Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34.
Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.
BOOST píše:V12 je těžká jako prase a umí to potom jezdit rychle jen rovně. V8 je oproti tomu lehčí a hlavně kratší, takže váha motoru není tolik před nápravou.
přesně tak, V12 mě až zas tolik nevzrušuje, nevýhody převažujou. V8 zvuk TOP.
Francis píše:Pákostroj je hezká a na pohled čistá práce, vypadá dost subtilně. Co nevydrželo jako první?
Subtilně možná vypadá, ale vše je použito rozměrově dle přepákování z E34. Jediný co nevydrželo, byla ta páka na příčce mezi motorovým prostorem a interiérem, při sešlápnut pedálu brzdy vší silou se ohnula, ale nepraskla a pak už se nic nedělo, jenom pružila. Jednak to bylo menšíma rozměrama než bylo třeba, protože v E34 je tato páka zatížena jinak a pak taky narychlo použitým materiálem (nerez), který je měkký a tím spíš po zavaření. Nová verze je z oceli, čep průměru 30mm z 15230 a ramena z 14240 o tloušťce 8mm a to už je dimenzovaný víc než dostatečně a funguje to naprosto bez problémů a nepruží ani o mm.
co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel
blesk666 píše:co si to mal za nerez, nerez je predsa tvdsia ako klasicka nizkouhlikova ocel
Klasická 17240 (1.4301). Sice se hůř obrábí než klasická ocel, ale po svaření změkne a je gumová a praská, viděl jsem už v práci několik případů prasklých svařovaných nerezových válců.
blesk666 píše:praska to ale kvoli vnutornemu pnutiu nie makkosti materialu. cely zvarok treba tepelne upravit
Po prasknutí se dělaly zkoušky a v místě sváření a blízkém okolí to bylo měkký jako žvýkačka. Zkus si svařit kus nerezové kulatiny a plocháče a to samý ze železa a dej si to do věráku a flákni do toho kladivem. Nerez pruží. Ve strojích, které vyrábíme ve firmě se všude, kde je potřeba pořádná pevnost, nahrazuje nerez povrchově ošetřenou kvalitní ocelí. To že by se měly svařence tepelně upravovat je sice pravda, ale v praxi to dělá málokdo, dělá se to jen ve vyjímečných případech.
to boost: táhlo řazení se sakra zkrátilo? koukam ze si ho spis zapalil, parkrat potáhnul a pak si to tipnul, ze ti zustal takovej vajgl;-)
myslim ze nez ladovat M60 do E30, tak S62 do E36 bude o trochu snazsi. respekt vsem, co se do toho pustej a nehynouci slavu tem, co to dotahnou. nastesti takovy auto neni hotovy nikdy, takze zustaneme u respektu;-)
jo a do E36 nezapomente na X-brace, nebo jak se tomu nadava.
Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima
Johnys píše:Oživíme tohle téma. Pomalu se jde na věc. Tímto začínám svůj projekt, přestavbu coupéčka 1.8IS na V8 4,4l bezvanos (přesnej typ motoru teď z hlavy nevím) Kdo by měl nějaký rady a připomínky, tak sem s nima
Já přeju aby to nebyl jen další nedotažený projekt, který skončí vyhozením X desítek tisíc do luftu, rozebraným autem a znechucením tomu dál věnovat čas a energii.
Něco takového bych si představil dělat na "stará" kolena, odrostlé děcka, nevrlá manželka doma... tak si pěkně hrát v dílně a neřešit kdy to bude a jestli to vůbec někdy bude.
Sice se v úvodu rozepisuji o něčem jiným, ale věc se má tak, že ke své 328 jsem si pořídil druhý nebouraný coupé IS na díly za pusu. Původně jsem přemýšlel o přestavbě té svojí 328, ale nemá smysl kurvit moji lásku A ohledně motoru, zvolil jsme levnější variantu, místo M5 tam půjde ta 4,4l.