Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přestavba 328 na M5 motor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#61 Příspěvek od Johnys »

Zrovna jsem na tom tak, že mám holou kastli do které teprve sháním pomalu motor. V plánu je koupit někdy v létě nějakou zbořku 5er nebo 7er s dobrým motorem, chladičem a vším potřebným.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#62 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Aha já myslel, že ten motor už ti leží doma. Řeknu, že klidně sháněj i M62B35 z 535i, 735i, stejně dobrej V8 se zvukem a brutal koňma do E36, je lehčí a trošku možná menší spotřebou. Pro - širší výběr motoru, proti - paradoxně myslím, že je tam vždy Vanos.. Každopádně manual 6ti kvalt převodovku taky žejo.

Jinak možná jsi došetřil za ten rok další cashe, ceny naopak trochu klesly, ale kdo ti to bude dělat? Ty máš nějakou dílnu (zvedák, frézku, soustruh, elektroniku..) a zkušenosti / know-how? :)

Ale dobrej typ, v létě jsem se na Bigu svezl růžovou driftkárou E36 Coupé V8 4.0 (M60B40) a bylo to Ultraporno.. 8) Ty borci si to stavěli sami a fungovalo.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#63 Příspěvek od Johnys »

no tak něco si nechám vyrobit u známých a kamarádů a něco zvládnu doma. Elektriku zvládnu, když to nastuduju taky sám. Zvedák by taky byl. Další pokrok bude až seženu dárce orgánů ;) Prozatím musím rozprodat nepotřebný věci z toho druhýho kupéčka.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Totic píše:je lehčí a trošku možná menší spotřebou.


blbina :) ten motor ma jen jine vrtani a zdvih ... vahovej rozdil asi jako mezi 2.0 a 2.5 napr ;) tzn nic temer :) ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ondra_m
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#65 Příspěvek od ondra_m »

Nezapomen na EWS, jinak se na tom trochu vycukas. :lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#66 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Muhehe, tak jsem to trochu probádal a kupodivu dle ETK má M62B44TU - 140,5 kg a M62B35TU - 146 kg (!) :lol: Bral jsem v obou případech poslední ročníky, čili verze s Vanosem (TU - Technical update). Pak obě M62ky bez vanosu (cca 96´) mají mít 141.3 kg, překvapivé.

Jejich parametry viz. přehledná tabulka M62: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62
Trochu lepší analýza M62 motorů je zde: http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

Je tam vidět pár odlehčených dílů proti verzi před updatem, což by mohlo vysvětlit to snížení hmotnosti.
Co se týče spotřeby tak podle tabulek žere 3,5i o cca 0,5l/100km míň než 4,4i.
Ale v lehké E36 bude spotřeba ještě menší. (Třeba rozdíl 328i vs. 728i je až o 1,5l/100km).
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

4.4 je lehčí, protože oproti 3.5 má větší vrtání = větší díry v bloku a je tam tím pádem méně materiálu :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#68 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Vida to je pěkná logická úloha, děti.. zase by měla mít 4,4i silnější písty tj. více Alusilového materiálu.. :) Ale ty bez Vanosu jsou prý oba stejný, to mi nějak v ETK neštymuje.. Ale to ať si přebere každej jak potřebuje ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od JaraX »

dal bych v první řadě M60B40, žádnou M62, už pro to že převodovka stojí pulku co stojí manual na M62 kterej je skoro taky nesehnatelnej. další věc je je ta že M60 motor je mnohem jednodušší co se elektriky týče, líp seženeš jednotku a tisíc dalších kravin, Vanos motor bych tam vůbec nedával, sou to jen starosti navíc, to jak to pojede dole ti muže být jedno a spotřeba už tuplem.
motory B35 a B30 rovnou zavhrni, jede to mnoheem hůř.
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#70 Příspěvek od Johnys »

Taky dobrý vědět :) ta M60B40 má jakej výkon, taky 210kw ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od JaraX »

jasne
Odpovědět