Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

střílí do sání a nemá absolutně tah (M50B25 bezvanos)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#1 Příspěvek od Paavo »

Cus, píšu na žádost mého kámoše, který čerstvě dotáhl e36 s 2.5L bezvanosem.Kdyz auto dovážel, tak si myslel, že se jedná o starý benzín,jenže ejhle.......benzín po odpuštění z lišty byl krásně průzračný,bez zákalu a nečistot.Motor po natočení jde jak brambory, houpe ,s "podlahou" točí pouze 2500 ot. a chcípne.Občas se udrží a nezdravě bublá a střítí do sání.Z airboxu jde šedivej kouř spálenýho benzínu s olejem.Měnili jsme svíčky,čerpadlo,odpojovali váhu vzduchu a nic.Problém se vyskytuje jak za studena tak za tepla(více).Můžete mě ňáko nasměrovat, na co se zaměřit?
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#2 Příspěvek od Cuky »

špatně nastavené rozvody, podpálené ventyly atd. je toho moc ale typuju něco s tímdle když střílí do sání
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Začni svíčkama.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ROBi »

Píše, že svíčky jsou už měněný ;)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Kami1 »

dokud nezkontrolujes rozvody, tak to nestartuj.
pak bych zmeril komprese a zkontrolaval jestli nejsou prohozeny zap. kable

edit: 6valy vlastne zap. kable nemaj
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#6 Příspěvek od Paavo »

tak dneska se startovalo a pul minuty drzel za studena jak ma.Pak mu tejpek vytnul 3x omezovac,zkusil, jak jde do otacek.Vse v naprosty pohode.Ale nakonec po delsi dobe na volnobehu to zase slo jak brambory az nakonec zdechnul.

........ nechci slyset, ze je "nerozumnej" kdyz to toci za studena,ja mu to rikal
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Kami1 »

Pak mu tejpek vytnul 3x omezovac...

-to jako s tim jel nebo to jenom vytocil?
pokud to chvili jelo jak ma, tak asi pal. filtr nebo cerpadlo. muze zkusit odpojit cidlo vacky, klidne i lambdu.
tvuj kamos je ale "nerozumnej". ne ze to vytaci za studena(tim to sice taky kurvi), ale ze vytaci motor, kterej muze myt spatny rozvody.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#8 Příspěvek od Paavo »

ne....."jen" na volnobeh tomu slapl a dla mu tezce napit.Chod motoru sametovej linearni,pak ale zas stejna pisnicka.Otacky spadly a zacalo se to hoodne hadat az to zdechlo.Cerpadlo jsme meli pujceny z meho kupina, kde slape na A1 stav a delalo to taky.Sam kamik je mechanik a nevi si s tim rady.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Kami1 »

Paavo píše:ne....."jen" na volnobeh tomu slapl a dla mu tezce napit.

-a v tu chvili to jelo 100% jak ma? Pokud ano, tak se rozvody, podpaleny ventily, ucpanej kat atd daj vyloucit.
jinak je nejlehci zkusit vymenit pal. filtr, pripadne odpojit lamdu.
V pripadne spatnych(ucpanych) vstriku, zapalovani nebo RJ je tezky takhle obecne neco poradit.

cidlo plynu- muze zkusit odpojit, ale to nebude ono
lambda- tu bych nechal po celou dobu reseni zavady odpojenou
cidlo klikovky- pokud je polofunkcni, tezko to pozna. maximalne zkonrolovat cistotu, zmrit odpor a kabliky
svicky jste menili
vaha- nepravdepodobny ale...
civky- to by jich muselo byt v haji hodne (ale zas v pripade, ze k nim de spatna kostra...)
vstriky- jedine zkusit jiny dobry, pripadne nejaky aditivum. ale asi taky nebude ono
pal. filtr- za vymenu nic nedas
regulator tlaku paliva KO- zmerit tlak v pal. liste nebo vymenit

pak to muzou byt i chujoviny ve stylu spatna baterka, ucpana pal. trubka atd.

!!!!jako prvni vec bych ale vyloucil ty nej brutality (to co psal Cuky)
-zkontrolovat rozvody, zmerit komprese

diagnostika by taky mohla nekam nasmerovat

to jako prisel do prodejny aut, ze chce 325
a oni: jo, jednu tu mame, ale nejede motor, je v nem starej benzin
on: to nevadi, ja to beru
:-)
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#10 Příspěvek od Paavo »

ee, me rikal , ze je to auto dotazeny z Reichu a prodali mu ho tejpci,kteri vozi do CR pouze "modrobilou vrtuli".Prej,kdyz jeli zkusebku, tak to jelo jako krava, ale pak,aspon co si pamatuju tak rikal, ze kdyz odjizdel ocad, tak uz to nebylo ono a svaloval to na starej benal z Reichu,ze ho vyjede a pak to bude OK.Jenze...... ono se to snad jeste zhorsilo a tuto sobotu uz byl zralej na odtahovku, jak to nejelo a nechtelo to chytit.

me samotneho napada,je to pouze domenka, ze palivovej filtr to nemuze byt, nedokazu si predstavit, ze ma vliv nedostatek paliva na predstih,na to, ze smes vybuchuje pred,nebo za horni uvrati->tehdy, kdyz je stale jeste otevren saci ventil.......zkuste mi to odbornici vysvetlit
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#11 Příspěvek od Paavo »

jo, tedka me napadlo, ze rikal, ze mel svicku na valci hned u kabiny ze shora pokrytou olejem.Od závitu az po izolator,zda mel olej take na styku svicka-civka to nevim.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Kami1 »

prodali mu ho tejpci,kteri vozi do CR pouze "modrobilou vrtuli".Prej,kdyz jeli zkusebku

to jako prisel za tejpkama, kteri vozi do CR pouze "modrobilou vrtuli", ze chce 325
a oni: jo, jednu tu mame, ale nejede motor, je v nem starej benzin
on: to se mi nejak nezda
oni: kdyz jsme to projizdeli, tak to jelo jak svina
on: OK, tak ja to beru
(nebo pri projizdce byl i on?)

treba to plna nadrz aditivovanyho benalu vyresi (nafta, voda)

jo, tedka me napadlo, ze rikal, ze mel svicku na valci hned u kabiny ze shora pokrytou olejem.Od závitu az po izolator,zda mel olej take na styku svicka-civka to nevim.

tak to bytreba taky mohlo byt ono, ale pokud zkousel svicky menit , tak by pripadnej olej ocistil a jedna spatna by urcite nezapricinila, ze to nejde pres 2500
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Kami1 »

Paavo píše:me samotneho napada,je to pouze domenka, ze palivovej filtr to nemuze byt, nedokazu si predstavit, ze ma vliv nedostatek paliva na predstih,na to, ze smes vybuchuje pred,nebo za horni uvrati->tehdy, kdyz je stale jeste otevren saci ventil.......zkuste mi to odbornici vysvetlit

odbornik rozhodne nejsem a logicky jsou pro me pripustny akorat ty rozvody nebo podpaleny ventily

ale z parkrat jsem zazil, ze kdyz jde do motoru chuda smes, tak to ma snahu slehnout do sani

Kdyz bych to bral logicky:
* motor nasaje chudou smes(spatna vaha, lambda, vstriky, tlak paliva(pal. filtr, cerpadlo, regulator), dira v sani jak usta stare zeny)
* stlaci ji
* zapali ji
* expanze -smes hori
* vyfuk -chuda smes pri vyfuku stale hori (ma pomalejsi horeni)
* pri horni uvrati vyfuku se zacina otevirat sani (zaroven pootevreny v. i s.)
* vyfukove plyny (ktery jeste hori) se dostavaji do sani, zatimco v sani uz je nachystana (se chysta) vybusna smes
* tak co ted??
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#14 Příspěvek od Paavo »

pri projizdce byl i on osobne, zda ridil, neviim
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#15 Příspěvek od beann »

ja se sem prifarim s podobnym problemem. M50B20 stal asi 7 mesicu s tim ze houpe s otackama po opetovnem ozivovani ted chvili bezel celkem normalne jen mel zvysene volnobezne otacky cca 800-900 misto 600 rekl sem si dobry snad se po projeti a zahrani komplet motoru ustali. neustalili. ted to dela to ze houpe celkem pravidelne mezi 1000-1500 coz prej delalo jako pred odstavenim. kdyz skrtnu o plyn na tenhle volnobeh tak otacky vylitnou treba na 3tis. je praskla hadice VAHA-KLAPKA. a jeste rucicka na budikach nejde uplne plynule trosku se trha, ale to muze byt mozna budikama. auto je e34

napada me: vaha, cidlo otacek nebo nejaky podtlak?
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#16 Příspěvek od Paavo »

nakonec to byl spatny ohrev lambda sondy,problem vyresen
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Martin85 »

Ahoj,

takže si pouze vyměnil lambdu a je to OK?
Odpovědět