Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přisávání vzduchu E36 320i Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#1 Příspěvek od Lukinshooter »

Čau chlapi, mám jeden problém. Když ráno přijdu k autu, je studené, nastartuju, tak to začne přisávat vzduch, je to hodně slyšet, v některých chvílích to až píská. Jen už nevím kde :( .
Je měněno komplet těsnění na sání, trubka pro odvětrávání klikového mechanismu, je měněn odlučovač oleje klikového mechanismu. Pořád někde přisává, těsnění u klapky je Ok. Kde ještě hledat? :x

Díky za rady
easy_target
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 15.09.2010 00:00

#2 Příspěvek od easy_target »

nejsu žádnej expert, ale hledal bych u filtru vzduchu, nebo u váhy vzduchu... já měl děravou hadicu mezi váhou vzduchu a motorem a auto pak strašně škubalo, ale slyšet to teda nebylo..
teď jsem řešil, že po studeným startu mi to chcípalo a bylo to na té stejné hadici za váhou vzduchu (je tam na tu velkou napojená nějaká menší hadička s nějakým čidlem, nebo co) a ta byla povytažená, takže to šlo tama.. nebylo to vidět - bylo to zezadu...

asi jsem moc nepomohl, ale snad se i snaha počítá :wink: :D
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Lukinshooter »

Právě že auto neškube, ale jde slyšet, jak si přisává vzduch, dokud je to studené, a někde je vůle, ale nevím kde, tak to píská, po zahřátí už to slyšet nejde.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#4 Příspěvek od BMWIIIPower »

Není to trošku nesmysl,aby to po ohřátí přestalo přisávat??Díra je přece díra...Není to třeba jen projev motoru?Každopádně pokud je to slyšet,máš lehčí hledání...klasika,zkus stříkat na tipovaný místa nějakou hořlavinu-třeba čistič brzd ve spreji a když se zvednou otáčky,je tam netěsnost...Někdo ale taky psal,že mu to nefungovalo..Jinak já měl rozpraskaný skoro všechny hadice+vlnovec a auto se chovalo normálně...ale byla i špatná váha,tak se to asi vyrovnávalo.
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od Lukinshooter »

Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Lukinshooter »

termostat je ted novy, čidlo je ok, na 99% je to přisávání, když mi to před nějakou dobou dělalo v menší míře, tak jsem vyměnil trubku odvětrávání klikového mechanismu. Byla rozpraskaná, po výměně bylo vše ok, ale po čase to začlo dělat zase, jen téď už nevím kde..
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

Jako tak si říkám že pokud to až píská na volnoběh, tak je to zvláštní, na volnoběh nebere zase až tak moc vzduchu, tudíž aby to fakt mělo tendenci přisávat přes prasklinu musí bejt znatelnej odpor třeba na filtru(ten je na tom jak?). Jinak to bude dělat něco jinýho. A vlastně nemá smysl tady spekulovat, přisávat to může kdekoliv, takže to celý sundat a bude jasno

Icecold: spojistost mezi viscou termostatem a čidlem se mi zdá poněkud nemožná :D, maximálně tak elektrická vrtule, to už pak jo :wink:
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#9 Příspěvek od fizzer »

icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...


viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#10 Příspěvek od BMWIIIPower »

Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)


Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od icecold »

fizzer píše:
icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...


viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.


tak jak mi vysvětlíš že mi to v TDSa dělalo i za studená?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#12 Příspěvek od shade741 »

Ale opravdu to tak je, visca nemá s termostatem ani čidlem nic společnýho, nemá ani jak a technicky je to nemožný, vlivem špatnýho čidla se může max zapínat elektrickej větrák jak už sem psal :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

Klidně může pískat regulátor volnoběhu,při průtoku vzduchu skrz něj.
Lukinshooter
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: úte 03.05.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#14 Příspěvek od Lukinshooter »

BMWIIIPower píše:
Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)


Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej


Samozřejmě myslím kov, nenapadá mě totiž nic jiného, než nějaká mikro prasklina někde, kde se tepelnou roztažností materiálů ztratí. Nemá to vliv na jízdu a dělá to opravdu jen chvíli, když je motor studený. Druhá a logická věc je, že prasklina je opravdu miniaturní, že to při tom přisávání dělá ten zvuk, kdyby to byla větší prasklina, nebude to tak hlasitě pískat.
Na sprej nereaguje.
Odpovědět