Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zvláštní vaření e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od Jamall »

Autíčko se rozhodlo, že bude dělat poněkud divné věci. Po nastartováni jde z výfuku čoud, ale jak se auto zahřeje na provozní teplotu čoud zmizí, hadice při běhu nejsou tvrdé, tvrdnou až při vysokých teplotách, přes to spod víka expanzky (chladiče) se tlačí voda i když motor nevaří. Při otevřeném odzvdušnováku a přišlápnutí plynu vylítne učebnicově pramínek, dokud je voda v chladiči auto nevaří, topeni hřeje. Když auto vaří nevylítne víko expanzky, jenom se zpod něj tlačí voda.

Co jsou to za příznaky? Termostat? Podfoukli těsnění?

Popřípadě jak vypadá správní postup odzvdušnováni s Webastem a ještě jeden dotaz. Jak je to s tou vrtulí před chladičem? Kdy spíná a kde má čidlo?

Taky by mě zajímalo jak je to s tlakem v chladícím okruhu, je možné že termostat se kouše v uzavřené poloze a pumpa tlačí vodu dál do chladiče, přes uzavření termostat?
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#2 Příspěvek od Cuky »

U té vrtule záleží na tom jestly máš vysco spojku ta spíná až se ohřeje sama a nebo elektickou a tu spíná spínač na chladiči. A kdyby neotvíral termostat tak jen vaříš a nic se netlakuje neotevřel by se ti velký okruh tudíž by termostat nepustil ohřátou kapalinu do chladiče a ta by se nechladila to bys poznal motor vaří ale chladič je studenej. A je možný že je to těsněním nabo třeba prasklou hlavou to by vysvětlovalo ten kouž a tlakování chladící soustavy.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Taky třeba napiš co máš za auto??? :roll:
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od martas11 »

libovka píše:Taky třeba napiš co máš za auto??? :roll:


Asi má BMW :lol:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#5 Příspěvek od Jamall »

Mam to napsáno v úvodu je to e36 M52
Jinak tam mám dvě vrtule, elektrická je z vnější strany a viska je zevnitř viska pracuje OK, akorát jsem se dneska nad tím pozastavil, že tam mám i el. vrtuli, kterou jsem vlastně ještě neviděl se točit a hadice se tlakují až po té co vyteče voda a motor se přehřeje.....do té doby je vše OK.

Akorát mě napadá, jaký je přesný postup u odvzdušnění R6?

Přemýšlím ,ale asi to opravdu bude těsnění, nebo hlava, akorát nechápu proč je někdy třeba dobu vše OK najezdím s tím 15kiláku a pohoda, pak z ničeho nic se rozhodne, že se přehřeje
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Majkl328 »

Ta elektrická vrtule je od klimatizace.. a spíná když je to potřeba. Odvzdušnění u E36 se dela s vypnutým studenym motorem.. Odšroubuješ odvzdušňovák a leješ vodu dokad to de, když už jí to nebude chtít. Všechno zavři a projed... ještě tam kolikrat troška vzduchu zbyde, tak to pak zopákni ještě jednou... Mě to taky takhle blblo a koupil sem novej termostet a bylo to ok.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Mam to napsáno v úvodu je to e36 M52

V úvodu máš napsáno e36,ale nic o motoru. :roll:

Jinak těch možností je hodně,termostat,pumpa,odvzdušnění,těsnění,....
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brody »

Špatné víčko od chladiče. Já měl málo utáhnuto a také mi vytejkala voda přepadem.. :wink:
Kuba_83
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 22.12.2009 01:00

#9 Příspěvek od Kuba_83 »

jestli je to víčkem,tak to je dost možné protože na to byla od bmw svolávačka. Docela mě to překvapilo když na auto z roku 93 my to víčko měnili. zkus tam dat to co píší. Ale spiš bych to viděl na to těsněni,pumpa nebo termostat jak bylo řečeno.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od Jamall »

Pumpa to na 100% nebude, mám tam novou s kovovýma lopatkama. To víko, jo to jsem si taky říkal, že to nějak nedrží, páč když jsem to za studena držel rukou, tak sem ten tlak udržel, ale jak se to zahřeje, tak si na tom udrž rukou. Proto jsem se ptal na pracovní tlak chladící sestavy. Jinak jaké máte zkušenosti s neorigo termostatma. Původní majitel tvrdil, že se mu jednou povedlo za rok vystřídat 4 termiky z Kely.

Popřípadě máte někdo dobry návod, jak rychle sundat domeček termostatu bez sundáváni vrtule atd.?

Jo a ještě bych zapomněl, při kolika stupních by se měl u M52 otvírat?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#11 Příspěvek od Jamall »

Jinak libovka sorry za neuvedení toho motoru. No snad už jste z toho chytřejší, než já
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#12 Příspěvek od Jamall »

Že by opravdu termostat? Dneska jsme ho nechal běžet a zároveň koumal tvrdost hadic od studena do provozní teploty jsem zjistil, že se tvrdost nezměnila spíš možná změkli. Zvláštní bylo, že jsem tam měl risku do půle expanzky která se najedou asi po 30min. běžení začala zvedat až na max. před vytečením jsem vypnul motor a odšrouboval odzvdušnovák za záměrem, že si motor odfoukne a třeba hladina klesne…..nic se nestalo motor neodfouk hladina neklesla, ta začala klesat, až po chvilce pomalounku sama. Pochvičce jsme zapnul motor, hladina pár minut OK, po chvíli se opět začala zvedat…..

Jak je to teda s tím termostatem? Alespoň poraďte, jaká má bít otvírací teplota
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#13 Příspěvek od Fanny »

+- 90st
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Majkl328 »

Heled dost bych sázel na ten termík... já sem koupil nejakej od Bemara a fakci jak má;)
Kuba_83
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 22.12.2009 01:00

#15 Příspěvek od Kuba_83 »

A topí normálně?To by to mohl byt termostat.Tohle jsem řešil před půl rokem a pumpa,termostat,víčko, no a pak šel motor ven a byla to hlava,to Ti samozřejmě nepřeji. Ja měl na víčku Myslim 200 a vyměnili mi ho za 280,ale to bych kecal,proste vydrži vetší tlak. V bmw by ti ho měli zdarma vymenit pokud ho tam nemaš. Jo,taky jsem koukal :-)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#16 Příspěvek od Jamall »

Hele topení funguje eňo ňuňo, akorát od doby co se vyskytla závada se mi někdy stává, že topí jenom jenom strana…. spolujezdce. Jinak mám teda dvou zónovou digi. klimu
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#17 Příspěvek od Jamall »

Kuba_83 topo se právě bojím nejvíc...nejde mě do hlavy proč stoupá hladina a netvrdnou hadice
Kuba_83
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 22.12.2009 01:00

#18 Příspěvek od Kuba_83 »

No,tak to se boj...Takhle jsem to mel taky...ted už mam 7OO po g.o. :-)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#19 Příspěvek od Jamall »

A co bylo v háji? těsnění/hlava? Když tak tam říznu 2,5
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#20 Příspěvek od Fanny »

Jamall píše:Hele topení funguje eňo ňuňo, akorát od doby co se vyskytla závada se mi někdy stává, že topí jenom jenom strana…. spolujezdce. Jinak mám teda dvou zónovou digi. klimu


U ridice po nekolika minutach prestava foukat teplej vzduch kvuli udrzeni koncentrace, ale kazdopadne prvnich 10min musi valit teplo i u nej.
Odpovědět