Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

kontrolky ABS svítí i po výměně čidla

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od ickx »

Ahoj, chci poprosit o radu, při výměně ložiska bylo poškozeno čidlo ABS/DSC, teď je tam nové, ale kontrolky stále svítí. Musí to jít na diagnostiku a vymazat a nebo je problém jinde? Děkuji!
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

a není na tom lozisku ten magnetický kroužek pro abs? ono někdo ho sem tam nalisuje obráceně a pak se diví že mu nefunguje absko :wink:
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od ickx »

shade741 píše:a není na tom lozisku ten magnetický kroužek pro abs? ono někdo ho sem tam nalisuje obráceně a pak se diví že mu nefunguje absko :wink:


Já jsem to ložisko neměnil, dělal to člověk, kterej auta opravuje, tak snad by to tam nedal špatně... Kde má být ten magnetický kroužek?

EDIT: tak jsem to zjišťoval, je tam ložisko, který má ten proužek po obou stranách, takže je jedno, jak se nasadí...
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

pokud je opravdu ten kroužek umístěn na ložisku ( na bmw sem to ještě nedělal , bylo to na fordu) tak je to z jedné strany ložiska taková jakoby obruč okolo na tom lozisku. Jak se dá obráceně čidlo nemá z čeho brát signál a tak to nefunguje. Tet nák nevím nač by bylo z obou stran :?:
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od ickx »

shade741 píše:pokud je opravdu ten kroužek umístěn na ložisku ( na bmw sem to ještě nedělal , bylo to na fordu) tak je to z jedné strany ložiska taková jakoby obruč okolo na tom lozisku. Jak se dá obráceně čidlo nemá z čeho brát signál a tak to nefunguje. Tet nák nevím nač by bylo z obou stran :?:


No asi že je pak jedno, jak se nasadí, já nevím :-)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od ickx »

shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám


Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od ickx »

shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám


Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od _peper »

Jestli ti někdo při výměně ložiska zničil snímač ABS tak to je pěknéj moula. Zkusil bych prostříkat konektor a zkontrolovat kabely od konektoru do auta.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.

Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od ickx »

starML píše:Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.

Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.


Já nevím, jak to dělal nebo nedělal, prostě to čidlo bylo po tý opravě v pr*eli.. To už je myslím zbytečný řešit. Každopádně čidlo jsem si koupil sám originál, protože v náhražce neexistuje a on ho tam dal.. Krátce to zhaslo a pak se zase rozsvítilo (když s tím jel on), mně to svítilo pořád, dnes, když to celej den stálo, to pak po rozjezdu nesvítilo, ale kopal ten pedál, jako bych brzdil na sněhu.. Po chvíli jízdy to začalo zase svítit a auto brzdí normálně.. Tak nevím, co mám teď dělat:-(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.

Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od ickx »

starML píše:S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.

Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.


No ty příznaky jsou přesně ty, co píšeš, nicméně to čidlo jsem kupoval přes Richarda Válku, kterej dřív delší dobu pracoval tady v brněnským Renocaru a teď dělá na sebe. Konzultoval jsem to s ním převelice a nevypadá to, že by byla jiná možnost. Ono se totiž jedná o 325xi, čidlo je na LP kolo a v náhražce se nedělá - tedy jsem ho koupil u něj podle ETK a podle čísla, který bylo na čidle, který mi ten mechanik z auta vymontoval.. :-(

VIN: WBAEP31040PE75563
ETK: 34 52 6 756 382
číslo na původním čidle: 34 52 6 756 382
odkaz:http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/325xi-M54/LHD/N/2002/october/browse/front_axle/spring_strut_front_carrier_4_wheel/
Přílohy
Snímek 045.jpg
Snímek 045.jpg (91.79 KiB) Zobrazeno 1214 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Kurva !
Vsadil bych 500,-, že tam dali čidlo určené pro jiné auto, ale Tobě to souhlasí naprosto přesně. Takže pokud je to čidlo OK a není důvod aby nebylo, zbývá zjistit, proč to čidlo "nevidí". Znova vyndat čidlo, vzít brčko, strčit do díry po čidle a točit kolem. Pokud brčko "cvrnká" tak je díra na signální kolo průchozí, pokud ne - vyndat zbytek starého čidla. Potom ješte tou dírou po čidle vyfoukat mezery v signálním kole => foukáš a točíš. A potom .... mne už nic nenapadá.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#15 Příspěvek od Kalasnikov »

Pokud se s tím chceš dělat sám tak určitě zkontroluj to signální kolo jak radí starML. U e36 se dá normálně stčit hlavu do podběhu a posvítit si baterkou, kdyby to u e46 náhodou nešlo tak si pomož zrcátkem. Vzhledem k tomu že ti čidlo zničili úplně zbytečně tak bych se nedivil ani zničenému signálnímu kolu nebo možná spíš budou mezery v něm zaprané magnetem ze starého čidla. Kdo ví čeho všeho jsou schopní. A pokud opravdu nechali brzdič viset
tak překontroluj ještě brzdovou hadici.

Ideální by bylo tu opravu reklamovat ale to aby ses bál že ti po dalším servisním zásahu upadne kolo.
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od _peper »

BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od ickx »

_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:


Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?

Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidlo :-( Co ten chlap dělal, když ty ložiska měnil, fakt nevím :-(. Vím jen, že mě to celkem bude stát min. 5tis zbytečných... Ach jo
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od _peper »

Jsem si jistý 100% http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG
První číslo je tam origo od BMW a to druhé je číslo pod kterým prodává Meyle.
Přesnou cenu už ti ale neřeknu, měl jsem to se slevou, ale určitě to bude po 1000kč.
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Traviss »

Já kupoval cca 2 měsíce zpět náhradu na polským Allegru za asi 300kč a funguje taky :-)

http://allegro.pl/czujnik-abs-bmw-3-e46 ... 76136.html

A s tím zhasnutím - mám vypozorováno, že to zhasne po překročení 20km/h..


ickx píše:
_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:


Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?

Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidlo :-( Co ten chlap dělal, když ty ložiska měnil, fakt nevím :-(. Vím jen, že mě to celkem bude stát min. 5tis zbytečných... Ach jo
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Koovi »

zeptal bych se na radu...mám v háji taky čidlo ABS na E36. Koupil jsem nové v náhradě a vypadá přesně jako je v tom odkazu výš (http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG ), ale ve srovnání s původním ještě originálním čidlem má větší průměr válečku co se zasouvá do těhlice. V těhlici je zalisovaná trubička v které bylo zasunuté to originální čidlo a to nové do toho pouzdra nejde zasunout, protože obal nového čidla je větší.

Dotaz zní jestli se ta trubička má vymordovat ven nebo je nový snímač špatný a nové oginál čidlo by pasovalo bezproblémů?

díky
Odpovědět