Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna ložiska na zadní nápravě

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
netkili
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 30.12.2009 01:00

#1 Příspěvek od netkili »

Ahoj chystám se na výměnu zadního ložiska.Jestli jste to někdo dělal,muzete mi prosim poradit ten nejsnažší postup.Díky :wink:
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od Paty »

dělal jsem to na tds E36,a sundával jsem celý rameno,hodně jsem se s tím natrápil s tím sundáváním ramena z kastle :cry: ale potom to šlo jedna radost přes lis... :) Myslím si že by to šlo i s ramenem na autě ale nezkoušel jsem to...jde o to aby šlo ven to ložisko,a naopak. Hodně štěstí.
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od martas11 »

Taky jsem to dělal a budeš muset shodit celý rameno,jinak to nejde.Měl jsem akorát menší problém s demontáží lanovodu ruční brzdy z těhlice kola.Jinak taky jsem to lisoval na lisu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na E34 šlo ložisko ven hrubým násilím s pomocí palice, ale na takové zacházení asi nejsou ramena v E36 stavěná :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Kami1 »

jde to i bez demontáže ramena

nejsnažší postup je dát to do servisu
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od paca »

Kamoš mi to dělal bez sundání ramena, udělal si nato "stahovák"
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

Měl jsem to v servisu ale rameno se v žádném případě nesundávalo...
OndraZ
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Praha zapad

#8 Příspěvek od OndraZ »

Origo servis
TOPCAR
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od TOPCAR »

Dobrý den. Při výměně zadních ložisek se v žádném případě nedemontují ramena. Na vylisování samotného ložiska i náboje je jednoúčelový přípravek, který šetří čas a ve finále i finanční prostředky zákazníka. Když to jde jednoduše, tak proč to dělat složitě :-). Hodně štěstí... Top-Car HAMPL.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#10 Příspěvek od Paty »

TOPCAR píše:Dobrý den. Při výměně zadních ložisek se v žádném případě nedemontují ramena. Na vylisování samotného ložiska i náboje je jednoúčelový přípravek, který šetří čas a ve finále i finanční prostředky zákazníka. Když to jde jednoduše, tak proč to dělat složitě :-). Hodně štěstí... Top-Car HAMPL.


A mohl by jsi sem dát aspon fotku,jak ten přípravek vypadá? Aby jsem to příště dělal rychleji a jednodušeji. :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Kami1 »

http://www.uni-max.cz/stahovaky-lozisek/stahovaky/autotechnika/

ja jsem si z velky plotny udelal pripravek na vytlacení poloosy.
potreboval jsem na to sroub a matku(pr.20 mm) a 3 delsi srouby do naboje(pr.12), koupil jsem nejaky do skodovky a zavit pasoval

na vylisovani a zalisovani stacilo koupit dlouhej pevnostni sroub (pr. 12) a 2 velky podlozky (80 a 74,5 mm tl. min. 4 mm).
pak uz staci vhodne zkombinovat sroub s podlozkama a orechama z goly.
doporucuju sehnat i trubku s vnitrnim prumerem 75,5-76,5mm delka 5 cm.

pokud budete mit tento material tak bude nejvetsi problem akorat vytazeni naboje z loziska, uz si nevzpominam, ale myslim, ze jsem ho vytlacil tema sroubama v naboji zaprenyma pres pasoviny oprene pres rameno.

na naboji samozrejme zustal jeden prstynek z loziska, ale sel pomerne snadno flexou odbrousit.

lozisko pred montazi co nejvice podchladit a nikdy do nej nemlatit tak aby sli razy pres kulicky(valecky).

poloosu pak stahnout spravnym momentem! (myslim, ze 200 Nm, bez zaruky, nekde to tu ale urcite je)
matku zatemovat, sla pouzit stara, segrovka taky, doporucuje se to ale novy.

takhle to delaj profici, kteri nemaj dilnu :)
Milhauss
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 30.10.2010 00:00
Bydliště: Kolín

#12 Příspěvek od Milhauss »

Výměnu zadního ložiska má taky za sebou a byl to pěknej porod . Dělal jsem to celej den , ale zestárnul asi o 10 let . Dnes už bych to dal do servisu.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fatal Design »

Milhauss píše:Výměnu zadního ložiska má taky za sebou a byl to pěknej porod . Dělal jsem to celej den , ale zestárnul asi o 10 let . Dnes už bych to dal do servisu.


Ale zase jsi u toho ušetřil a jak koukám tak i zmoudřel :wink:
Milhauss
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 30.10.2010 00:00
Bydliště: Kolín

#14 Příspěvek od Milhauss »

Jde o to komu tu práci svěřit , jestli automechanikovi , který to uvidí zřejmě poprvé a bez přípravků použije hrubou sílu (autogen , palici) a nebo se objednat a dojet do Vysokého Mýta do autor. servisu, kde tě to bude něco stát.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fatal Design »

Milhauss píše:Jde o to komu tu práci svěřit , jestli automechanikovi , který to uvidí zřejmě poprvé a bez přípravků použije hrubou sílu (autogen , palici) a nebo se objednat a dojet do Vysokého Mýta do autor. servisu, kde tě to bude něco stát.


Já myslím, že to chce najít nějaký větší autoservis, kde nedělají jen škodovky, ale i "lepší" a novější auta. Tam ty postupy budou mít asi lepší a i nářadí mívají kvalitnějsí ...
mmaty
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mmaty »

nevím no čtu tady že to nejde rozebrat atd ale ted jsem to dělal taky asi před 14 dny a bez problemu... rameno cele bylo venku za cca půl hodiny nejdele trvalo rozebrání brzdy pokud ti vše funguje jak má tak není problem... všechny šroby namazat kdyby nahodou příště znova něco a je to bez problemu... neboj se toho nejhorší co bývá je vymontovat ten spodní excentr co je u kola býva často zarezly a musí se udělat i nový silentblok ale to je tak cca 200 kč... a na lisu to potom trvá taky tak cca 10-15 minut a zpět je to podobný jak při rozebrání nejdele zase trvá ruční brzda... neboj se toho... když si to uděláš sám budeš z toho mít větší radost...
netkili
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 30.12.2009 01:00

#17 Příspěvek od netkili »

dekuji za rady, ale jeste se najednu zeptam.Jakým klíčem mam povolit matku v naboji kola aby se mi neprotocila.Normalni golovka tam nepasuje :D
netkili
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 30.12.2009 01:00

#18 Příspěvek od netkili »

Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo. :lol: Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady.... :wink:
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od martas11 »

netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo. :lol: Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady.... :wink:


Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska :)
netkili
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 30.12.2009 01:00

#20 Příspěvek od netkili »

martas11 píše:
netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo. :lol: Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady.... :wink:


Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska :)


to jsem zjistil bouzel taky :-)
Odpovědět