Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 SMG-Rada před koupí

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#1 Příspěvek od zlatas »

Ahoj kluci,mám v plánu koupit 325i rok 2002 s převodovkou SMG,ale nikdy jsem ji neměl..Bavím se teď pouze o té převodovce.. Můžete mi poradit jestli vzít,nebo na to prdět? Co tam odchází? A na co dát bacha? Díky moc za vaše rady :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Nevím jak u E46,ale u E36 je to hrůza.Řadí to jako kdybych se učil řídit.
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga

#3 Příspěvek od nehpo »

pokial ide o ten modry sedan tak som pocul ze SMG tam je vpici ale zarucena informacia to nie je...
Miche
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Miche »

Tak jestli jde o tu modrou, sam jsem v ni jezdil. Prevodovka je tam opravdu KO, s tim se to auto taky davalo pryc. Pokud si dopre pamatuju, slysel jsem o oprave neco kolem 70 000,- takze radsi od toho ruce pryc.
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#5 Příspěvek od LadenaM3 »

Pokud se bavíte o této modré 325i SMG

http://auto.bazos.cz/inzerat/6786684/Pr ... w-325i.php

Jezdil jsem s ní, převodovka řadí dle mého jak má. Pozoroval jsem tam pouze jednu nezdravou věc. Při pomalém rozjezdu s koly v rejdu trhavý rozjezd. Jinak řazení znatelně pomalejší než v M3 i v režimu SPORT. Spíš vídím problém, že není možné doložit servis auta. Olej byl projetý o -26 000 km!!! Nevím, jestli to jen nemazali, každopádně majitel neměl u sebe ani servisku...
coffey
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 27.02.2007 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od coffey »

tohle auto jsem si prohlížel taky (stálo v bazaru H+H AUTO KUNOVICE), pak si ho koupil tenhle clovek a muj nazor je asi takovy: predni M naraznik tam nemá co dělat (prahy ani zadni naraznik z M packu neni) takze auto nekdo v lepsim priapde upravil, v tom horsim bylo bourane na predek cemu bych se vuuubec nedivil a priklanel bych se prave k te druhe variante .......
Auto ma taky nejaky "ladeny" vyfuk takze vydava silene zvuky ......
Moje doporuceni teda je: URCITE NEBRAT protoze by se ti mohlo stat ze konkretne v toomto kusu utopis nehorazne mnozstvi penez a po tom asi netouzis ...
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#7 Příspěvek od zlatas »

díky všem za odpovědi,máte pravdu,jednalo se o tu modrou..mě se na ní hlavně nezdálo,že neměla ///M volant a ten nárazník už podle fotek absolutně neseděl.. díky tomu jsem ji pustil z hlavy hodně rychle..
Slayer
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00

#8 Příspěvek od Slayer »

Jak je to u SMG se spotřebou? Je vyšší než u manuálu, podobně jako u klasickýho automatu ?
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#9 Příspěvek od jarda »

Automat žere víc hlavně kvůli výkonu kter se ztrácí v hydroměniči. SMG má normální spojku takže spotřebou by se měl víc podobat na manuál.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Slayer
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od Slayer »

jarda píše:Automat žere víc hlavně kvůli výkonu kter se ztrácí v hydroměniči. SMG má normální spojku takže spotřebou by se měl víc podobat na manuál.


A jaký jsou s tou SMG zkušenosti? Hledal jsem tu na foru, ale každej říká něco jinýho. Našel jsem jeden pěknej kousek, ale má to SMG, tak váhám, jestli bych si na to zvyknul.
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#11 Příspěvek od Cromoly »

U normalnich e46 byla jeste prvni generace SMG, jen do M3 se davala dalsi generace ktera uz byla v pohode takze ja osobne bych sel budto do manualu nebo klasickyho automatu pokud se jedna o standardni e46...
Slayer
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00

#12 Příspěvek od Slayer »

Cromoly píše:U normalnich e46 byla jeste prvni generace SMG, jen do M3 se davala dalsi generace ktera uz byla v pohode takze ja osobne bych sel budto do manualu nebo klasickyho automatu pokud se jedna o standardni e46...


takže první generace je špatná ?
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#13 Příspěvek od Cromoly »

Jako ne vylozene spatna, osobni zkusenost s tim nemam a ani vetsina majitelu e46, ale dalsi verze byly vymakanejsi a nemely tolik much...
Slayer
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 07.02.2008 01:00

#14 Příspěvek od Slayer »

Cromoly píše:Jako ne vylozene spatna, osobni zkusenost s tim nemam a ani vetsina majitelu e46, ale dalsi verze byly vymakanejsi a nemely tolik much...


Koukal jsem na videa na youtube a přišlo mi to docela slušný, řadí to rychlejc, než si člověk odřadí s manuálem a pokud to není nějak poruchové, nejsou tam ztráty ve výkonu a nezvedá to spořebu o 1-2l jako automat, tak to může bejt dobrý.
Vinc
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: pon 26.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od Vinc »

První generace SMG byla v e46 do 5/2003 šlo o 5st. převodovku, od toho data se začala dávat SMG II kde už bylo 6st. Osobně mám SMG II a jsem s tím nad míru spokojený.

Měl jsem možnost mít na týdenní popojíždění e46 m3 smg takže mám s čím porovnat. V klasickém režimu to řadí a potažmo zabírá spojka tak moc jak je sešlápnutý plyn, když bych šel do detailu tak rychlost řazení je nejpomalejší asi taková jako když člověk průměrně rychle vyspojkuje a přeřadí na další stupeň. Čím více je noha na plynu(noha se sundávat nemusí) tím se to přeřazení malinko zrychluje. V režimu sport, potom už řadí solidně rychle, s tím že to i docela autem škubne. Osobně se mi líbí podřazování kdy si auto samo přidává mezi plyn :P
Jinak ta převodovka se chová zcela jako manuál, takže nijak nezasahuje, podřazuje jen když otáčky klesnou pod 1tis./OT aby se auto nedusilo a v maximálních otáčkách to samo nepřeřadí, takže kdo chce točit, nemusí se bát, že mu bude převodovka do toho zasahovat. Výhoda je, že ve chvíli kdy člověk nechce řadit nebo pustí za volant svojí polovičku jde si navolit i tzv. automat u smg se to jmenuje City mod, tam auto řadí v podstatě jako automat. První generace smg u e46 jsou už cenově dostupné, smgII je docela unikátní a cenově trochu jinde.
Odpovědět