Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

318tds klepe a kope do spojkového pedálu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#1 Příspěvek od nemcour »

Ahoj mam 318tds a dnes cestou domů my začalo něco mlátit v motoru a spojkový pedál když na něj jen položím lehce nohu tak šíleně kope po vyšlápnutí spojky se zvuk nepatrně změní a vymizí až kolem 2000ot.
Mám hledat chybu v setrvačníku nebo spíš na klikové hřídeli ta byla před 20000km vyměněná. Děkuji za odpověd
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

a když vypneš motor auto se oklepe? viděl bych to na KO dvouhmotu :wink:
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#3 Příspěvek od nemcour »

auto se trochu otřese a je slyšet kovové zabouchání
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#4 Příspěvek od free53 »

Ještě bych skusil zda se to nemění při plném otočení volantu - jinak bych taky typoval setrvačník
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#5 Příspěvek od shade741 »

to bude setrvák, bohužel pro tebe celkem drahá sranda :(
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#6 Příspěvek od free53 »

Když jsme u toho jak poznám na vymontovaném setrváku, že ještě stojí za to ?
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#7 Příspěvek od nemcour »

dneska sem zkoušel to plné otočení volantu a zvuk ani otáčky motoru se nemění jenom sem měl problém to nastartovat chovalo se to jako by byl slabej startér pak sem to zhasnul a zkusil znovu nastartoval a to už točilo normálně ještě jsem si všiml že se auto otřásá při padání otáček
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#8 Příspěvek od nemcour »

nikdo další ještě nepotvrdí zda je to ten setrvák?
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#9 Příspěvek od free53 »

proč to nemohlo nastartovat teda nevím, otřásání při padání otáček odpovídá setrváku. Na to otočení jsem se ptal proto, že jsem nedávno potkal 318 TDS která měla "štíplou" kliku - chovalo se to stejně jako by byl v pr.. setrvák, ale právě při plném otočení (jak šla větší zátěž na kliku) se to hodně uklidnilo. při startování to sem tam vypadalo jako by vypadával válec- startoval však pěkně.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

Občas není od věci mrknou do FAQ :wink: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68949 osobně souhlasím se vším, jen mez otáček, kdy auto přestalo vybrovat byla umě někde okolo 1100-1300 , víc ti nikdo přes internet nepoví
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nevim jak si představit kopání do pedálu, ale slyšel jsem, že to vibruje a drnčí do spojkovýho pedálu a do plynu, tak do 1500ot.. čili nějak podobně jak ABSko?
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#12 Příspěvek od nemcour »

tak je to bohužel prasklá klika:( Nedělal někdo takovou opravu na kolik vyjde nová klika + ložiska na ní?
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#13 Příspěvek od free53 »

V jedné větě - no tak to je blbé.
Nevím jak dopadá blok motoru (Válce/písty) jestli to tam neudělá neplechu. v případě, že ne dovedu si představit opravu ve stylu kdy nesundám hlavu, vyměním kliku a ložiska. Klika stará (?), ložiska nová(4-5 tis) případně výbrus (1 tis). Mimochodem myslím že na autě to nepujde tedy motor ven.
V případě že budeš chtít zjistit jak vypadá blok je to pak minimálně těsnění pod hlavu a v případě, že budeš honovat válce tak pístní kroužky a pokud to bude v prdeli tak výbrus nebo vložka (na válec tak 2000) a kdýž budeš tak daleko tak možná uděláš rozvody :) a 20 tis za opravu je lusknutím prstu v ...
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#14 Příspěvek od nemcour »

tak dnes budu mít novej motor ale rád bych věděl příčinu proč to praská
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#15 Příspěvek od free53 »

Většinou je to o tom, že auto trochu drsněji proženeš - neber to jako obvinění :)
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#16 Příspěvek od Sedla89 »

aj aj kamarad ma E36 318tds take resi co den to problem. To stejne se mu stalo se spojkovym pedalem a musel vymenit setrvak mel ulomeny zuby a docela vypalenej setrvak, radne mu u toho vibrovala spojka. Motory 318tds byli opravdu nepovedene.
machane
Registrovaný
Příspěvky: 135
Registrován: čtv 24.01.2008 01:00
Bydliště: Vratimov

#17 Příspěvek od machane »

Němčoure děláš dobře že měníš celý motor. Měl sem uplně stejný problém, nechal sem vyměnit klikovku i setrvák uložení atd oprava přibližně 15 háků a to byla ještě good cena. Pojezdil sem 3 měsíce už pomaloučku polehoučku (taky mi říkali že to bylo prudkými rozjezdy) a prásk ho na stejném místě. Takže jsem nedávno koupil druhé auto a přehodil motor. Tak snad to se mnou nevym.dá znovu. Jinak nevím čím to je protože jak sem říkal, setrvák měněný a jezdil sem opatrně.
nemcour
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#18 Příspěvek od nemcour »

tak to jsme dopadly stejně mě to poprvé vyšlo na 16000kc a pojezdil sem tak 15 000km a praskla
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#19 Příspěvek od free53 »

Už jsem říkal v předkole, jestli není díky prasklé klice pohnojené ještě něco a to pak může dělat problém vyměněnné klice.

Jinak 318 TDS jednoznačně nění nejlepší motor do BMW na druhou stranu většina jeho problémů je "řidič" a jeho jízdní styl. Prostě když do toho auta sedám tak si musím uvědomit, že je to šestnáctistovka :)
Odpovědět