
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna ložiska na zadní nápravě
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na E34 šlo ložisko ven hrubým násilím s pomocí palice, ale na takové zacházení asi nejsou ramena v E36 stavěná 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
TOPCAR píše:Dobrý den. Při výměně zadních ložisek se v žádném případě nedemontují ramena. Na vylisování samotného ložiska i náboje je jednoúčelový přípravek, který šetří čas a ve finále i finanční prostředky zákazníka. Když to jde jednoduše, tak proč to dělat složitě. Hodně štěstí... Top-Car HAMPL.
A mohl by jsi sem dát aspon fotku,jak ten přípravek vypadá? Aby jsem to příště dělal rychleji a jednodušeji.

http://www.uni-max.cz/stahovaky-lozisek/stahovaky/autotechnika/
ja jsem si z velky plotny udelal pripravek na vytlacení poloosy.
potreboval jsem na to sroub a matku(pr.20 mm) a 3 delsi srouby do naboje(pr.12), koupil jsem nejaky do skodovky a zavit pasoval
na vylisovani a zalisovani stacilo koupit dlouhej pevnostni sroub (pr. 12) a 2 velky podlozky (80 a 74,5 mm tl. min. 4 mm).
pak uz staci vhodne zkombinovat sroub s podlozkama a orechama z goly.
doporucuju sehnat i trubku s vnitrnim prumerem 75,5-76,5mm delka 5 cm.
pokud budete mit tento material tak bude nejvetsi problem akorat vytazeni naboje z loziska, uz si nevzpominam, ale myslim, ze jsem ho vytlacil tema sroubama v naboji zaprenyma pres pasoviny oprene pres rameno.
na naboji samozrejme zustal jeden prstynek z loziska, ale sel pomerne snadno flexou odbrousit.
lozisko pred montazi co nejvice podchladit a nikdy do nej nemlatit tak aby sli razy pres kulicky(valecky).
poloosu pak stahnout spravnym momentem! (myslim, ze 200 Nm, bez zaruky, nekde to tu ale urcite je)
matku zatemovat, sla pouzit stara, segrovka taky, doporucuje se to ale novy.
takhle to delaj profici, kteri nemaj dilnu
ja jsem si z velky plotny udelal pripravek na vytlacení poloosy.
potreboval jsem na to sroub a matku(pr.20 mm) a 3 delsi srouby do naboje(pr.12), koupil jsem nejaky do skodovky a zavit pasoval
na vylisovani a zalisovani stacilo koupit dlouhej pevnostni sroub (pr. 12) a 2 velky podlozky (80 a 74,5 mm tl. min. 4 mm).
pak uz staci vhodne zkombinovat sroub s podlozkama a orechama z goly.
doporucuju sehnat i trubku s vnitrnim prumerem 75,5-76,5mm delka 5 cm.
pokud budete mit tento material tak bude nejvetsi problem akorat vytazeni naboje z loziska, uz si nevzpominam, ale myslim, ze jsem ho vytlacil tema sroubama v naboji zaprenyma pres pasoviny oprene pres rameno.
na naboji samozrejme zustal jeden prstynek z loziska, ale sel pomerne snadno flexou odbrousit.
lozisko pred montazi co nejvice podchladit a nikdy do nej nemlatit tak aby sli razy pres kulicky(valecky).
poloosu pak stahnout spravnym momentem! (myslim, ze 200 Nm, bez zaruky, nekde to tu ale urcite je)
matku zatemovat, sla pouzit stara, segrovka taky, doporucuje se to ale novy.
takhle to delaj profici, kteri nemaj dilnu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Milhauss píše:Jde o to komu tu práci svěřit , jestli automechanikovi , který to uvidí zřejmě poprvé a bez přípravků použije hrubou sílu (autogen , palici) a nebo se objednat a dojet do Vysokého Mýta do autor. servisu, kde tě to bude něco stát.
Já myslím, že to chce najít nějaký větší autoservis, kde nedělají jen škodovky, ale i "lepší" a novější auta. Tam ty postupy budou mít asi lepší a i nářadí mívají kvalitnějsí ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 243
- Registrován: sob 28.03.2009 01:00
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
nevím no čtu tady že to nejde rozebrat atd ale ted jsem to dělal taky asi před 14 dny a bez problemu... rameno cele bylo venku za cca půl hodiny nejdele trvalo rozebrání brzdy pokud ti vše funguje jak má tak není problem... všechny šroby namazat kdyby nahodou příště znova něco a je to bez problemu... neboj se toho nejhorší co bývá je vymontovat ten spodní excentr co je u kola býva často zarezly a musí se udělat i nový silentblok ale to je tak cca 200 kč... a na lisu to potom trvá taky tak cca 10-15 minut a zpět je to podobný jak při rozebrání nejdele zase trvá ruční brzda... neboj se toho... když si to uděláš sám budeš z toho mít větší radost...
Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.
Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady.... 


netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady....
Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska

martas11 píše:netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady....
Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska
to jsem zjistil bouzel taky
