Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Všemožná aditiva- vaše názory a zkušenosti
HonzaK píše:Už nějaký pátek do všech dieslů dávám VIF a nikdy jsem nemusel řešit jakýkoliv vstřik nebo čerpadlo.
Stojí to prd, tak i kdyby to nic nedělalo, tak mi to neva.
Ale mám na některých motorech odzkoušeno výrazné zlepšení krouťáku odspodu popř. menší kouřivost. A to ne jenom "placebo efektem".
Mám otázku. Jak často tam ten VIF dáváš?
HonzaK píše:Před každým tankováním. V létě tak jak je v návodu, jeden vršek (odměrka) na 20L a v zimě se má podle mrazu dávat 2-3 násobek. Ale přímo tam píšou, že větší množství není na škodu kdykoliv.
Pak by mě tedy zajímala cena, ale i tak bych řekl, že to ve výsledku vyjde dost draho. Nechci dělat reklamu, ale kapaliny od BG se dávají do nádrže jednou za 10000km (nafta) a 15000km (benzin) a čistí to celou palivou soustavu.
Ale je to věc názoru. Přesto díky za odpověď.
500 ml vyjde na 200 kč vif do nafty, tj na 500 l nafty to jest 0.4 kč na litr
dával jsem do 325 TD zlepšily se starty, auto jelo subjektivně lépe. Něco co se dává do nádrže až po 10 a 15 tis km nemůže např trvale zvyšovat cetanové číslo nafty (okanové u benzínu), dále bude těžko chránit proti korozi a pěnivosti. Takže radeji pravidelně než jednou za čas. Na hyundai i 30 1.6 diesel to strhlo spotřebu dlouhodobě okolo 0.3-0.4 l při používání stále té samé nafty, takže ten dieselový se dle mýho vyplatí. Jak je to stím benzínovým nevím ale určitě ho vyzkouším 


global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.
Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!
v minulosti jsem použil základní aditivum, na čištění trisek od Slovnaftu a motor je klidnější. A od dob, co jsem měl možnost si pohrát se zátěžovou brzdou, která simulovala mazání při určité síle, liji do motorového oleje Metalec.
V šuplíku mám ještě váleček, na kterém jsem zkusil demonstrovat dření se základním olejem, co má rádoby "každý" v autě, pak jsem vyzkoušel můj olej a nakonec jejich aditiva s mím olejem...poté různé variace....zkusím ho vyfotit, jestli to bude rozumně viditelné, hodím to sem
http://www.metaltec-pro.cz/online/
V šuplíku mám ještě váleček, na kterém jsem zkusil demonstrovat dření se základním olejem, co má rádoby "každý" v autě, pak jsem vyzkoušel můj olej a nakonec jejich aditiva s mím olejem...poté různé variace....zkusím ho vyfotit, jestli to bude rozumně viditelné, hodím to sem
http://www.metaltec-pro.cz/online/
Já myslím, že není dobré cokoli lít do oleje. A znovu vás můžu odkázat na odkaz, který jsem dal na první stránce. Většina obsahuje chlór apod. a to nemá motor rád. Ty články tam jsou minimálně 3, jenom většina je líná číst. Než si něco zjistit sám, tak se raději rozhodne na základě jiného "já to tam leju a v poho". Ale je to každého boj, každého motor. Netvrdím, že každý přípravek musí být úplně vyloženě špatný, ale najít mezi nimi ten dobrý, to je kumšt... 

Kami1 píše:global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.
Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!
NIkde nepíšu reklamní sračky. Chceto jenom umět číst. Benzín si nikam neliji. Jen jsem Psal, že spousta aditiv obsahuje alkohol a ten zanáší spalovák apod. Chce to lépe číst a méně osočovat !!!
V makru jsem koupil aditivum do oleje:
Gold Eagle
Engine Stop Leak
Jak z nazvu plyne, melo by to odstranit netesnosti a prosakovani oleje..
"Regeneruje rozeschlá a zestárlá těsnění, utěsňuje bez vytváření pevných částeček, která mohou ucpat filtr, hadičky atd."
Protože moje E46 330xi olej žere (asi tak normálně, 2 - 3dcl na 1000km), teď jsem našel i další průsaky, asi od olejového filtru, ale možná odjinud, blíž jsem nezkoumal.. mě napadlo, jestli by tohle k něčemu nebylo?
Na druhou stranu olej nakupuju 150Kč/l (Castrol 5w-40), takže když mi řeknete, že to není dobrý nápad, řešit to nebudu...
Gold Eagle
Engine Stop Leak
Jak z nazvu plyne, melo by to odstranit netesnosti a prosakovani oleje..
"Regeneruje rozeschlá a zestárlá těsnění, utěsňuje bez vytváření pevných částeček, která mohou ucpat filtr, hadičky atd."
Protože moje E46 330xi olej žere (asi tak normálně, 2 - 3dcl na 1000km), teď jsem našel i další průsaky, asi od olejového filtru, ale možná odjinud, blíž jsem nezkoumal.. mě napadlo, jestli by tohle k něčemu nebylo?

Na druhou stranu olej nakupuju 150Kč/l (Castrol 5w-40), takže když mi řeknete, že to není dobrý nápad, řešit to nebudu...
1. fakt je, že kdokoliv kdo tomu rozumí, tak ti to rozhodně nedoporučí
2. fakt je, že olej je primárně určen k co nejideálnějšímu mazání motorových částí za provozních podmínek. Pak má za úkol odvádět teplo, čistit a zamezit usazování bordelu, udržet si svoje fyz. a chem. vlastnosti co nejdéle. Už kvůli těmto přídavným úkolům se musí přidávat aditiva na úkor primární funkce. Na tomto kompromisu dělají týmy ve velkých laboratořích olejářských společností.
Pokud tam pak naleješ něco, co má plnit další funkci, je velmi pravděpodobné, že vše výše uvedené degraduješ na úkor této funkce.
Nicméně dle toho, že motor nehodláš opravit klasicky výměnou těsnění, usuzuji, že od něj už statisíce km neočekáváš, tak to tam klidně zkus nalít, pro jistotu 1-2tkm před výměnou oleje, tak moc to určitě uškodit nemůže.
Stejně tipuju, že to jen zvýší viskozitu oleje a to je vše.
15W50 - motoru to neprospěje, ale moc neuškodí, olej přestane unikat. Vlk se nažere...
2. fakt je, že olej je primárně určen k co nejideálnějšímu mazání motorových částí za provozních podmínek. Pak má za úkol odvádět teplo, čistit a zamezit usazování bordelu, udržet si svoje fyz. a chem. vlastnosti co nejdéle. Už kvůli těmto přídavným úkolům se musí přidávat aditiva na úkor primární funkce. Na tomto kompromisu dělají týmy ve velkých laboratořích olejářských společností.
Pokud tam pak naleješ něco, co má plnit další funkci, je velmi pravděpodobné, že vše výše uvedené degraduješ na úkor této funkce.
Nicméně dle toho, že motor nehodláš opravit klasicky výměnou těsnění, usuzuji, že od něj už statisíce km neočekáváš, tak to tam klidně zkus nalít, pro jistotu 1-2tkm před výměnou oleje, tak moc to určitě uškodit nemůže.
Stejně tipuju, že to jen zvýší viskozitu oleje a to je vše.
15W50 - motoru to neprospěje, ale moc neuškodí, olej přestane unikat. Vlk se nažere...
Kami1:
no, ono záleží, kvůli čemu ten olej teče. V plánu mám umýt motor a potom mrkneme, jestli bude něco vidět. Dost pravděpodobně to šlo olejovým filtrem, rozhodně žádná tragedie. Občas olej zasmrděl, když se spálil na svodech, ale nějaké drastické úbytky nebyly. A tím pravidelným doléváním se aspoň olej udržoval hezky čistý
Mám teď 170tis. a rozhodně bych nerad autu nějak přitížil. Těsnění pod víkem ventilů jsem nechal vyměnit, ale tamtudy to jen tak ukapávalo. Takže nic nikam lít nebudu, tu věc si nechám na horší časy do jiného auta
no, ono záleží, kvůli čemu ten olej teče. V plánu mám umýt motor a potom mrkneme, jestli bude něco vidět. Dost pravděpodobně to šlo olejovým filtrem, rozhodně žádná tragedie. Občas olej zasmrděl, když se spálil na svodech, ale nějaké drastické úbytky nebyly. A tím pravidelným doléváním se aspoň olej udržoval hezky čistý

Mám teď 170tis. a rozhodně bych nerad autu nějak přitížil. Těsnění pod víkem ventilů jsem nechal vyměnit, ale tamtudy to jen tak ukapávalo. Takže nic nikam lít nebudu, tu věc si nechám na horší časy do jiného auta

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Moje osobní zkušenosti jsou takové, že Shell není dobrý - tedy v ČR. Bohužel nemám možnost jezdit taknovat naftu do Němec, tam je to úplně jiný gusto. Naštěstí v Německu nejsou hovada, takže nědávají do nafty sračky jako řepku apod. Když jsem přešel na Benzina Diesel nebo Benzina Diesel Verva, tak během dvou nádrží klesla spotřeba o 0,5l a to při stejném stylu jízdy.DKx píše:...nedávno jsem přešel z Shell obyč. diesel na aditivovaný Benzina Verva diesel...
Jinak o anketě. Nepřidávám a myslím, že je to zbytečné.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex