet asi 5min na volnoběh a poté dolil olej, celkem i s výměnou zhruba 0,9l. Při tom volnoběhu byl slišet doce divnej hluk nebo zvuk nevím jak bych to popsal který postupně mizel. Vyjel jsem z garáže abych všechen bordel po sobě uklidil. A teď k tomu hororu. Když jsem chtě opět do garáže zajet tak po nastartování velká rána a přetrhl se pěti řádkový řemen a ulítlo ložisko co je vedle napínáku. Nenašel jsem nic co by mohlo být příčinou že by řemen prasknul (nebyl tam dlouho). Mám dvě teorie proč řemen prasknu, jedna že šroub který drží to ložisko byl moc utaženej a časem se přetrhl a druhá jesli se čerpadlo pro servo nemohlo po výměně oleje na krátko zaseknout. Má někdo ještě jinou teorii.
tak sem se o to dneska taky pokusil, ale misto udavaneho 1,2litru z toho vyteklo lehce prez pul litra. to sem kroutil volantem podle rad. pak sem dolil novy a zase kroutil tam a z5 jako idiot, nastartoval a chudak auto řvalo jak male dite... nevim co to bylo, jestli moc vzduchu. za nejakou chvili to přestalo, ale furt je to slyset trochu. no neni to jako dřív s tou určitě původní břečkou co tam byla. a tak by me zajimalo, co si myslite o teorii, kterou sem tu nekde cetl, ze kdyz do toho stareho cerpadla nalejem novej olej, ze to nebude delat dobrotu... nevim
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
radokrno píše:no takže jednodušší je to prostě povolit u čerpadla v místě připojení hadice.. NECHAT TO VYTÝCT PLUS TROCHU KROUTIT VOLANTEM,, to i s nastartovaným motorem?????
vubec kamo!! zadřeš to čerpadlo! ani kdyz dolijes tak hned nestartuj a nekolikrat zatoč z leva doprava, nez se do čerpadla dostane olej