Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
katalyzator vs. rezonator
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
katalizátor i rezonátor na origo výfuku je ... kat pryč ano , proč ne , univerzalka nemá smysl , vydrzi opravdu nic , viz bosaly na 540 playera (1 mesic a ucpaný
) atd. misto katu trubku ano , ale rezonator na vyfuku musi zustat , nejlepe pokud je koncovej tlumic zalozen na principu rezonatoru tak cely stred nahradit trubkou a koncovej tlumic v podstate rezonator
pak to funguje nejlíp 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Ahoj tady přidávám odpornej popis výfuku a vše co k němu patří!!!!
Makal jsem na tom celej den, tak Vám udělám radost a něco Vás naučím
Teorie Výfuku
Viděli jsme příliš mnoho dezinformací ohledně teorie výfuku. Jaký typ dezinformace? Pro začátek, je zde mnoho lidí zastávající názor „větší je lepší“. Mluvíme o průměru výfukových potrubí . Dokonce i redaktoři známých časopisů směle prohlašují věci jako: „Pro auto s turbomotorem, nenajdete výfukové potrubí, které by bylo příliš velké". Také pojmy jako "zpětný tlak" a tvrzení, „Motor potřebuje zpětný tlak aby fungoval správně" Nás vedou špatnou cestou.
Začněme od začátku. Co je výfukový systém? Hloupá otázka? Ne jen stěží. Výfukový systém má několik funkcí.
Mezi nimi jsou:
1) Odvod Horkých a škodlivých plynů pryč od motoru
2) výrazně snížit hluk vycházející z motoru
3) V případě moderních automobilů, snížit emise výfukových plynů.
Hardware
Aby jste si utvořili opravdu dobrou představu, co tvoří výfukový systém, Začněme s tím, čím procházejí výfukové plyny aby se dostaly ven od motoru.
Po tom co je vaše směs (vzduch / palivo)zapálena, zřejmě zde zůstanou nějaké zbytky skládající se z nespálených uhlovodíků (paliva), oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, oxidů dusíku, oxidu siřičitého, fosforu a občas molekuly těžké kovy, jako je olovo nebo molybden. To vše je v plynné formě a pod velkým tlakem vytlačováno pístem do výfukových svodů. Ty budou také teplejší. (Koneckonců, byl to výbuch směsi (vzduch / palivo), ne?) výfukové potrubí je obvykle vyrobeno z litiny a jeho hlavním účelem je svedení výfukových kanálů do jednoho, takže nemusíte mít čtyři trubky od výfuku v zadní části vašeho Civica.
Výfukové svody obvykle dosti omezují proudění plynů a tím dochází ke značné ztrátě výkonu, protože písty musí vykonat více práce aby dostaly plyny ven. Proč se tedy prakticky každý nový automobil prodává s takovými svody? Protože jsou levné na výrobu, a snadno se instalují. Opravdu levné. Opravdu snadné. Jako já.
Výfukové svody, lze rozlišit na dva druhy. Originál sloužící pouze ke svedení spalin do jedné trubky, pak aftermarket upravené, které slouží pro dosažení maximálního výkonu.Proudění plynů je stejné jako proudění kapalin, proto zbytečně ostrá hrany a ohyby brzdí proud výfukových plynů. Je důležité, aby vnitřek výfukového potrubí měl kvalitní povrch. Aftermarket upravené svody mohou pozměnit charakteristiku motoru v závislosti na konstrukci. K detailům úprav se dostaneme později.
Výfukové plyny, které projdou svody proudí kouskem trubky a pak se dostávají do katalyzátoru. Hlavním úkolem katalyzátoru je dosažení vhodných emisí. Ve většině autech působí jako dobrý tlumič a dává zvuku výfuku hlubší tón.
Existuje mnoho samozvaných mistrů techniků (SMT), kteří tvrdí lidem, že odstraněním katalyzátoru dosáhnete vysokého výkonu. O tom lze diskutovat. Z našich zkušeností je vidět, že odstraněním katalyzátoru moc koní vážně nezískáte. Může být ohodnoceni pokutou, či neprojitím stk. Pokud máte systém řízení motoru OBD II tak na vás bude blikat otravná kontrolka.
Po projitím katalyzátoru, jdou spaliny trubkou do tlumiče, nebo skupiny tlumičů nebo rezonátorů.
Výfukové plyny opouští motor za velmi vysokého tlaku. Určitě si dokážete představit jak by bylo hlasité a přitahující pozornost policie, když by jsme nechali plyny vycházet do rovnou z výfukových kanálů. Stejný důvod jako je hlasitý výstřel z pistole, tak je hlasitý výfuk motoru. Určitě to je fajn se projíždět po ulici s testosteronem produkují, zvětšující hrudník řev 150 dB vycházející z vašeho auta.
Opět se najdou SMT, kteří budou tvrdit: „Výfuk Borla dělá kilowatty“ nebo „Motor potřebuje zpětný tlak, aby běžel správně“ nesmysl. Tlumič udělá asi tolik koní, jakože Kojot Wilda chytí Ptáka Uličníka. Jakýkoliv technik, který má zkušenosti s měřením výkonu motoru, vám poví, že nejlepší tlumič je žádný tlumič.
Tlumič může pracovat třemi různými způsoby: pohlcení, omezení a odraz. Tlumič může používat jednu nebo všechny tři metody ke snížení hluku, který tak dráždí policii.
Pohlcení
Metoda pohlcování je nejmíň účinná, ale má značnou výhodu že nejméně brzdí proudění plynů. Dobrý příklad těchto tlumičů je u GReddy BL řada, Dynomax a Ultraflow. Tento způsob je také nejjednodušší. Výše jmenované tlumiče používají jednoduchou konstrukci děrované trubky v obalu s prostorem vyplněným drátěnkou nebo skelným vláknem. Je to podobné dělání děr do výfuku a následné balení izolací. Pěkné co?
Další způsob absorpčního tlumiče jak zlikvidovat hluk je složitější. Například Hooker Aero Chamber tlumič, je průchozí, ale uvnitř je komora, která je mnohem větší než zbytek tlumiče. Tato konstrukce pohltí více hluku než průchozí perforovaná trubka. Tím jak plyny proudí do velké komory tak se velmi zbrzdí. T jim dává více času dostat se do izolace a dochází k většímu pohlcení hluku. Pak přecházejí zpět do trubky a vesele dál na konec.
Omezení
Není potřeba moc odborných znalostí, aby každý pochopil o čem je řeč. Hlavně jsou nejlevnější na výrobu a jednoduché na konstrukci. Právě proto jsou skoro všechny sériové tlumiče založeny na omezení. Nezdržíme se u těchto tlumičů déle než, pokud takový máte, tak se není čím chlubit.
Odraz
Tento tlumič je zřejmě nejnáročnější na výrobu. Často se kombinuje se zásadami pohlcování, aby bylo dosaženo co nejlepšího tlumiče. Jestli si vzpomenete na matematiku, jak se dvě čísla vzájemně vyruší tak na tom je založen tento tlumič. Zvuk je vlna, když se střetnou dvě vlny tak se vzájemně vyruší a vznikne trochu tepla.
Jak to vlastně funguje ?
Aby jste plně pochopili, jak tlumiče a svody fungují, musí být obeznámeni s dynamikou ve výfuku. Výfukové plyny nepocházejí z jednoho souvislého proudu. Výfukové plyny proudí, pak se zastaví, pak opět proudí, tak jak se otevírá výfukový ventil. Čím více válců máte, tím se zkracuje doba mezi jednotlivými pulsy. Pamatujte si, že ten „puls“ pohybující plyny, vychází z většího tlaku než v okolní atmosféře. Střed pulsu je skoro stejný jako okolní tlak a konec je dokonce ještě nižší. Je to tak nízké, že to je skoro úplné vakuum. Diferenční tlak je to co udržuje pohybující se puls.Teď už víme že tok výfukových plynů se skládá z jednotlivých pulsů. Můžeme to využít pro popohnání plynů na konec výfuku.
Protiklady se přitahují, proto nízký tlak na konci jednoho pulsu, přitahuje vysoký tlak na začátku dalšího pulsu. Dalo by se říci, že každý puls k sobě přitahuje ten další. To je právě to super na upravených svodech. Ty nám dovolují natáhnout pulsy a nechat je, aby každý táhnul ten další. Vsadím se, že tohle jste nevěděli. Tím se nabízejí další otázky, protože motor pracuje v různých otáčkách a tím dochází že jednotlivé pulsy nemáme ideálně v řadě za sebou (myšleno rozestupy mezi nimi). To je důvod použití svodů do Y (4-2-1,6-2-1) nebo 4-1 atd. Většina svodů na Hondy je dělaná tak, aby produkovaly výkon ve vysokých otáčkách obvyklý rozsah 4500 – 6500 ot./min. A dobrý 4-1 svody jsou ideální pro vysokootáčkový koně, o kterých jste vždycky snili. K čemu jsou tedy dobré sériové svody ? kromě ukotvení loďky u břehu? Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si že sériové svody jsou dobré v brzdění proudu spalin, splácnutí pulsů dohromady a slušný točivý moment v nízkých otáčkách. Je dobré vědět, že i přes moment v nízkých otáčkách, nejsou tyto svody nejlepší celkovým řešením, protože motor musí vykonat více práce aby těmito svody prohnal výfukové spaliny. Upravené svody díky tomu, že pulsy se přitahují navzájem tak doslova předchozí puls vytáhne z válce více spalin, tím je možnost do válce nasát více čerstvého vzduchu v dalším sacím zdvihu a dochází k lepšímu prohoření směsi a tím vzrůstá i výkon. Představte si že vaše Integra má v 8000 ot/min 280 půlzů za sekundu. Je tu mnohem více co zíkast, minimalizováním ztrát při vytlačování spalin, v takovém nasazení, než se zabývat lazením kroutícího momentu někde na začátku spektra otáček.
Obecné zásady ohledně svodů
Bezpochyby můžete vidět spoustu různých svodů ve vašem místním obchodu. Pouhým okouknutím těžko stanovíte optimální rozsah otáček pro ty které svody. Obecně lze říci, že pro vysoké otáčky jsou lepší svody s kratším primárním potrubím většího průměru. Delší a užší primární potrubí vám lehce zlepší spotřebu paliva a bude se vám líp jezdit běžně na ulici. Čtyřválcové motory běžně užívají svodů kde je sveden první s čtvrtým (někdy třetím) válcem a druhý se třetím (někdy čtvrtým) válcem do Y.
Přidávají tlumiče výkon?
Odpověď je prostá, NE! Nejlepší tlumiče dokážou pouze to samé co svody, aby pomohli překonat ztrátu v podobě zpětného tlaku. Ještě jsem neviděl motor, který by s tlumiči měl vyšší výkon než motor se svody a průchozí trubkou.
Rezonátory
Na vaší soustavě výfuku můžete vidět, cosi připomínající mini tlumiče. To je Helmholtzův rezonátor, podobný pohlcovači plamenů (glasspack). Rezonátor neobsahuje žádnou výplň tlumící zvuk, to je hlavní rozdíl. Tlumení probíhá pomocí odrazů (rezonance, jak příznačné). Jak je rozlišit? Cvrnkněte prstem do rezonátoru uslyšíte čisté „ping“, zatímco glasspack vydá , jednotvárné plné klepnutí.
Turbodmychadla
Další věc co můžete najít na svém výfuku je turbodmychadlo, konkrétně turbína. Pokud je to váš případ, tak vám závidím.
Turbodmychadlo představuje odpor a zpětný tlak. To dělá výfuk o něco tišší. Všechna pravidla stále platí a tlumiče teď fungují opravdu dobře. Jedna z tlumících metod je omezování, turbodmychadlo je právě tahle. Proto tlumiče na Turbo motoru nepotřebují tolik tlumit, část práce obstarává turbodmychadlo.
Potrubí
Jsou tu i „zkušení“ závodníci, kteří tvrdí: „Větší výfuk je lepší výfuk“ Hahaha … NE!
Jak bylo řečeno, výfukové plyny jsou horké. My bychom chtěli horký celý výfuk. Ptáte se proč ? protože horký vzduch je lehčí než studený. Ve velkém výfukovém potrubí budou spaliny proudit pomaleji a budou mít více času se ochladit. Předimenzované potrubí má za následek narušení systému a průběhu pulsů z našich svodů a celé snažení je to tam. Dobré je odizolovat celý výfuk termo páskou, nebo jiným izolačním materiálem, ale kromě díry v peněžence to takový efekt na autě pro běžné ježdění nemá. S Rostoucím výkonem roste i průměr potrubí, ale neznáme přesný průměr, protože existuje právě příliš proměnných veličin. Teplota výfuku nezávisí na druhu plnění motoru, jako občas někdo říká, ale na časování, jiskře a poměrem směsi (benzín/vzduch). Limitující je prostor našeho auta, tomu se přizpůsobuje výfuk. Je důležité zvážit jestli, to jen hezky vypadá, nebo to plní námi požadovanou funkci.
Makal jsem na tom celej den, tak Vám udělám radost a něco Vás naučím
Teorie Výfuku
Viděli jsme příliš mnoho dezinformací ohledně teorie výfuku. Jaký typ dezinformace? Pro začátek, je zde mnoho lidí zastávající názor „větší je lepší“. Mluvíme o průměru výfukových potrubí . Dokonce i redaktoři známých časopisů směle prohlašují věci jako: „Pro auto s turbomotorem, nenajdete výfukové potrubí, které by bylo příliš velké". Také pojmy jako "zpětný tlak" a tvrzení, „Motor potřebuje zpětný tlak aby fungoval správně" Nás vedou špatnou cestou.
Začněme od začátku. Co je výfukový systém? Hloupá otázka? Ne jen stěží. Výfukový systém má několik funkcí.
Mezi nimi jsou:
1) Odvod Horkých a škodlivých plynů pryč od motoru
2) výrazně snížit hluk vycházející z motoru
3) V případě moderních automobilů, snížit emise výfukových plynů.
Hardware
Aby jste si utvořili opravdu dobrou představu, co tvoří výfukový systém, Začněme s tím, čím procházejí výfukové plyny aby se dostaly ven od motoru.
Po tom co je vaše směs (vzduch / palivo)zapálena, zřejmě zde zůstanou nějaké zbytky skládající se z nespálených uhlovodíků (paliva), oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, oxidů dusíku, oxidu siřičitého, fosforu a občas molekuly těžké kovy, jako je olovo nebo molybden. To vše je v plynné formě a pod velkým tlakem vytlačováno pístem do výfukových svodů. Ty budou také teplejší. (Koneckonců, byl to výbuch směsi (vzduch / palivo), ne?) výfukové potrubí je obvykle vyrobeno z litiny a jeho hlavním účelem je svedení výfukových kanálů do jednoho, takže nemusíte mít čtyři trubky od výfuku v zadní části vašeho Civica.
Výfukové svody obvykle dosti omezují proudění plynů a tím dochází ke značné ztrátě výkonu, protože písty musí vykonat více práce aby dostaly plyny ven. Proč se tedy prakticky každý nový automobil prodává s takovými svody? Protože jsou levné na výrobu, a snadno se instalují. Opravdu levné. Opravdu snadné. Jako já.
Výfukové svody, lze rozlišit na dva druhy. Originál sloužící pouze ke svedení spalin do jedné trubky, pak aftermarket upravené, které slouží pro dosažení maximálního výkonu.Proudění plynů je stejné jako proudění kapalin, proto zbytečně ostrá hrany a ohyby brzdí proud výfukových plynů. Je důležité, aby vnitřek výfukového potrubí měl kvalitní povrch. Aftermarket upravené svody mohou pozměnit charakteristiku motoru v závislosti na konstrukci. K detailům úprav se dostaneme později.
Výfukové plyny, které projdou svody proudí kouskem trubky a pak se dostávají do katalyzátoru. Hlavním úkolem katalyzátoru je dosažení vhodných emisí. Ve většině autech působí jako dobrý tlumič a dává zvuku výfuku hlubší tón.
Existuje mnoho samozvaných mistrů techniků (SMT), kteří tvrdí lidem, že odstraněním katalyzátoru dosáhnete vysokého výkonu. O tom lze diskutovat. Z našich zkušeností je vidět, že odstraněním katalyzátoru moc koní vážně nezískáte. Může být ohodnoceni pokutou, či neprojitím stk. Pokud máte systém řízení motoru OBD II tak na vás bude blikat otravná kontrolka.
Po projitím katalyzátoru, jdou spaliny trubkou do tlumiče, nebo skupiny tlumičů nebo rezonátorů.
Výfukové plyny opouští motor za velmi vysokého tlaku. Určitě si dokážete představit jak by bylo hlasité a přitahující pozornost policie, když by jsme nechali plyny vycházet do rovnou z výfukových kanálů. Stejný důvod jako je hlasitý výstřel z pistole, tak je hlasitý výfuk motoru. Určitě to je fajn se projíždět po ulici s testosteronem produkují, zvětšující hrudník řev 150 dB vycházející z vašeho auta.
Opět se najdou SMT, kteří budou tvrdit: „Výfuk Borla dělá kilowatty“ nebo „Motor potřebuje zpětný tlak, aby běžel správně“ nesmysl. Tlumič udělá asi tolik koní, jakože Kojot Wilda chytí Ptáka Uličníka. Jakýkoliv technik, který má zkušenosti s měřením výkonu motoru, vám poví, že nejlepší tlumič je žádný tlumič.
Tlumič může pracovat třemi různými způsoby: pohlcení, omezení a odraz. Tlumič může používat jednu nebo všechny tři metody ke snížení hluku, který tak dráždí policii.
Pohlcení
Metoda pohlcování je nejmíň účinná, ale má značnou výhodu že nejméně brzdí proudění plynů. Dobrý příklad těchto tlumičů je u GReddy BL řada, Dynomax a Ultraflow. Tento způsob je také nejjednodušší. Výše jmenované tlumiče používají jednoduchou konstrukci děrované trubky v obalu s prostorem vyplněným drátěnkou nebo skelným vláknem. Je to podobné dělání děr do výfuku a následné balení izolací. Pěkné co?
Další způsob absorpčního tlumiče jak zlikvidovat hluk je složitější. Například Hooker Aero Chamber tlumič, je průchozí, ale uvnitř je komora, která je mnohem větší než zbytek tlumiče. Tato konstrukce pohltí více hluku než průchozí perforovaná trubka. Tím jak plyny proudí do velké komory tak se velmi zbrzdí. T jim dává více času dostat se do izolace a dochází k většímu pohlcení hluku. Pak přecházejí zpět do trubky a vesele dál na konec.
Omezení
Není potřeba moc odborných znalostí, aby každý pochopil o čem je řeč. Hlavně jsou nejlevnější na výrobu a jednoduché na konstrukci. Právě proto jsou skoro všechny sériové tlumiče založeny na omezení. Nezdržíme se u těchto tlumičů déle než, pokud takový máte, tak se není čím chlubit.
Odraz
Tento tlumič je zřejmě nejnáročnější na výrobu. Často se kombinuje se zásadami pohlcování, aby bylo dosaženo co nejlepšího tlumiče. Jestli si vzpomenete na matematiku, jak se dvě čísla vzájemně vyruší tak na tom je založen tento tlumič. Zvuk je vlna, když se střetnou dvě vlny tak se vzájemně vyruší a vznikne trochu tepla.
Jak to vlastně funguje ?
Aby jste plně pochopili, jak tlumiče a svody fungují, musí být obeznámeni s dynamikou ve výfuku. Výfukové plyny nepocházejí z jednoho souvislého proudu. Výfukové plyny proudí, pak se zastaví, pak opět proudí, tak jak se otevírá výfukový ventil. Čím více válců máte, tím se zkracuje doba mezi jednotlivými pulsy. Pamatujte si, že ten „puls“ pohybující plyny, vychází z většího tlaku než v okolní atmosféře. Střed pulsu je skoro stejný jako okolní tlak a konec je dokonce ještě nižší. Je to tak nízké, že to je skoro úplné vakuum. Diferenční tlak je to co udržuje pohybující se puls.Teď už víme že tok výfukových plynů se skládá z jednotlivých pulsů. Můžeme to využít pro popohnání plynů na konec výfuku.
Protiklady se přitahují, proto nízký tlak na konci jednoho pulsu, přitahuje vysoký tlak na začátku dalšího pulsu. Dalo by se říci, že každý puls k sobě přitahuje ten další. To je právě to super na upravených svodech. Ty nám dovolují natáhnout pulsy a nechat je, aby každý táhnul ten další. Vsadím se, že tohle jste nevěděli. Tím se nabízejí další otázky, protože motor pracuje v různých otáčkách a tím dochází že jednotlivé pulsy nemáme ideálně v řadě za sebou (myšleno rozestupy mezi nimi). To je důvod použití svodů do Y (4-2-1,6-2-1) nebo 4-1 atd. Většina svodů na Hondy je dělaná tak, aby produkovaly výkon ve vysokých otáčkách obvyklý rozsah 4500 – 6500 ot./min. A dobrý 4-1 svody jsou ideální pro vysokootáčkový koně, o kterých jste vždycky snili. K čemu jsou tedy dobré sériové svody ? kromě ukotvení loďky u břehu? Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si že sériové svody jsou dobré v brzdění proudu spalin, splácnutí pulsů dohromady a slušný točivý moment v nízkých otáčkách. Je dobré vědět, že i přes moment v nízkých otáčkách, nejsou tyto svody nejlepší celkovým řešením, protože motor musí vykonat více práce aby těmito svody prohnal výfukové spaliny. Upravené svody díky tomu, že pulsy se přitahují navzájem tak doslova předchozí puls vytáhne z válce více spalin, tím je možnost do válce nasát více čerstvého vzduchu v dalším sacím zdvihu a dochází k lepšímu prohoření směsi a tím vzrůstá i výkon. Představte si že vaše Integra má v 8000 ot/min 280 půlzů za sekundu. Je tu mnohem více co zíkast, minimalizováním ztrát při vytlačování spalin, v takovém nasazení, než se zabývat lazením kroutícího momentu někde na začátku spektra otáček.
Obecné zásady ohledně svodů
Bezpochyby můžete vidět spoustu různých svodů ve vašem místním obchodu. Pouhým okouknutím těžko stanovíte optimální rozsah otáček pro ty které svody. Obecně lze říci, že pro vysoké otáčky jsou lepší svody s kratším primárním potrubím většího průměru. Delší a užší primární potrubí vám lehce zlepší spotřebu paliva a bude se vám líp jezdit běžně na ulici. Čtyřválcové motory běžně užívají svodů kde je sveden první s čtvrtým (někdy třetím) válcem a druhý se třetím (někdy čtvrtým) válcem do Y.
Přidávají tlumiče výkon?
Odpověď je prostá, NE! Nejlepší tlumiče dokážou pouze to samé co svody, aby pomohli překonat ztrátu v podobě zpětného tlaku. Ještě jsem neviděl motor, který by s tlumiči měl vyšší výkon než motor se svody a průchozí trubkou.
Rezonátory
Na vaší soustavě výfuku můžete vidět, cosi připomínající mini tlumiče. To je Helmholtzův rezonátor, podobný pohlcovači plamenů (glasspack). Rezonátor neobsahuje žádnou výplň tlumící zvuk, to je hlavní rozdíl. Tlumení probíhá pomocí odrazů (rezonance, jak příznačné). Jak je rozlišit? Cvrnkněte prstem do rezonátoru uslyšíte čisté „ping“, zatímco glasspack vydá , jednotvárné plné klepnutí.
Turbodmychadla
Další věc co můžete najít na svém výfuku je turbodmychadlo, konkrétně turbína. Pokud je to váš případ, tak vám závidím.
Turbodmychadlo představuje odpor a zpětný tlak. To dělá výfuk o něco tišší. Všechna pravidla stále platí a tlumiče teď fungují opravdu dobře. Jedna z tlumících metod je omezování, turbodmychadlo je právě tahle. Proto tlumiče na Turbo motoru nepotřebují tolik tlumit, část práce obstarává turbodmychadlo.
Potrubí
Jsou tu i „zkušení“ závodníci, kteří tvrdí: „Větší výfuk je lepší výfuk“ Hahaha … NE!
Jak bylo řečeno, výfukové plyny jsou horké. My bychom chtěli horký celý výfuk. Ptáte se proč ? protože horký vzduch je lehčí než studený. Ve velkém výfukovém potrubí budou spaliny proudit pomaleji a budou mít více času se ochladit. Předimenzované potrubí má za následek narušení systému a průběhu pulsů z našich svodů a celé snažení je to tam. Dobré je odizolovat celý výfuk termo páskou, nebo jiným izolačním materiálem, ale kromě díry v peněžence to takový efekt na autě pro běžné ježdění nemá. S Rostoucím výkonem roste i průměr potrubí, ale neznáme přesný průměr, protože existuje právě příliš proměnných veličin. Teplota výfuku nezávisí na druhu plnění motoru, jako občas někdo říká, ale na časování, jiskře a poměrem směsi (benzín/vzduch). Limitující je prostor našeho auta, tomu se přizpůsobuje výfuk. Je důležité zvážit jestli, to jen hezky vypadá, nebo to plní námi požadovanou funkci.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: sob 12.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Paty píše:Ahoj tady přidávám odpornej popis výfuku a vše co k němu patří!!!!
Makal jsem na tom celej den, tak Vám udělám radost a něco Vás naučím
Teorie Výfuku
Hujer je tady někdo jiný, ale i tak. Je to tak rok, co jsem si četl tento článek a aplikoval ho v praxi

tak jsem se teda taky poučil a mám možná nevhodnou otázku protože pro spoustu lidí neni TDS motor do auta
ale přesto se ptám
mám teda E36 TDS a musel jsem vykuchat kat protože byl úplně KO,samozřejmě že jsem vykuchal tu ker.vložku a obal tam nechal-ted to řve jako prase a to mě štve...Novej kat určo pořizovat za ty prachy nebudu,neorigo asi nevydrží ale chci to nějak odhlučnit aby to tak neřvalo tak jsem přemejšlel tam nandat místo toho katu bud středovej tlumič ze staršího modelu nebo tam nandat nějakej obyč.univer.tlumič-nechci ale aby to bylo dole zas úplně mrtvý jako když tam byl kat..Má někdo nějakou radu či doporučení od jakýho výrobce nabrat vejfuk aby něco vydržel





noname píše:Paty píše:Ahoj tady přidávám odpornej popis výfuku a vše co k němu patří!!!!
Makal jsem na tom celej den, tak Vám udělám radost a něco Vás naučím
Teorie Výfuku
Hujer je tady někdo jiný, ale i tak. Je to tak rok, co jsem si četl tento článek a aplikoval ho v praxihttp://www.fiatcoupe.cz/rady-navody/vyf ... -fakta-1-/
nic to nemeni na tom, ze ten clanek psal nekdo s velmi omezenyma znalostma a vyjadrovacima schopnostma, ctenar musi mit dost znacne znalosti, aby pod "prazdnym heslem" nasel realnej zaklad... a par z tech tvrzeni nejsou pravda ani smykem...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1042
- Registrován: stř 04.03.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1042
- Registrován: stř 04.03.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Zdravím vespolek.
Mám asi problém související s touto tematikou. Na posledním měření emisí to bylo o hubu s emisemi, ale prolezl jsem. Taky auto dost smrdí.
Chci zachovat katalyzátor abych nemusel řešit STK "načerno" a taky kvůli spotřebě. Myslíte, že tohle by byla dobrá náhrada? http://www.sportovniautodoplnky.cz/univ ... ry-walker/
Má s tímto produktem někdo zkušenost?
Jinak auto jezdí normálně, spotřeba dálka cca 8 až 8,5/100 když se snažím. M50B20

Mám asi problém související s touto tematikou. Na posledním měření emisí to bylo o hubu s emisemi, ale prolezl jsem. Taky auto dost smrdí.
Chci zachovat katalyzátor abych nemusel řešit STK "načerno" a taky kvůli spotřebě. Myslíte, že tohle by byla dobrá náhrada? http://www.sportovniautodoplnky.cz/univ ... ry-walker/
Má s tímto produktem někdo zkušenost?
Jinak auto jezdí normálně, spotřeba dálka cca 8 až 8,5/100 když se snažím. M50B20