Ahoj mám takovej dotaz.moje e36tka netopí pod 3000otáček ikdyž je motor zahřátej,je jedno jestli s autem někde jedu,nebo jestli stojí na místě.....má někdo podobnou zkušenost???popřípadě nápad jak tuto věc vyřešit?
ja mam motor zohriaty na prevadzkovu teplotu...otacky mozem mat aj nad 3000tis a stale letny vzduch....kurit poriadne to zacne az po nejakych 15tich minutach....uz som to odvzdusnoval niekolko krat a stale nic ... nevie niekto co by s tym mohlo byt?
Termostat poznáš tak že se ti zahřívá chladič dřív než topení, to poznáš hned. Pokud to tak je, je to termostat. Pokud to netopí do 3000 pak jsou varianty dvě A) zavzdušněný vodní okruh topení i chladiče B) špatná vodní pumpa.
skusim ten chladic skusit ci sa zahreje skor ako kurenie termostat mam druhy doma takze keby nieco nieje problem vymenit hmm ked otvorim vicko nadobky na chladiacu a pridam tak vidim ako zhora prudi kvapalina cize vodna pumpa by mala tlacit..ci aj napriek tomuto moze byt zla?
johnyfly1 píše:skusim ten chladic skusit ci sa zahreje skor ako kurenie termostat mam druhy doma takze keby nieco nieje problem vymenit hmm ked otvorim vicko nadobky na chladiacu a pridam tak vidim ako zhora prudi kvapalina cize vodna pumpa by mala tlacit..ci aj napriek tomuto moze byt zla?
To s tím chladičem musíš vyzkoušet s úplně studeným autem. Je to tak že se voda nejprve toči v okruhu s topením a když voda dosáhne určité teploty tak se otevře termostat a ten ji pustí do okruhu chladiče.
K pumpě:
Na starém autě jsem ji měl poškozenou a měla nižší tlak, zavzdušnil se mě ten oruh s topením a dělalo mě to velké problémy.
aha takze moze byt aj ta pumpa zla este sa mi kdesi straca voda, moze aj to byt problem? dolievam tak 2deci za mesiac ale dolievam to pravidelne aby sa to nezavzdusnilo
inac ten test toho chladicu to mozem odskusat aj tak ci bude studena ta hadica co ide s termostatu nie? vlastne ked termostat neotvori tak by nemala by co tepla vsak?
johnyfly1 píše:aha takze moze byt aj ta pumpa zla este sa mi kdesi straca voda, moze aj to byt problem? dolievam tak 2deci za mesiac ale dolievam to pravidelne aby sa to nezavzdusnilo
inac ten test toho chladicu to mozem odskusat aj tak ci bude studena ta hadica co ide s termostatu nie? vlastne ked termostat neotvori tak by nemala by co tepla vsak?
Přesně tak. I ta hadice za termostatem smerem k chladiči by měla být studená. To, že se ti ztácí voda může mít za následek špatné těsnění na vodní pumpě. I v tom místě se ti pak může zavzdušnit ten systém.
hydraxxx píše:Ahoj mám takovej dotaz.moje e36tka netopí pod 3000otáček ikdyž je motor zahřátej,je jedno jestli s autem někde jedu,nebo jestli stojí na místě.....má někdo podobnou zkušenost???popřípadě nápad jak tuto věc vyřešit?
johnyfly1 píše:aha takze moze byt aj ta pumpa zla este sa mi kdesi straca voda, moze aj to byt problem? dolievam tak 2deci za mesiac ale dolievam to pravidelne aby sa to nezavzdusnilo
Většinou to teče přes pumpu (cca 1200,- kaček českých) A nemrznoucí směs taky stojí nějakou kačku tím že to tam pořád doléváš, takže bych to řešil co nejdřív.
teraz vecer som nastartoval studene auto siel som cca 15km 80-100km/h motor sa mi nezohrial ani na pol..chybal mu este kusok..fukal len letny vzduch...vypnem auto stojim cca 45min...sadnem do auta nastartujem..teplota kusok nad modrym polickom..idem spat 15km auto sa stihlo cestou spat zohriat na prevadzkovu teplotu no zacal fukat teply vzduch az cca 5km pred koncom takze asi takto nejak mi to kuri