Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

central na dalku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od FiliposII »

jarda píše:
FiliposII píše:Omlouvam se za uplne stupidni dotaz. Ale RJ centralu je kde v aute?
Je to ta krabicka pod prihradkou u spolujezdce? diky moc. Nikde sem nenasel kde to vubec je. Jo a ptam se na E36 r.v. 1991


je to krabička v prostoru pod kastlíkem spolujezdce uplně uplně vpravo u kola, má tři konektory zespoda a aby ses k ní pořádně dostal musíš odšroubovat řídící jednotku ABS.

Je to A30 na tomhle obrázku:
Obrázek


Diky moc tak to uz vim kde to je na 100%. A ten obrazek k temu to nema chybu.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#42 Příspěvek od jarda »

stáhni si tady ETM, tam je takovejch bezchybnejch obrázků víc ;-)
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/385982
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
sadamcx65
Registrovaný
Příspěvky: 370
Registrován: ned 24.06.2007 00:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#43 Příspěvek od sadamcx65 »

Zdravím, chlapáci mám takový problém mám e36 sedan is r.v.93 a mám tam grundmodul IV ( http://bm24.de/aspcart/images/names/E36 ... 1213-l.jpg ) original alarm i s klíčkem kde jsou dvě tlačítka - jedno je kulaté na obyč. zamknutí a potom obdélníček na aktivaci alarmu společně s doublelockem. Akorát mívám problémy s alarmem, dost často se mě stává, že když ho aktivuju a potom chci auto odemknout dálkou, tak už to bohužel nejde a klíčkem v zámku alarm nevypnu a tak musím vždycky otevřít klíčkem řidičovy dveře (ty jediné se odemknou - tudíž centrál nezafunguje) a potom začne řvát alarm, tak otevřu kapotu a odpojím na chvíli baterku a opět ji připojím a alarm už jde normálně dálkou vypnout. V čem by mohl být problém? Baterie v klíčku je OK, klíček normálně bliká, ale alarm jako kdyby nesnímal (snímá to přes vnitřní zpětné zrcátko) a taky mám ještě problém s dosahem klíčku, protože to už musím stát opravdu pár centimetrů od auta (jedině když stojím čelně před autem, tak to jde tak možná na 5metru), aby ta dálka vůbec odemknula, tudíž nějaké zavírání oken na dálku mě vůbec nejde .. to ho rychleji zavřu buď zevnitř a nebo normálně klíčkem v zámku.
mmaty
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od mmaty »

Zdravím... Koukám že je vás tu hodně co rozumíte alarmum a dálkam v e36... Já mám problém takový že v mé e36 r.v.95 je alarm i dálka originál ale nefunguje dálka... Vůbec mi nereaguje, baterka ok... Alarm funguje, central funguje, dojezd oken přes klíček funguje ale nejde to na dálku pouze klíčkem v zámku... Nevíte na co se mám prvně podívat nebo nejlépe někdo kdo tomu rozumí co by se na to podíval z vysočiny... Děkuji...
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#45 Příspěvek od Rapid »

Čus.
Tak sem dnes zapojoval DO na centrál a je to opravdu divný. Mam 325i, rok 93 a uzamknutí je pin 18 a to nejlepší je, že je to DL. Normální zamknutí v tomhle konektoru neni a neni tam ani odemknutí. Takže už sem fakt zmatenej :(. Asi to odemknutí budu muset udělat přímo přes servo.

Killca -> Vzpomínáš jak sme na VH10 řešili, že musim auto zamykat na dvakrat, že se poprvé odemkne? Tak po projetí všech pinů s +12, když sem hledal uzamčení zámků, se mi auto začalo zamykat na poprvé. Jenže tahle radost trvala do doby než sem nastartoval. Teď už zase musim auto zamykat na dvakrát :-D.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#46 Příspěvek od jarda »

mmaty: podívej se jestli jsou zapojeny dráty se signály LOCK a UNLOCK z řídící jednotky alarmu do řídící jednotky centrálu a jestli se na těch drátech něco děje (měl by tam být impulz +12V při zamčení resp odemčení).
Je to za kastlíkem, piny 4 a 17 na žlutém 26-pinovém konektoru, bílo-červeno-žlutý a modro-červeno-žlutý drát.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#47 Příspěvek od Killca »

Rapid píše:Čus.
Tak sem dnes zapojoval DO na centrál a je to opravdu divný. Mam 325i, rok 93 a uzamknutí je pin 18 a to nejlepší je, že je to DL. Normální zamknutí v tomhle konektoru neni a neni tam ani odemknutí. Takže už sem fakt zmatenej :(. Asi to odemknutí budu muset udělat přímo přes servo.

Killca -> Vzpomínáš jak sme na VH10 řešili, že musim auto zamykat na dvakrat, že se poprvé odemkne? Tak po projetí všech pinů s +12, když sem hledal uzamčení zámků, se mi auto začalo zamykat na poprvé. Jenže tahle radost trvala do doby než sem nastartoval. Teď už zase musim auto zamykat na dvakrát :-D.
piny pro zamcen ia odemceni jsou 24 a 25 u tebe a jeste zamykaci napojit na 19 pro DL, ta 18tka nejede

podle me kdybys to takle napojil, tak by treba to dvojity odemykani zamykani prestalo, kazdopadne to musi byt nejakym dratem v prechodu kastle a dveri anebo tim spinacem zamku u ridice
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#48 Příspěvek od Rapid »

Jenze ja mam piny 24 a 25 prazdne, vubec do nich nevedou draty :D
Stejne tak piny 3-6 jsou taky prazdne.
A opravdu se mi to zamyka pinem 18 DL. Jiny piny nedelaji nic.

To zpetny odemykani, mas asi pravdu ze to bude cidlo, ale myslim si, jestli to nemuze delat nejaky cidlo od alarmu.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#49 Příspěvek od jarda »

Jasně že jsou prázdné. Koupíš si v BMW piny s kouskem drátu, osadíš je a máš to jak origo. Zapojení kamkoliv jinam může "nějak fungovat" ale neni to ono.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#50 Příspěvek od Rapid »

Nj, ale tak sem to zkousel a nefungovalo to. Nemel sem teda sice BMW piny, ale ty draty sem napojil a stejne nic. :(
Je mozny ze sem neco delal spatne. Sezenu si ty piny a pak to zkusim teda jeste jednou :wink:
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#51 Příspěvek od Rapid »

Tak sem to zkoušel ještě jednou. Zapojil sem to tak, jak to Killca popisuje, 24 a 25 pro zamčení, odemčení a proste nic. Podle mě mam to zapojení jiný, ale bohužel to odemčení na tom konektoru neni. :(
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#52 Příspěvek od jarda »

Napadla mě jedna věc která by vysvětlila i to že to funguje na 18 i to že to nefunguje na 24 a 25. Nedává náhodou to Tvoje ovládání centrálu negativní impulz? Protože BMW potřebuje pozitivní. Tzn. na výstupu ovládání centrálu se musí objevit impulz napětí +12V (pozitivní ovládání) a ne kostra (negativní ovládání).
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#53 Příspěvek od Rapid »

jarda píše:Napadla mě jedna věc která by vysvětlila i to že to funguje na 18 i to že to nefunguje na 24 a 25. Nedává náhodou to Tvoje ovládání centrálu negativní impulz? Protože BMW potřebuje pozitivní. Tzn. na výstupu ovládání centrálu se musí objevit impulz napětí +12V (pozitivní ovládání) a ne kostra (negativní ovládání).


To sem proměřoval a dava impuls +12, da se i přepnout na -12.
Jinak DO sem koupil tenhle. Myslim, že ho tu ma vice lidi a nikdo na něj nenadával, že by špatně fungoval.
http://www.dolej-olej.cz/0/do-centralni ... a-e36.html
Opravdu nevim, proč ten muj konektor funguje takhle divně. Napadá mě už jedině, že pro e36 rv 93 je opět jiný zapojení, nebo je ta jednotka, co je v ní ten konektor poškozená. Až na to budu mít čas, tak vyndam jednotku centrálního zamykaní a uvidim, co tam mam za kouzlo.
Pokud by tě ještě neco napadlo, budu vděčný za jakýkoliv nápad.
Díky.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#54 Příspěvek od jarda »

Ten centrál od Fxe mám i já... do E36 se dávaly za celou dobu produkce jen dvě jednotky - ZVM II a ZKE IV. Už fakt nevím...
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#55 Příspěvek od Killca »

jestli mas spravne napajednou jednotku centralu a jestli mas spravne napojeny drtay na samotne jednotce tam kam patri, jakoze

cerveny a oba zlute spojene s +12V
cerny s kastli
bily zapichnout ustrizeny ale neoholeny do bileho konektoru do pinu 24
bilocerny zapichnout ustrizeny, ale neoholeny do bileho konektoru do pinu 25

nezapomenout zapojit do origo jednotky i do jednotky DO vsechny konektory a zavrit ridicovy dvere, jinak auto samozrejme nic nedela
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Rapid
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 07.04.2006 00:00

#56 Příspěvek od Rapid »

Killca píše:jestli mas spravne napajednou jednotku centralu a jestli mas spravne napojeny drtay na samotne jednotce tam kam patri, jakoze

cerveny a oba zlute spojene s +12V
cerny s kastli
bily zapichnout ustrizeny ale neoholeny do bileho konektoru do pinu 24
bilocerny zapichnout ustrizeny, ale neoholeny do bileho konektoru do pinu 25

nezapomenout zapojit do origo jednotky i do jednotky DO vsechny konektory a zavrit ridicovy dvere, jinak auto samozrejme nic nedela


Vcera sem to kontroloval jeste jednou a presne jak si ted popsal, tak sem to mel zapojene a nic. :(
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#57 Příspěvek od Killca »

neverim, to neni mozny, slozime se na vlak a ja dojedu, tomuhle proste odmitam uverit

nekde mas chybu, skontroluj pojistku od toho DO, koukni, jestli mas i nandany bily kryt na tom konektoru, prtooze on musi zariznout ten neoholeny drat tak aby, kdyz ho nasadis do jednotky, tak aby se piny zarizly do toho dratu, proste nevim, tohle sem v zivote nevidel, aby to neslapalo, navic, vse co sem s kymkoli kdkyoli kolem centralu resil, tak to nakonec byla nejaka banalita, napriklad prave ty nezavreny ridicovy dvere pri zkousce
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Jiricek325i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 13.07.2008 00:00

#58 Příspěvek od Jiricek325i »

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, kam zapojit výstup na blinkry. U svojí E30 jsem to zapojil v pohodě na vypínač výstražných světel, ale u kámošovi E36 to tak nejde :( Díky za odpověď
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#59 Příspěvek od jarda »

Modrý drát se zeleným proužkem a modrý drát s hnědým proužkem. Kdekoliv mezi budíky a blinkry. Já to zapojil v pojistkové skříni, ale u budíků to bude jednodušší.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#60 Příspěvek od Killca »

vyndat plast pod volantem a od packu blinkru vedou draty do svetleho konektoru prisvakleho na tyci volantu, ja uz ted pajim pajkou draty primo na piny v tom konektoru a je to na pinech s draty co popisoval jarda prede mnou, ale pro jistotu bych si je jeste zmeril multimetrem, zda davaj 12V jen pri seplym blinkru na levou a pote na pravou stranu :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět