Čau chlapi, mám jeden problém. Když ráno přijdu k autu, je studené, nastartuju, tak to začne přisávat vzduch, je to hodně slyšet, v některých chvílích to až píská. Jen už nevím kde .
Je měněno komplet těsnění na sání, trubka pro odvětrávání klikového mechanismu, je měněn odlučovač oleje klikového mechanismu. Pořád někde přisává, těsnění u klapky je Ok. Kde ještě hledat?
nejsu žádnej expert, ale hledal bych u filtru vzduchu, nebo u váhy vzduchu... já měl děravou hadicu mezi váhou vzduchu a motorem a auto pak strašně škubalo, ale slyšet to teda nebylo..
teď jsem řešil, že po studeným startu mi to chcípalo a bylo to na té stejné hadici za váhou vzduchu (je tam na tu velkou napojená nějaká menší hadička s nějakým čidlem, nebo co) a ta byla povytažená, takže to šlo tama.. nebylo to vidět - bylo to zezadu...
Právě že auto neškube, ale jde slyšet, jak si přisává vzduch, dokud je to studené, a někde je vůle, ale nevím kde, tak to píská, po zahřátí už to slyšet nejde.
Není to trošku nesmysl,aby to po ohřátí přestalo přisávat??Díra je přece díra...Není to třeba jen projev motoru?Každopádně pokud je to slyšet,máš lehčí hledání...klasika,zkus stříkat na tipovaný místa nějakou hořlavinu-třeba čistič brzd ve spreji a když se zvednou otáčky,je tam netěsnost...Někdo ale taky psal,že mu to nefungovalo..Jinak já měl rozpraskaný skoro všechny hadice+vlnovec a auto se chovalo normálně...ale byla i špatná váha,tak se to asi vyrovnávalo.
ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
termostat je ted novy, čidlo je ok, na 99% je to přisávání, když mi to před nějakou dobou dělalo v menší míře, tak jsem vyměnil trubku odvětrávání klikového mechanismu. Byla rozpraskaná, po výměně bylo vše ok, ale po čase to začlo dělat zase, jen téď už nevím kde..
Jako tak si říkám že pokud to až píská na volnoběh, tak je to zvláštní, na volnoběh nebere zase až tak moc vzduchu, tudíž aby to fakt mělo tendenci přisávat přes prasklinu musí bejt znatelnej odpor třeba na filtru(ten je na tom jak?). Jinak to bude dělat něco jinýho. A vlastně nemá smysl tady spekulovat, přisávat to může kdekoliv, takže to celý sundat a bude jasno
Icecold: spojistost mezi viscou termostatem a čidlem se mi zdá poněkud nemožná , maximálně tak elektrická vrtule, to už pak jo
icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...
viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.
Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)
Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej
icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...
viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.
tak jak mi vysvětlíš že mi to v TDSa dělalo i za studená?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Ale opravdu to tak je, visca nemá s termostatem ani čidlem nic společnýho, nemá ani jak a technicky je to nemožný, vlivem špatnýho čidla se může max zapínat elektrickej větrák jak už sem psal
Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)
Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej
Samozřejmě myslím kov, nenapadá mě totiž nic jiného, než nějaká mikro prasklina někde, kde se tepelnou roztažností materiálů ztratí. Nemá to vliv na jízdu a dělá to opravdu jen chvíli, když je motor studený. Druhá a logická věc je, že prasklina je opravdu miniaturní, že to při tom přisávání dělá ten zvuk, kdyby to byla větší prasklina, nebude to tak hlasitě pískat.
Na sprej nereaguje.