Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
kontrolky ABS svítí i po výměně čidla
shade741 píše:a není na tom lozisku ten magnetický kroužek pro abs? ono někdo ho sem tam nalisuje obráceně a pak se diví že mu nefunguje absko
Já jsem to ložisko neměnil, dělal to člověk, kterej auta opravuje, tak snad by to tam nedal špatně... Kde má být ten magnetický kroužek?
EDIT: tak jsem to zjišťoval, je tam ložisko, který má ten proužek po obou stranách, takže je jedno, jak se nasadí...
shade741 píše:pokud je opravdu ten kroužek umístěn na ložisku ( na bmw sem to ještě nedělal , bylo to na fordu) tak je to z jedné strany ložiska taková jakoby obruč okolo na tom lozisku. Jak se dá obráceně čidlo nemá z čeho brát signál a tak to nefunguje. Tet nák nevím nač by bylo z obou stran
No asi že je pak jedno, jak se nasadí, já nevím

shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám
Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?
shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám
Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.
Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.
Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.
starML píše:Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.
Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.
Já nevím, jak to dělal nebo nedělal, prostě to čidlo bylo po tý opravě v pr*eli.. To už je myslím zbytečný řešit. Každopádně čidlo jsem si koupil sám originál, protože v náhražce neexistuje a on ho tam dal.. Krátce to zhaslo a pak se zase rozsvítilo (když s tím jel on), mně to svítilo pořád, dnes, když to celej den stálo, to pak po rozjezdu nesvítilo, ale kopal ten pedál, jako bych brzdil na sněhu.. Po chvíli jízdy to začalo zase svítit a auto brzdí normálně.. Tak nevím, co mám teď dělat:-(
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.
Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.
Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.
starML píše:S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.
Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.
No ty příznaky jsou přesně ty, co píšeš, nicméně to čidlo jsem kupoval přes Richarda Válku, kterej dřív delší dobu pracoval tady v brněnským Renocaru a teď dělá na sebe. Konzultoval jsem to s ním převelice a nevypadá to, že by byla jiná možnost. Ono se totiž jedná o 325xi, čidlo je na LP kolo a v náhražce se nedělá - tedy jsem ho koupil u něj podle ETK a podle čísla, který bylo na čidle, který mi ten mechanik z auta vymontoval..

VIN: WBAEP31040PE75563
ETK: 34 52 6 756 382
číslo na původním čidle: 34 52 6 756 382
odkaz:http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/325xi-M54/LHD/N/2002/october/browse/front_axle/spring_strut_front_carrier_4_wheel/
- Přílohy
-
- Snímek 045.jpg (91.79 KiB) Zobrazeno 1210 x
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Kurva !
Vsadil bych 500,-, že tam dali čidlo určené pro jiné auto, ale Tobě to souhlasí naprosto přesně. Takže pokud je to čidlo OK a není důvod aby nebylo, zbývá zjistit, proč to čidlo "nevidí". Znova vyndat čidlo, vzít brčko, strčit do díry po čidle a točit kolem. Pokud brčko "cvrnká" tak je díra na signální kolo průchozí, pokud ne - vyndat zbytek starého čidla. Potom ješte tou dírou po čidle vyfoukat mezery v signálním kole => foukáš a točíš. A potom .... mne už nic nenapadá.
Vsadil bych 500,-, že tam dali čidlo určené pro jiné auto, ale Tobě to souhlasí naprosto přesně. Takže pokud je to čidlo OK a není důvod aby nebylo, zbývá zjistit, proč to čidlo "nevidí". Znova vyndat čidlo, vzít brčko, strčit do díry po čidle a točit kolem. Pokud brčko "cvrnká" tak je díra na signální kolo průchozí, pokud ne - vyndat zbytek starého čidla. Potom ješte tou dírou po čidle vyfoukat mezery v signálním kole => foukáš a točíš. A potom .... mne už nic nenapadá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Pokud se s tím chceš dělat sám tak určitě zkontroluj to signální kolo jak radí starML. U e36 se dá normálně stčit hlavu do podběhu a posvítit si baterkou, kdyby to u e46 náhodou nešlo tak si pomož zrcátkem. Vzhledem k tomu že ti čidlo zničili úplně zbytečně tak bych se nedivil ani zničenému signálnímu kolu nebo možná spíš budou mezery v něm zaprané magnetem ze starého čidla. Kdo ví čeho všeho jsou schopní. A pokud opravdu nechali brzdič viset
tak překontroluj ještě brzdovou hadici.
Ideální by bylo tu opravu reklamovat ale to aby ses bál že ti po dalším servisním zásahu upadne kolo.
tak překontroluj ještě brzdovou hadici.
Ideální by bylo tu opravu reklamovat ale to aby ses bál že ti po dalším servisním zásahu upadne kolo.
_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně
Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?
Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidlo


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2830
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
Jsem si jistý 100% http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG
První číslo je tam origo od BMW a to druhé je číslo pod kterým prodává Meyle.
Přesnou cenu už ti ale neřeknu, měl jsem to se slevou, ale určitě to bude po 1000kč.
První číslo je tam origo od BMW a to druhé je číslo pod kterým prodává Meyle.
Přesnou cenu už ti ale neřeknu, měl jsem to se slevou, ale určitě to bude po 1000kč.
Já kupoval cca 2 měsíce zpět náhradu na polským Allegru za asi 300kč a funguje taky
http://allegro.pl/czujnik-abs-bmw-3-e46 ... 76136.html
A s tím zhasnutím - mám vypozorováno, že to zhasne po překročení 20km/h..

http://allegro.pl/czujnik-abs-bmw-3-e46 ... 76136.html
A s tím zhasnutím - mám vypozorováno, že to zhasne po překročení 20km/h..
ickx píše:_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně
Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?
Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidloCo ten chlap dělal, když ty ložiska měnil, fakt nevím
. Vím jen, že mě to celkem bude stát min. 5tis zbytečných... Ach jo
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

zeptal bych se na radu...mám v háji taky čidlo ABS na E36. Koupil jsem nové v náhradě a vypadá přesně jako je v tom odkazu výš (http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG ), ale ve srovnání s původním ještě originálním čidlem má větší průměr válečku co se zasouvá do těhlice. V těhlici je zalisovaná trubička v které bylo zasunuté to originální čidlo a to nové do toho pouzdra nejde zasunout, protože obal nového čidla je větší.
Dotaz zní jestli se ta trubička má vymordovat ven nebo je nový snímač špatný a nové oginál čidlo by pasovalo bezproblémů?
díky
Dotaz zní jestli se ta trubička má vymordovat ven nebo je nový snímač špatný a nové oginál čidlo by pasovalo bezproblémů?
díky