Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Všemožná aditiva- vaše názory a zkušenosti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#21 Příspěvek od GG »

Tady je test některých aditiv do nafty a VIF jednoznačně nej...

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
global
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 26.11.2011 01:00

#22 Příspěvek od global »

HonzaK píše:Už nějaký pátek do všech dieslů dávám VIF a nikdy jsem nemusel řešit jakýkoliv vstřik nebo čerpadlo.
Stojí to prd, tak i kdyby to nic nedělalo, tak mi to neva.
Ale mám na některých motorech odzkoušeno výrazné zlepšení krouťáku odspodu popř. menší kouřivost. A to ne jenom "placebo efektem".


Mám otázku. Jak často tam ten VIF dáváš?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#23 Příspěvek od JaneCk »

VIF se obecně dává při každém tankování
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#24 Příspěvek od HonzaK »

Před každým tankováním. V létě tak jak je v návodu, jeden vršek (odměrka) na 20L a v zimě se má podle mrazu dávat 2-3 násobek. Ale přímo tam píšou, že větší množství není na škodu kdykoliv.
global
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 26.11.2011 01:00

#25 Příspěvek od global »

HonzaK píše:Před každým tankováním. V létě tak jak je v návodu, jeden vršek (odměrka) na 20L a v zimě se má podle mrazu dávat 2-3 násobek. Ale přímo tam píšou, že větší množství není na škodu kdykoliv.


Pak by mě tedy zajímala cena, ale i tak bych řekl, že to ve výsledku vyjde dost draho. Nechci dělat reklamu, ale kapaliny od BG se dávají do nádrže jednou za 10000km (nafta) a 15000km (benzin) a čistí to celou palivou soustavu.

Ale je to věc názoru. Přesto díky za odpověď.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#26 Příspěvek od shade741 »

500 ml vyjde na 200 kč vif do nafty, tj na 500 l nafty to jest 0.4 kč na litr :wink: dával jsem do 325 TD zlepšily se starty, auto jelo subjektivně lépe. Něco co se dává do nádrže až po 10 a 15 tis km nemůže např trvale zvyšovat cetanové číslo nafty (okanové u benzínu), dále bude těžko chránit proti korozi a pěnivosti. Takže radeji pravidelně než jednou za čas. Na hyundai i 30 1.6 diesel to strhlo spotřebu dlouhodobě okolo 0.3-0.4 l při používání stále té samé nafty, takže ten dieselový se dle mýho vyplatí. Jak je to stím benzínovým nevím ale určitě ho vyzkouším :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od Kami1 »

global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.

Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#28 Příspěvek od Jamall »

v minulosti jsem použil základní aditivum, na čištění trisek od Slovnaftu a motor je klidnější. A od dob, co jsem měl možnost si pohrát se zátěžovou brzdou, která simulovala mazání při určité síle, liji do motorového oleje Metalec.

V šuplíku mám ještě váleček, na kterém jsem zkusil demonstrovat dření se základním olejem, co má rádoby "každý" v autě, pak jsem vyzkoušel můj olej a nakonec jejich aditiva s mím olejem...poté různé variace....zkusím ho vyfotit, jestli to bude rozumně viditelné, hodím to sem

http://www.metaltec-pro.cz/online/
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#29 Příspěvek od JaneCk »

Já myslím, že není dobré cokoli lít do oleje. A znovu vás můžu odkázat na odkaz, který jsem dal na první stránce. Většina obsahuje chlór apod. a to nemá motor rád. Ty články tam jsou minimálně 3, jenom většina je líná číst. Než si něco zjistit sám, tak se raději rozhodne na základě jiného "já to tam leju a v poho". Ale je to každého boj, každého motor. Netvrdím, že každý přípravek musí být úplně vyloženě špatný, ale najít mezi nimi ten dobrý, to je kumšt... :?
global
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 26.11.2011 01:00

#30 Příspěvek od global »

Kami1 píše:
global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.

Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!


NIkde nepíšu reklamní sračky. Chceto jenom umět číst. Benzín si nikam neliji. Jen jsem Psal, že spousta aditiv obsahuje alkohol a ten zanáší spalovák apod. Chce to lépe číst a méně osočovat !!!
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#31 Příspěvek od Kami1 »

Hm, nevěřím ti ani slovo
global
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 26.11.2011 01:00

#32 Příspěvek od global »

Kami1 píše:Hm, nevěřím ti ani slovo


To mě ani nepřekvapuje. Ty by jsi totiž v dobách dávno minulých nevěřil, že Země je kulatá, která obíhá okolo slunce, a že létat nebudou jen ptáci :lol: Thomas dubitatione iustus es
Selix
Registrovaný
Příspěvky: 479
Registrován: stř 09.06.2010 00:00

#33 Příspěvek od Selix »

á latiník. není škoda s takovým vzděláním prodávat aditiva?
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#34 Příspěvek od Poldav6 »

V makru jsem koupil aditivum do oleje:

Gold Eagle
Engine Stop Leak

Jak z nazvu plyne, melo by to odstranit netesnosti a prosakovani oleje..
"Regeneruje rozeschlá a zestárlá těsnění, utěsňuje bez vytváření pevných částeček, která mohou ucpat filtr, hadičky atd."

Protože moje E46 330xi olej žere (asi tak normálně, 2 - 3dcl na 1000km), teď jsem našel i další průsaky, asi od olejového filtru, ale možná odjinud, blíž jsem nezkoumal.. mě napadlo, jestli by tohle k něčemu nebylo? :-)

Na druhou stranu olej nakupuju 150Kč/l (Castrol 5w-40), takže když mi řeknete, že to není dobrý nápad, řešit to nebudu...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#35 Příspěvek od Kami1 »

1. fakt je, že kdokoliv kdo tomu rozumí, tak ti to rozhodně nedoporučí

2. fakt je, že olej je primárně určen k co nejideálnějšímu mazání motorových částí za provozních podmínek. Pak má za úkol odvádět teplo, čistit a zamezit usazování bordelu, udržet si svoje fyz. a chem. vlastnosti co nejdéle. Už kvůli těmto přídavným úkolům se musí přidávat aditiva na úkor primární funkce. Na tomto kompromisu dělají týmy ve velkých laboratořích olejářských společností.
Pokud tam pak naleješ něco, co má plnit další funkci, je velmi pravděpodobné, že vše výše uvedené degraduješ na úkor této funkce.

Nicméně dle toho, že motor nehodláš opravit klasicky výměnou těsnění, usuzuji, že od něj už statisíce km neočekáváš, tak to tam klidně zkus nalít, pro jistotu 1-2tkm před výměnou oleje, tak moc to určitě uškodit nemůže.
Stejně tipuju, že to jen zvýší viskozitu oleje a to je vše.
15W50 - motoru to neprospěje, ale moc neuškodí, olej přestane unikat. Vlk se nažere...
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#36 Příspěvek od Poldav6 »

Kami1:

no, ono záleží, kvůli čemu ten olej teče. V plánu mám umýt motor a potom mrkneme, jestli bude něco vidět. Dost pravděpodobně to šlo olejovým filtrem, rozhodně žádná tragedie. Občas olej zasmrděl, když se spálil na svodech, ale nějaké drastické úbytky nebyly. A tím pravidelným doléváním se aspoň olej udržoval hezky čistý :-)

Mám teď 170tis. a rozhodně bych nerad autu nějak přitížil. Těsnění pod víkem ventilů jsem nechal vyměnit, ale tamtudy to jen tak ukapávalo. Takže nic nikam lít nebudu, tu věc si nechám na horší časy do jiného auta :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od MattyX Moderátor »

8O tvl do oleje bych v zivote nic nelil ... radej dolivat litr na 1000km nez tam lit patok kterej slibuje utesneni motoru protoze asi zmeni jeho viskozitu na "hustejsi" horst fuchs taky rikal ze pak kdyz vylejes olej z motoru tak to pak v klidu zvladne zavod nascar :D aditivu do benzinu bych veril ... ale do oleje nic nelejt !
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#38 Příspěvek od hurvajs77 »

DKx píše:...nedávno jsem přešel z Shell obyč. diesel na aditivovaný Benzina Verva diesel...
Moje osobní zkušenosti jsou takové, že Shell není dobrý - tedy v ČR. Bohužel nemám možnost jezdit taknovat naftu do Němec, tam je to úplně jiný gusto. Naštěstí v Německu nejsou hovada, takže nědávají do nafty sračky jako řepku apod. Když jsem přešel na Benzina Diesel nebo Benzina Diesel Verva, tak během dvou nádrží klesla spotřeba o 0,5l a to při stejném stylu jízdy.

Jinak o anketě. Nepřidávám a myslím, že je to zbytečné.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět