Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přestavba 328 na M5 motor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#41 Příspěvek od BOOST »

Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?

Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34.
Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.
sedon
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 02.04.2005 00:00

#42 Příspěvek od sedon »

koukam ze do toho nekdo nacpal i M70 V12
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#43 Příspěvek od Johnys »

sedon píše:koukam ze do toho nekdo nacpal i M70 V12



Nacpal, ale to už je extrém :D
sedon
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 02.04.2005 00:00

#44 Příspěvek od sedon »

BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#45 Příspěvek od BOOST »

V12 je těžká jako prase a umí to potom jezdit rychle jen rovně. V8 je oproti tomu lehčí a hlavně kratší, takže váha motoru není tolik před nápravou.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#46 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

BOOST píše:V12 je těžká jako prase a umí to potom jezdit rychle jen rovně. V8 je oproti tomu lehčí a hlavně kratší, takže váha motoru není tolik před nápravou.
přesně tak, V12 mě až zas tolik nevzrušuje, nevýhody převažujou. V8 zvuk TOP.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#47 Příspěvek od blesk666 »

BOOST píše:
Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?

Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34.
Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.


co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel :?:
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#48 Příspěvek od BOOST »

blesk666 píše:co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel :?:

Klasická 17240 (1.4301). Sice se hůř obrábí než klasická ocel, ale po svaření změkne a je gumová a praská, viděl jsem už v práci několik případů prasklých svařovaných nerezových válců.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#49 Příspěvek od blesk666 »

praska to ale kvoli vnutornemu pnutiu nie makkosti materialu. cely zvarok treba tepelne upravit
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#50 Příspěvek od BOOST »

blesk666 píše:praska to ale kvoli vnutornemu pnutiu nie makkosti materialu. cely zvarok treba tepelne upravit

Po prasknutí se dělaly zkoušky a v místě sváření a blízkém okolí to bylo měkký jako žvýkačka. Zkus si svařit kus nerezové kulatiny a plocháče a to samý ze železa a dej si to do věráku a flákni do toho kladivem. Nerez pruží. Ve strojích, které vyrábíme ve firmě se všude, kde je potřeba pořádná pevnost, nahrazuje nerez povrchově ošetřenou kvalitní ocelí. To že by se měly svařence tepelně upravovat je sice pravda, ale v praxi to dělá málokdo, dělá se to jen ve vyjímečných případech.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#51 Příspěvek od Johnys »

Asi by bylo nejhorší vyrobit držáky motoru
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#52 Příspěvek od pragdejf »

to boost: táhlo řazení se sakra zkrátilo? koukam ze si ho spis zapalil, parkrat potáhnul a pak si to tipnul, ze ti zustal takovej vajgl;-)

myslim ze nez ladovat M60 do E30, tak S62 do E36 bude o trochu snazsi. respekt vsem, co se do toho pustej a nehynouci slavu tem, co to dotahnou. nastesti takovy auto neni hotovy nikdy, takze zustaneme u respektu;-)

jo a do E36 nezapomente na X-brace, nebo jak se tomu nadava.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#53 Příspěvek od Johnys »

Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima ;)
kamil320i
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Dobříš

#54 Příspěvek od kamil320i »

preju hodne stesti :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#55 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Johnys píše:Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima ;)
8O

..ehm taky přeju ..HODNĚ štěstí
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od xSAFA »

Já přeju aby to nebyl jen další nedotažený projekt, který skončí vyhozením X desítek tisíc do luftu, rozebraným autem a znechucením tomu dál věnovat čas a energii.

Něco takového bych si představil dělat na "stará" kolena, odrostlé děcka, nevrlá manželka doma... tak si pěkně hrát v dílně a neřešit kdy to bude a jestli to vůbec někdy bude. :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na stará kolena? Něco jako nadšenec ve filmu V zajetí rychlosti? Film prý je podle skutečných událostí ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ondra_m
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#58 Příspěvek od ondra_m »

Johnys píše:Asi by bylo nejhorší vyrobit držáky motoru


To si mysli kazdy kdo nic takoveho nestavel, ver, ze drzaky jsou spise ta jednodussi cast......

Preji mnoho uspechu. :)
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#59 Příspěvek od Johnys »

Sice se v úvodu rozepisuji o něčem jiným, ale věc se má tak, že ke své 328 jsem si pořídil druhý nebouraný coupé IS na díly za pusu. Původně jsem přemýšlel o přestavbě té svojí 328, ale nemá smysl kurvit moji lásku :D A ohledně motoru, zvolil jsme levnější variantu, místo M5 tam půjde ta 4,4l.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#60 Příspěvek od Figa »

Přeji hodně štěstí a nezapomeň nás informovat o průběhu :) Už máš motor? Jakou tam dáš převodovku?
Odpovědět