Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zvláštní vaření e36
Autíčko se rozhodlo, že bude dělat poněkud divné věci. Po nastartováni jde z výfuku čoud, ale jak se auto zahřeje na provozní teplotu čoud zmizí, hadice při běhu nejsou tvrdé, tvrdnou až při vysokých teplotách, přes to spod víka expanzky (chladiče) se tlačí voda i když motor nevaří. Při otevřeném odzvdušnováku a přišlápnutí plynu vylítne učebnicově pramínek, dokud je voda v chladiči auto nevaří, topeni hřeje. Když auto vaří nevylítne víko expanzky, jenom se zpod něj tlačí voda.
Co jsou to za příznaky? Termostat? Podfoukli těsnění?
Popřípadě jak vypadá správní postup odzvdušnováni s Webastem a ještě jeden dotaz. Jak je to s tou vrtulí před chladičem? Kdy spíná a kde má čidlo?
Taky by mě zajímalo jak je to s tlakem v chladícím okruhu, je možné že termostat se kouše v uzavřené poloze a pumpa tlačí vodu dál do chladiče, přes uzavření termostat?
Co jsou to za příznaky? Termostat? Podfoukli těsnění?
Popřípadě jak vypadá správní postup odzvdušnováni s Webastem a ještě jeden dotaz. Jak je to s tou vrtulí před chladičem? Kdy spíná a kde má čidlo?
Taky by mě zajímalo jak je to s tlakem v chladícím okruhu, je možné že termostat se kouše v uzavřené poloze a pumpa tlačí vodu dál do chladiče, přes uzavření termostat?
U té vrtule záleží na tom jestly máš vysco spojku ta spíná až se ohřeje sama a nebo elektickou a tu spíná spínač na chladiči. A kdyby neotvíral termostat tak jen vaříš a nic se netlakuje neotevřel by se ti velký okruh tudíž by termostat nepustil ohřátou kapalinu do chladiče a ta by se nechladila to bys poznal motor vaří ale chladič je studenej. A je možný že je to těsněním nabo třeba prasklou hlavou to by vysvětlovalo ten kouž a tlakování chladící soustavy.
Mam to napsáno v úvodu je to e36 M52
Jinak tam mám dvě vrtule, elektrická je z vnější strany a viska je zevnitř viska pracuje OK, akorát jsem se dneska nad tím pozastavil, že tam mám i el. vrtuli, kterou jsem vlastně ještě neviděl se točit a hadice se tlakují až po té co vyteče voda a motor se přehřeje.....do té doby je vše OK.
Akorát mě napadá, jaký je přesný postup u odvzdušnění R6?
Přemýšlím ,ale asi to opravdu bude těsnění, nebo hlava, akorát nechápu proč je někdy třeba dobu vše OK najezdím s tím 15kiláku a pohoda, pak z ničeho nic se rozhodne, že se přehřeje
Jinak tam mám dvě vrtule, elektrická je z vnější strany a viska je zevnitř viska pracuje OK, akorát jsem se dneska nad tím pozastavil, že tam mám i el. vrtuli, kterou jsem vlastně ještě neviděl se točit a hadice se tlakují až po té co vyteče voda a motor se přehřeje.....do té doby je vše OK.
Akorát mě napadá, jaký je přesný postup u odvzdušnění R6?
Přemýšlím ,ale asi to opravdu bude těsnění, nebo hlava, akorát nechápu proč je někdy třeba dobu vše OK najezdím s tím 15kiláku a pohoda, pak z ničeho nic se rozhodne, že se přehřeje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ta elektrická vrtule je od klimatizace.. a spíná když je to potřeba. Odvzdušnění u E36 se dela s vypnutým studenym motorem.. Odšroubuješ odvzdušňovák a leješ vodu dokad to de, když už jí to nebude chtít. Všechno zavři a projed... ještě tam kolikrat troška vzduchu zbyde, tak to pak zopákni ještě jednou... Mě to taky takhle blblo a koupil sem novej termostet a bylo to ok.
Pumpa to na 100% nebude, mám tam novou s kovovýma lopatkama. To víko, jo to jsem si taky říkal, že to nějak nedrží, páč když jsem to za studena držel rukou, tak sem ten tlak udržel, ale jak se to zahřeje, tak si na tom udrž rukou. Proto jsem se ptal na pracovní tlak chladící sestavy. Jinak jaké máte zkušenosti s neorigo termostatma. Původní majitel tvrdil, že se mu jednou povedlo za rok vystřídat 4 termiky z Kely.
Popřípadě máte někdo dobry návod, jak rychle sundat domeček termostatu bez sundáváni vrtule atd.?
Jo a ještě bych zapomněl, při kolika stupních by se měl u M52 otvírat?
Popřípadě máte někdo dobry návod, jak rychle sundat domeček termostatu bez sundáváni vrtule atd.?
Jo a ještě bych zapomněl, při kolika stupních by se měl u M52 otvírat?
Že by opravdu termostat? Dneska jsme ho nechal běžet a zároveň koumal tvrdost hadic od studena do provozní teploty jsem zjistil, že se tvrdost nezměnila spíš možná změkli. Zvláštní bylo, že jsem tam měl risku do půle expanzky která se najedou asi po 30min. běžení začala zvedat až na max. před vytečením jsem vypnul motor a odšrouboval odzvdušnovák za záměrem, že si motor odfoukne a třeba hladina klesne…..nic se nestalo motor neodfouk hladina neklesla, ta začala klesat, až po chvilce pomalounku sama. Pochvičce jsme zapnul motor, hladina pár minut OK, po chvíli se opět začala zvedat…..
Jak je to teda s tím termostatem? Alespoň poraďte, jaká má bít otvírací teplota
Jak je to teda s tím termostatem? Alespoň poraďte, jaká má bít otvírací teplota
A topí normálně?To by to mohl byt termostat.Tohle jsem řešil před půl rokem a pumpa,termostat,víčko, no a pak šel motor ven a byla to hlava,to Ti samozřejmě nepřeji. Ja měl na víčku Myslim 200 a vyměnili mi ho za 280,ale to bych kecal,proste vydrži vetší tlak. V bmw by ti ho měli zdarma vymenit pokud ho tam nemaš. Jo,taky jsem koukal 

Jamall píše:Hele topení funguje eňo ňuňo, akorát od doby co se vyskytla závada se mi někdy stává, že topí jenom jenom strana…. spolujezdce. Jinak mám teda dvou zónovou digi. klimu
U ridice po nekolika minutach prestava foukat teplej vzduch kvuli udrzeni koncentrace, ale kazdopadne prvnich 10min musi valit teplo i u nej.