Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M50B25 - rezervy seriovych komponent
Mate nekdo orientacni prehled o tom, kdyz zpruchodnich saní, do motoru se dostava vice vzduchu.
Jako velicinu pouziju procenta.
Takze zpruchodnim o 1,2, 3, 4, 5....%
1. - vaha vzduchu,,, kdy uz zacne hlasit chybu?? nebo zmeri klidne i 50% navic, je ji to jedno??
2. - seriove vstriky,, jakou maji rezervu?? nebo jsou uz v uplne seriovem motoru na maximu??
Jako velicinu pouziju procenta.
Takze zpruchodnim o 1,2, 3, 4, 5....%
1. - vaha vzduchu,,, kdy uz zacne hlasit chybu?? nebo zmeri klidne i 50% navic, je ji to jedno??
2. - seriove vstriky,, jakou maji rezervu?? nebo jsou uz v uplne seriovem motoru na maximu??
nevim presne hodnoty, ale v 95% aut mají vstriky min 10% rezervu (20% max +/-)... vaha se NA upravama na 5v taky nedostane... nicmene NA upravama z toho zadny zazrak neudelas, nej je zvetsit objem (tedy vetsi pisty nebo klika), nicmene i pak jde o par% vykonu navic, nehlede na problemy s vyvazenim noveho celku ojnice/pist... pak jeste muze pomoct zvednout max otacky (pokud jeste poroste vykon-vacky a spol) nebo VE (volumetricka ucinost-dost tezko), pripadne ucinnost motoru (nenapada me jak u serie
)

“Ability is what you're capable of doing.”
ja ne, ale jini ano, neprinese to nic meritelneho, krom hrkavé jízdy (on/off reakce plynu)... znam pripad kluka z Brna, co do 328 nacpal vse co jen jde (vacky Shrick, svody Supersprint + vyfuk, vyndal katy a pod), motor zral hodne a nejel ani jako M3 3,0... asi se shodneme na tom, ze S50B30 da 286PS, M50B25 192PS... M3 ma 3,0 objem a zcela jinou hlavu, vacky, svody, sani, skrtici klapky a pod... aby dostala 286PS...
ty mas jen 2,5 litru, malo prutocnou hlavu, "zadny" svody, obyc sani... US M3 je M50B30 a ma 240PS... se vsema moznyma vymyslenostma se horkotezko dostane na uroven te S50B30...
ty mas jen 2,5 litru, malo prutocnou hlavu, "zadny" svody, obyc sani... US M3 je M50B30 a ma 240PS... se vsema moznyma vymyslenostma se horkotezko dostane na uroven te S50B30...
“Ability is what you're capable of doing.”
sani mam green konus s dodelanou trumpetkou, klapka zvetsena o 2mm(vic to nejde) + poladena osycka. cca 8% vetsi plocha.
Hlava s lestenejma kanalama a nabrousenym tredem se me zatim vali v garazi..
svody mam(ty kopie co se tu prodavaji) a KATy venku... Svody chci jeste omotat termo paskou.
Jsou to prkotiny vim.
casem bych mozna sel do 2.8 kliky
Hlava s lestenejma kanalama a nabrousenym tredem se me zatim vali v garazi..
svody mam(ty kopie co se tu prodavaji) a KATy venku... Svody chci jeste omotat termo paskou.
Jsou to prkotiny vim.
casem bych mozna sel do 2.8 kliky
zjistis to podle prubehu vykonu, pripadne je muzes natocit tak, aby se posunul do vyssich otacek (sveho casu jsem potreboval nastavit rozvody na turbo motoru, kde jsem měl jina kola a vacky, takze znacky nesly pouzit a nastaveni nebylo kde sehnat, takze jsem si udelal tabulku, otacel vackama a zkousel Vmax... u NA motoru je to jine, diky vyssimu kompresnimu pomeru si tolik nezatocis, nez se potka ventil s pistem, ale princip je stejny... kazdpadne zretelne citis, jak natoceni vacek meni charakter motoru z traktoru na supersport
)
jinak nevanos M50B25
sací 19°btdc/41°abdc /9,7mm zdvih
výfuk 35°bbdc/13°atdc /8,8mm
btdc-pred horni uvrati
abdc-po dolni uvrati
bbdc-pred dolni uvrati
atdc-po horni uvrati
data a srovnaní s B20 zde: http://www.bmwpower.cz/technika/m50/M50-06.jpg
vanos v. nevanos zde: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm
US tipek: M50B25 vanos- current setup is FDM, CAI, headers and cams (US M3). No chip. Car dynoed 168rwhp when it was 100% stock and it doesnt feel like its going to be better if i go back to dyno it.
jinej s čipem: With cams, chip, and headers I was able to get 178 rwhp from my otherwise stock very tired m50b25 non-vanos motor.
je treba si uvedomit, ze meri na Dynojetu, takze ty cisla chce brat s rezervou...

jinak nevanos M50B25
sací 19°btdc/41°abdc /9,7mm zdvih
výfuk 35°bbdc/13°atdc /8,8mm
btdc-pred horni uvrati
abdc-po dolni uvrati
bbdc-pred dolni uvrati
atdc-po horni uvrati
data a srovnaní s B20 zde: http://www.bmwpower.cz/technika/m50/M50-06.jpg
vanos v. nevanos zde: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm
US tipek: M50B25 vanos- current setup is FDM, CAI, headers and cams (US M3). No chip. Car dynoed 168rwhp when it was 100% stock and it doesnt feel like its going to be better if i go back to dyno it.
jinej s čipem: With cams, chip, and headers I was able to get 178 rwhp from my otherwise stock very tired m50b25 non-vanos motor.
je treba si uvedomit, ze meri na Dynojetu, takze ty cisla chce brat s rezervou...
- Přílohy
-
- M50parametry100.jpg (94.56 KiB) Zobrazeno 3255 x
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Paavo píše:take se pridaam......... nevite nekdo, jakej je rozdil v uhlech u vanosovy a nevanosovy vacky na M50B25 ?Neslo by se timhle prehozenim dostat na zakladni hodnoty ostry vacky napr. co dela Dbillas?
vacky prave budou jiny kvuli vanosu (myslim tim v části u rozvodů ) tudis nevanos vacku do vanos motoru nedas

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
AA, ESS, VF dělají jak turbo tak kompresor kity na sériové motory. Jsou tam i data
tak to asi chvilku vydrží. R6 mají hodně slušné rezervy, pokud s tím někdo samo nechce lítat mio km.
http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/

http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak urcite bych to nestavel na motoru kterej ma namotano milion
pokud bude stav motoru zanovní tak to neco vydrzi , pri nejakym vetsim tlaku se spis foukne tesneni 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Já myslel s tou úpravou nalítat mio(ale většinou ten co "potřebuje jezdit" nepotřebuje zase takové výkony), ne na motor co je skoro po smrti
Jinak snad ten půlbar je v pohodě joj to by motor měl vydržet. Ale samozřejmě to není jen o tom tam nabastlit turbo, svody a IC, to se dá docela dobře koupit a zvládne to i méně zkušený člověk. Problém je s jednotkou a mapama, čidlama ... To chce standalone atd. Ty kity ale asi taky ujdou. Je to ale ranec
tady pro inspiraci
docela borec bych řekl
http://www.cliors-concept.com/t12181-Pr ... -Turbo.htm
tu jest video:
http://www.youtube.com/watch?v=vcUT0Y6i8iI
má tam snad 0.5b

Jinak snad ten půlbar je v pohodě joj to by motor měl vydržet. Ale samozřejmě to není jen o tom tam nabastlit turbo, svody a IC, to se dá docela dobře koupit a zvládne to i méně zkušený člověk. Problém je s jednotkou a mapama, čidlama ... To chce standalone atd. Ty kity ale asi taky ujdou. Je to ale ranec

tady pro inspiraci

http://www.cliors-concept.com/t12181-Pr ... -Turbo.htm
tu jest video:
http://www.youtube.com/watch?v=vcUT0Y6i8iI
má tam snad 0.5b

Když nad tím přemýšlím.
KIT s turbem stojí 1500 nebo 2100dolaru. Ikdybych to dal dokupy a jelo to jako blázen. Musím udelat BRZDY , Podvozek , komplet výfuk , atd. a jsem na částce 130-180tis kč. plus cena auta a šílenej čas.
Není lepší koupit M3 s 3litrem či 3,2kou za 180-250K kde je to vše v serii ?
Taky jsem nad tím kdysi přemýšel a víc než pár drobností za pár tisic nemá smysl do toho vrážet na upgrade výkonu.
Pochopím když mám základ M3 a na tom stavím šílenou bestii ALA M5 MOTOR s turbem (porsche killer) či jinou bestii kde jsou výkony nad 450-500koní ale tam je to o dalších statisících kč navíc.
PS: Stačí se poptat lidí co do ruznejch 325i strkali šílené peníze a ve výsledku jim stejně M3 ujela jak nic a to do toho nacpali mnohem více peněz než je cena M3. Před pár lety to tady řešilo několik fandů.
Třeba to někde najdeš v historii.

KIT s turbem stojí 1500 nebo 2100dolaru. Ikdybych to dal dokupy a jelo to jako blázen. Musím udelat BRZDY , Podvozek , komplet výfuk , atd. a jsem na částce 130-180tis kč. plus cena auta a šílenej čas.
Není lepší koupit M3 s 3litrem či 3,2kou za 180-250K kde je to vše v serii ?
Taky jsem nad tím kdysi přemýšel a víc než pár drobností za pár tisic nemá smysl do toho vrážet na upgrade výkonu.
Pochopím když mám základ M3 a na tom stavím šílenou bestii ALA M5 MOTOR s turbem (porsche killer) či jinou bestii kde jsou výkony nad 450-500koní ale tam je to o dalších statisících kč navíc.
PS: Stačí se poptat lidí co do ruznejch 325i strkali šílené peníze a ve výsledku jim stejně M3 ujela jak nic a to do toho nacpali mnohem více peněz než je cena M3. Před pár lety to tady řešilo několik fandů.
Třeba to někde najdeš v historii.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Joj taky bych řekl že to v podstatě smysl nemá. Ovšem kdyby každá M3 měla oněch 300kobil tak by to taky bylo o něčem jiném. Sehnat pěknou je skoro nemožné a to i v němec je to poslední dobou nějaká bída se mi zdá, možná jen blbě koukám...
Předělat brzdy není taková investice, podvozek též ne. Spíše jde o to že někdo si rád hraje, a prostě koupit jen M3 třebas mu nepřináší toliko radosti, jako ladit a ladit a kravit...
Předělat brzdy není taková investice, podvozek též ne. Spíše jde o to že někdo si rád hraje, a prostě koupit jen M3 třebas mu nepřináší toliko radosti, jako ladit a ladit a kravit...

JJ to bude asi ten můj problém, rád si hraji, ale když se zamyslím nad úvahou Filozofa, tak je fakt, že je škoda vrážet stejnou námahu, ušetřit pár tisíc jenom kvůli tomu, že tam chci mít turbo, nebo o něco silnější motor. To už uznám, že vrazit námahu, čas a energie do bestie udělá milionkrát větší radost než kupa zbastleného kompromisu