Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M50B25 - rezervy seriovych komponent

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#1 Příspěvek od vik2 »

Mate nekdo orientacni prehled o tom, kdyz zpruchodnich saní, do motoru se dostava vice vzduchu.
Jako velicinu pouziju procenta.
Takze zpruchodnim o 1,2, 3, 4, 5....%

1. - vaha vzduchu,,, kdy uz zacne hlasit chybu?? nebo zmeri klidne i 50% navic, je ji to jedno??

2. - seriove vstriky,, jakou maji rezervu?? nebo jsou uz v uplne seriovem motoru na maximu??
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nevim presne hodnoty, ale v 95% aut mají vstriky min 10% rezervu (20% max +/-)... vaha se NA upravama na 5v taky nedostane... nicmene NA upravama z toho zadny zazrak neudelas, nej je zvetsit objem (tedy vetsi pisty nebo klika), nicmene i pak jde o par% vykonu navic, nehlede na problemy s vyvazenim noveho celku ojnice/pist... pak jeste muze pomoct zvednout max otacky (pokud jeste poroste vykon-vacky a spol) nebo VE (volumetricka ucinost-dost tezko), pripadne ucinnost motoru (nenapada me jak u serie :-) )
“Ability is what you're capable of doing.”
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#3 Příspěvek od vik2 »

necekam a ani se nesnazim o zazraky.
Auto je pro me napul hracka, tak si hraju. A to s tim co nevyzaduje balik penez a povetsinou stoji jen muj cas/praci. Je tam spousta drobnosti co se daji doladit nebo lehce predelat.

Hanzi, experimentoval jsi s ruznejma prumerama saci klapky??
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ja ne, ale jini ano, neprinese to nic meritelneho, krom hrkavé jízdy (on/off reakce plynu)... znam pripad kluka z Brna, co do 328 nacpal vse co jen jde (vacky Shrick, svody Supersprint + vyfuk, vyndal katy a pod), motor zral hodne a nejel ani jako M3 3,0... asi se shodneme na tom, ze S50B30 da 286PS, M50B25 192PS... M3 ma 3,0 objem a zcela jinou hlavu, vacky, svody, sani, skrtici klapky a pod... aby dostala 286PS...
ty mas jen 2,5 litru, malo prutocnou hlavu, "zadny" svody, obyc sani... US M3 je M50B30 a ma 240PS... se vsema moznyma vymyslenostma se horkotezko dostane na uroven te S50B30...
“Ability is what you're capable of doing.”
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#5 Příspěvek od vik2 »

sani mam green konus s dodelanou trumpetkou, klapka zvetsena o 2mm(vic to nejde) + poladena osycka. cca 8% vetsi plocha.
Hlava s lestenejma kanalama a nabrousenym tredem se me zatim vali v garazi..
svody mam(ty kopie co se tu prodavaji) a KATy venku... Svody chci jeste omotat termo paskou.

Jsou to prkotiny vim.
casem bych mozna sel do 2.8 kliky
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ok, timhle popisem jsi mel mozna zacit... zadna z tech tajnych zbrani nepritlaci seriove komponenty ke zdi, tim si muzes byt jist...
“Ability is what you're capable of doing.”
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#7 Příspěvek od vik2 »

to jsem chtel vedet, takze si muzu dal hrat s prkotinama :)

jeste jeden dotaz. seriove vacky bezvanosu, do jakych otacek jeste efektivne plni motor. (kdybychom prihledli k tomu ze sani je dostatecne pruchozi) kam ma smyl pripadne posunout omezovac...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zjistis to podle prubehu vykonu, pripadne je muzes natocit tak, aby se posunul do vyssich otacek (sveho casu jsem potreboval nastavit rozvody na turbo motoru, kde jsem měl jina kola a vacky, takze znacky nesly pouzit a nastaveni nebylo kde sehnat, takze jsem si udelal tabulku, otacel vackama a zkousel Vmax... u NA motoru je to jine, diky vyssimu kompresnimu pomeru si tolik nezatocis, nez se potka ventil s pistem, ale princip je stejny... kazdpadne zretelne citis, jak natoceni vacek meni charakter motoru z traktoru na supersport :-) )
jinak nevanos M50B25
sací 19°btdc/41°abdc /9,7mm zdvih
výfuk 35°bbdc/13°atdc /8,8mm
btdc-pred horni uvrati
abdc-po dolni uvrati
bbdc-pred dolni uvrati
atdc-po horni uvrati

data a srovnaní s B20 zde: http://www.bmwpower.cz/technika/m50/M50-06.jpg
vanos v. nevanos zde: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm

US tipek: M50B25 vanos- current setup is FDM, CAI, headers and cams (US M3). No chip. Car dynoed 168rwhp when it was 100% stock and it doesnt feel like its going to be better if i go back to dyno it.

jinej s čipem: With cams, chip, and headers I was able to get 178 rwhp from my otherwise stock very tired m50b25 non-vanos motor.

je treba si uvedomit, ze meri na Dynojetu, takze ty cisla chce brat s rezervou...
Přílohy
M50parametry100.jpg
M50parametry100.jpg (94.56 KiB) Zobrazeno 3236 x
“Ability is what you're capable of doing.”
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#9 Příspěvek od Paavo »

take se pridaam......... nevite nekdo, jakej je rozdil v uhlech u vanosovy a nevanosovy vacky na M50B25 ?Neslo by se timhle prehozenim dostat na zakladni hodnoty ostry vacky napr. co dela Dbillas?
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#10 Příspěvek od vik2 »

Cetl jsem nekde na e30 foru ze to nejde prehodit. Teda urcite ne pokud chces zachovat VANOS.
kdyz ten odkaz najdu doplnim to sem
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Paavo píše:take se pridaam......... nevite nekdo, jakej je rozdil v uhlech u vanosovy a nevanosovy vacky na M50B25 ?Neslo by se timhle prehozenim dostat na zakladni hodnoty ostry vacky napr. co dela Dbillas?


vacky prave budou jiny kvuli vanosu (myslim tim v části u rozvodů ) tudis nevanos vacku do vanos motoru nedas ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#12 Příspěvek od Jamall »

tak interkooler a turbo, by mohla bít sranda, nezkoušel jste to někdo na sériové písty, jestli to zvládnou, nebo je to propálí? Taky by mě zajímalo kolik si nechají líbit sériové ojnice a klika
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od cybernetworm »

AA, ESS, VF dělají jak turbo tak kompresor kity na sériové motory. Jsou tam i data :) tak to asi chvilku vydrží. R6 mají hodně slušné rezervy, pokud s tím někdo samo nechce lítat mio km.

http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tak urcite bych to nestavel na motoru kterej ma namotano milion :lol: pokud bude stav motoru zanovní tak to neco vydrzi , pri nejakym vetsim tlaku se spis foukne tesneni ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#15 Příspěvek od Jamall »

nezkoušel jste si jen tak někdo s tím hrát? Kdysi jsem se bavil s nějakým maníkem co si hrál s motorem ze 120L a prý do půl baru to s přehledem zvládal, z výším tlakem už nenávratně trpěl
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od cybernetworm »

Já myslel s tou úpravou nalítat mio(ale většinou ten co "potřebuje jezdit" nepotřebuje zase takové výkony), ne na motor co je skoro po smrti :)

Jinak snad ten půlbar je v pohodě joj to by motor měl vydržet. Ale samozřejmě to není jen o tom tam nabastlit turbo, svody a IC, to se dá docela dobře koupit a zvládne to i méně zkušený člověk. Problém je s jednotkou a mapama, čidlama ... To chce standalone atd. Ty kity ale asi taky ujdou. Je to ale ranec :)

tady pro inspiraci :) docela borec bych řekl

http://www.cliors-concept.com/t12181-Pr ... -Turbo.htm

tu jest video:
http://www.youtube.com/watch?v=vcUT0Y6i8iI

má tam snad 0.5b :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

Když nad tím přemýšlím.
KIT s turbem stojí 1500 nebo 2100dolaru. Ikdybych to dal dokupy a jelo to jako blázen. Musím udelat BRZDY , Podvozek , komplet výfuk , atd. a jsem na částce 130-180tis kč. plus cena auta a šílenej čas.

Není lepší koupit M3 s 3litrem či 3,2kou za 180-250K kde je to vše v serii ?

Taky jsem nad tím kdysi přemýšel a víc než pár drobností za pár tisic nemá smysl do toho vrážet na upgrade výkonu.

Pochopím když mám základ M3 a na tom stavím šílenou bestii ALA M5 MOTOR s turbem (porsche killer) či jinou bestii kde jsou výkony nad 450-500koní ale tam je to o dalších statisících kč navíc.


PS: Stačí se poptat lidí co do ruznejch 325i strkali šílené peníze a ve výsledku jim stejně M3 ujela jak nic a to do toho nacpali mnohem více peněz než je cena M3. Před pár lety to tady řešilo několik fandů.
Třeba to někde najdeš v historii.

:)
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od cybernetworm »

Joj taky bych řekl že to v podstatě smysl nemá. Ovšem kdyby každá M3 měla oněch 300kobil tak by to taky bylo o něčem jiném. Sehnat pěknou je skoro nemožné a to i v němec je to poslední dobou nějaká bída se mi zdá, možná jen blbě koukám...
Předělat brzdy není taková investice, podvozek též ne. Spíše jde o to že někdo si rád hraje, a prostě koupit jen M3 třebas mu nepřináší toliko radosti, jako ladit a ladit a kravit... :lol:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#19 Příspěvek od Jamall »

JJ to bude asi ten můj problém, rád si hraji, ale když se zamyslím nad úvahou Filozofa, tak je fakt, že je škoda vrážet stejnou námahu, ušetřit pár tisíc jenom kvůli tomu, že tam chci mít turbo, nebo o něco silnější motor. To už uznám, že vrazit námahu, čas a energie do bestie udělá milionkrát větší radost než kupa zbastleného kompromisu
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zadny "KIT" za 2000 USD neexistuje, to co se za ty kacky prodava, je sbirka nejlevnejsiho nefunkcniho srotu, kity co fungujou stoji od 6tis USD nahoru .-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět