Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přestavba 328 na M5 motor
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Aha já myslel, že ten motor už ti leží doma. Řeknu, že klidně sháněj i M62B35 z 535i, 735i, stejně dobrej V8 se zvukem a brutal koňma do E36, je lehčí a trošku možná menší spotřebou. Pro - širší výběr motoru, proti - paradoxně myslím, že je tam vždy Vanos.. Každopádně manual 6ti kvalt převodovku taky žejo.
Jinak možná jsi došetřil za ten rok další cashe, ceny naopak trochu klesly, ale kdo ti to bude dělat? Ty máš nějakou dílnu (zvedák, frézku, soustruh, elektroniku..) a zkušenosti / know-how?
Ale dobrej typ, v létě jsem se na Bigu svezl růžovou driftkárou E36 Coupé V8 4.0 (M60B40) a bylo to Ultraporno..
Ty borci si to stavěli sami a fungovalo.
Jinak možná jsi došetřil za ten rok další cashe, ceny naopak trochu klesly, ale kdo ti to bude dělat? Ty máš nějakou dílnu (zvedák, frézku, soustruh, elektroniku..) a zkušenosti / know-how?

Ale dobrej typ, v létě jsem se na Bigu svezl růžovou driftkárou E36 Coupé V8 4.0 (M60B40) a bylo to Ultraporno..

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Totic píše:je lehčí a trošku možná menší spotřebou.
blbina




E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Muhehe, tak jsem to trochu probádal a kupodivu dle ETK má M62B44TU - 140,5 kg a M62B35TU - 146 kg (!)
Bral jsem v obou případech poslední ročníky, čili verze s Vanosem (TU - Technical update). Pak obě M62ky bez vanosu (cca 96´) mají mít 141.3 kg, překvapivé.
Jejich parametry viz. přehledná tabulka M62: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62
Trochu lepší analýza M62 motorů je zde: http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf
Je tam vidět pár odlehčených dílů proti verzi před updatem, což by mohlo vysvětlit to snížení hmotnosti.
Co se týče spotřeby tak podle tabulek žere 3,5i o cca 0,5l/100km míň než 4,4i.
Ale v lehké E36 bude spotřeba ještě menší. (Třeba rozdíl 328i vs. 728i je až o 1,5l/100km).

Jejich parametry viz. přehledná tabulka M62: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62
Trochu lepší analýza M62 motorů je zde: http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf
Je tam vidět pár odlehčených dílů proti verzi před updatem, což by mohlo vysvětlit to snížení hmotnosti.
Co se týče spotřeby tak podle tabulek žere 3,5i o cca 0,5l/100km míň než 4,4i.
Ale v lehké E36 bude spotřeba ještě menší. (Třeba rozdíl 328i vs. 728i je až o 1,5l/100km).
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
4.4 je lehčí, protože oproti 3.5 má větší vrtání = větší díry v bloku a je tam tím pádem méně materiálu 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
dal bych v první řadě M60B40, žádnou M62, už pro to že převodovka stojí pulku co stojí manual na M62 kterej je skoro taky nesehnatelnej. další věc je je ta že M60 motor je mnohem jednodušší co se elektriky týče, líp seženeš jednotku a tisíc dalších kravin, Vanos motor bych tam vůbec nedával, sou to jen starosti navíc, to jak to pojede dole ti muže být jedno a spotřeba už tuplem.
motory B35 a B30 rovnou zavhrni, jede to mnoheem hůř.
motory B35 a B30 rovnou zavhrni, jede to mnoheem hůř.