
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 - výběr ohledně motoru
mam 323i a ze zacatku sem taky premyslel jestli 316i-318i nebo 318is nakonec sem po precteni nezpoctu clanku vzal 323i. skvelej motor se spotrebou do 8,5l. ale dnes lituji, ze sem nevzal 328i. kazdopadne s 323i sem jel dalku po okreskach a lehkou nohou i za 7,2l. do 9 se vejdes v pohode. o 4valci ani neuvazuj! 

Já se orientoval dle tohodle a nepříjde mi, že by 328i byla výhodnější než 325i, ten lepší výkon je tam minimální, spíš až nepatrnej, akorát větší spotřeba. Nebo ty údaje jsou nepravdivý?
http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... B2%5D=5284
http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... B2%5D=5284
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
No podívej jestli vybíráš podle spotřeby, tak radši řekni kde bydlíš, jestli velký město, hory, nebo okresky..? Kde budeš nejčastěji jezdit, zda ve městě nebo dálnice, popř. roční nájezd? A taky jaký máš na kup rozpočet, pak ti tu dobře poradíme.
Podle těch spotřeb je to relativní jinak v zimě, v létě, barometr.tlak, jaký palivo, rozměr pneu, terén trasy a hlavně jestli studený starty.. Já se na tu udávanou spotřebu meziměsto 6,7l nikdy nedostal, to je laboratorní údaj, leda z kopce. Tak je ber s rezervou.
Podle těch spotřeb je to relativní jinak v zimě, v létě, barometr.tlak, jaký palivo, rozměr pneu, terén trasy a hlavně jestli studený starty.. Já se na tu udávanou spotřebu meziměsto 6,7l nikdy nedostal, to je laboratorní údaj, leda z kopce. Tak je ber s rezervou.

Pánové, uvědomujete si že dotyčný kupuje první BMW v dotazu zmínil okresky a pravděpodobně to bude jeho první zadohrab ne-li první auto vůbec?Sám bych zrovna doporučil čtyřválec M43.On ten osmiventil od spodu nejede špatně, spotřebu má pokud je v dobrém stavu celkem příjemnou a celkové náklady na provoz taky.Alespoň přez jednu zimu bych takové auto začátečníkovy doporučil.Ano, v otáčkách tolik netáhne a žere, na chlubení ani divoké předjíždění to není.Jde ale pořídit levněji, má levnější spotřebák a je celkové jednodušší.(taky je na takovém autě o dost pracnější spálit spojku, uškubnout silentbloky, spojku kardanu, vyhřát brzdy, prodřít pneumatiky,má jen třetinu hydroštelů,nemůže nastat problém s vanosem atd.) No a říznout na okresce zatáčku v rychlosti ve které by šel Yaris přez střechu s ním jde taky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
teda to je zase rada...
co máš za auto, že se ti povedlo uškubnout silentbloky, prodřít gumy a spálit spojku? to musíš být dobrý dravec....mimochodem - s takovou radou bych mu doporučil 120ku - jet to taky jede, čtyři kola to má a spotřebák je za hubičku, když se něco posere, tak se staví za Frantou Stodolou, prohodí za odpoledne motor, dá mu za to flašku slivovice a je to...
proč tak radíme? protože řekl bych, že většina z nás si tímhle prošla - chtěla první bmw - tak si koupila čtyřválec - přesně z těch důvodů co jsi psal - mysleli si, jak bude fajn n provoz, že to pojede, že to nežere...ale stejně každý druhý se tady dostal k tomu, že chce šestiválec (protože "dostal rozum") osobně jezdím s 328i za lepší spotřebu než s bývalou 316kou a to nejsem žádný závodník, jen to člověk tak nemusí hnát, jede to samo...a řeči o tom, jak v zimě raději slabší auto - je hloupost - pokud není bezmozek a uvědomí si, že má na zadních kolech 200 koní, tak s tím bude jezdit stejně bezpečně jako s tou 1.6kou...no a pokud by byl vůl, tak se může v zimě rozsekat i s tou 1.6kou
přikláním se k tomu, jak píše Totic - napiš nám, kde bydlíš, co od toho auta chceš a jak často jezdíš...ať se dá z něčeho rozumně vyjít

co máš za auto, že se ti povedlo uškubnout silentbloky, prodřít gumy a spálit spojku? to musíš být dobrý dravec....mimochodem - s takovou radou bych mu doporučil 120ku - jet to taky jede, čtyři kola to má a spotřebák je za hubičku, když se něco posere, tak se staví za Frantou Stodolou, prohodí za odpoledne motor, dá mu za to flašku slivovice a je to...
proč tak radíme? protože řekl bych, že většina z nás si tímhle prošla - chtěla první bmw - tak si koupila čtyřválec - přesně z těch důvodů co jsi psal - mysleli si, jak bude fajn n provoz, že to pojede, že to nežere...ale stejně každý druhý se tady dostal k tomu, že chce šestiválec (protože "dostal rozum") osobně jezdím s 328i za lepší spotřebu než s bývalou 316kou a to nejsem žádný závodník, jen to člověk tak nemusí hnát, jede to samo...a řeči o tom, jak v zimě raději slabší auto - je hloupost - pokud není bezmozek a uvědomí si, že má na zadních kolech 200 koní, tak s tím bude jezdit stejně bezpečně jako s tou 1.6kou...no a pokud by byl vůl, tak se může v zimě rozsekat i s tou 1.6kou
přikláním se k tomu, jak píše Totic - napiš nám, kde bydlíš, co od toho auta chceš a jak často jezdíš...ať se dá z něčeho rozumně vyjít

No hádat se nebudu, ale dotyčný se neptal na nejlepší motor nebo poměr spotřeba výkon.Šlo o dotaz člověka co do toho jde poprvé.Hádám , že mu nepomůže když každý pochválí své současné auto a vše s menším obsahem odsoudí jako podauto.Ta rada asi ani moc jednoznačná být nemůže když nevím jak dotyčný řídí, kolik toho má za sebou, kolik najede, a jaký má rozpočet.
Pak by ale vše skončilo u jednoduché obecné rady, aby vybral auto v nejlepším tech. stavu od motoru přez stav kasle po interiér (protože investice do případných oprav se mu na spotřebě sebelepšího motoru nevrátí a na pocitu z koupeného auta nepřidají)
Pak by ale vše skončilo u jednoduché obecné rady, aby vybral auto v nejlepším tech. stavu od motoru přez stav kasle po interiér (protože investice do případných oprav se mu na spotřebě sebelepšího motoru nevrátí a na pocitu z koupeného auta nepřidají)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
nejde o chválení současného auta a špinění ostatních:) tak se hned nečerti...jinak tak jak se už psalo - a jak píšeš i ty - určitě nevybírat jen podle motoru a koupit první auto - projít si to, protože co si budem povídat, jsou to všechno "starý" auta...a v dnešní době, kdy jsou za dostupné ceny i dost vyhoněná a neudržovaná (samozřejmě najdou se i vyjímky:) )
možná bych doporučil prohlédnout si i nabídku aut tady na klubu, kde máš alespoň šanci, že auto koupíš od někoho, kdo bmw rozumí a neměl to jen jako přibližovadlo
možná bych doporučil prohlédnout si i nabídku aut tady na klubu, kde máš alespoň šanci, že auto koupíš od někoho, kdo bmw rozumí a neměl to jen jako přibližovadlo
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
ReMi0 píše:Já se orientoval dle tohodle a nepříjde mi, že by 328i byla výhodnější než 325i, ten lepší výkon je tam minimální, spíš až nepatrnej, akorát větší spotřeba. Nebo ty údaje jsou nepravdivý?
http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... B2%5D=5284
no to co tam píšou je to pěkná kokotina, už jen z toho že 328i se vyráběla od roku 94, má 24ventilů a ne 12 jak se píše a ta spotřeba je na +-deci stejna jak u 325i. Papírově to má 142kw ale pokud auto není vylítané tak může mít klidně i víc, navíc 328i má 270Nm krouťák oprotí 325i (245Nm) a je to sakra znát

e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: ned 22.05.2011 00:00
iSo je docela zeryk na ten vykon co podava, tedaa na 18tku jede slusne, kdyz je motor OK tak bych rek ze i dost slusne..
ale..
4valec uz nikdy.. jel jsem v 316i, 318is coz jsem pozdeji i vlastnil.. nasledne casem presedlal do 325i a to upozornuju bylo PEKLO
ten pocit jsem doted nezapomnel - a to jsou uz 4 roky
ted si neumim predstavit jizdu zpet ve 4hrnku
328i je masakr (neberu v potaz Mko).. oproti 325i tahne odspodu jak bejk.. i kdyz, jak ktera 325i
ted mam 323i a taky dobry..
spotreba mi prijde u vsech motoru stejna pri mem stylu jizdy (ta 16tka sla lehkou nohou za 6.5-7).. iSo si paplo bez problemu 10 a to sem ji nedrzel jeste uplne pod krkem... 325i, 323i, 328i to samy = prumer 10.. s 325i jsem jel nejmin asi za 8-8.5... s 323i jsem pod 8 odhadem 7.5-8
z my zkusenosti = kazdej motor jina ves.. jel jsem asi v 8mi 325i M50B25 VANOS a kazdej jel uplne jinak.. zazil sem totalni mrtvoly, ale i poradny pily.. stale myslim na jednu M50 325i VANOS bez omezovace, pila jako prase, tocilo to nekde k 8mi.. neskutecna strela.. kamose v 328i sem nechaval za mnou
dodnes lituju, ze jsem to prodal
kazdopadne co clovek, to nazor.. hlasuju pro 6valec M52 jako 323i nebo 328i nebudu si nic nalhavat, mam 323i, ale 328ma by mi slusela vic
ale..
4valec uz nikdy.. jel jsem v 316i, 318is coz jsem pozdeji i vlastnil.. nasledne casem presedlal do 325i a to upozornuju bylo PEKLO


328i je masakr (neberu v potaz Mko).. oproti 325i tahne odspodu jak bejk.. i kdyz, jak ktera 325i

ted mam 323i a taky dobry..
spotreba mi prijde u vsech motoru stejna pri mem stylu jizdy (ta 16tka sla lehkou nohou za 6.5-7).. iSo si paplo bez problemu 10 a to sem ji nedrzel jeste uplne pod krkem... 325i, 323i, 328i to samy = prumer 10.. s 325i jsem jel nejmin asi za 8-8.5... s 323i jsem pod 8 odhadem 7.5-8
z my zkusenosti = kazdej motor jina ves.. jel jsem asi v 8mi 325i M50B25 VANOS a kazdej jel uplne jinak.. zazil sem totalni mrtvoly, ale i poradny pily.. stale myslim na jednu M50 325i VANOS bez omezovace, pila jako prase, tocilo to nekde k 8mi.. neskutecna strela.. kamose v 328i sem nechaval za mnou

kazdopadne co clovek, to nazor.. hlasuju pro 6valec M52 jako 323i nebo 328i nebudu si nic nalhavat, mam 323i, ale 328ma by mi slusela vic
přesně. Je to o tom jak jsou motory vylítané. Vem si že málo kdo z lidí co si v minulosti pořídili 1,6 1,8, běžné je to i u 6válce... dodržovali oil service a také můžeš počítat s tím, že až si majitelé zvykli na výkon, tak jim hodně šlapali na krk, oproti novějším silnejším motorům, k ním budeš mít respekt pokaždé. Navíc větší obsahy si zpravidla pořizují klidnejší majitelé. Vědí že ten výkon tam je a tak to neženou jízdu, co jízdu do krajních možností
Je to tak. Sam mam 318is, jezdim prevazne mesto a okresky a ikdyz chci a jezdim klidek pohoda, tak se pod 9l nedostanu! Sem rad kdyz se vejdu do 10ti, no a kdyz to clovek honi tak neni problem jezdit za 12 litru s tim Isem. Na ten vykon je to drtiva spotreba, takze uz silne premyslim o 323 nebo 328.... viz. http://www.spritmonitor.de/en/detail/476912.html
Takze rada za me, 4val jedine 318is, ale spis jdi do 6ti valu 323i nebo 328i, nebudes casem litovat
Takze rada za me, 4val jedine 318is, ale spis jdi do 6ti valu 323i nebo 328i, nebudes casem litovat

icecold píše:http://srovnani.katalog-automobilu.cz/automobily/?ids%5B0%5D=5279&ids%5B1%5D=5283&ids%5B2%5D=5284
no to co tam píšou je to pěkná kokotina, už jen z toho že 328i se vyráběla od roku 94, má 24ventilů a ne 12 jak se píše a ta spotřeba je na +-deci stejna jak u 325i.
Hmmm, to s těma ventilama dává logiku, no radši na tu stránku už lézt nebudu. Pročetl jsem si to tu a nespíš dám tedy na vás a poohlídnu se po tý 328i.

328 jsou všechny M52 tedy vanos. 325 existuje ve variantě M50bezvanost, M50TU vanosová a M52vanos
Tady máš hezkou stránku kde o tom mluví:
ve zkratce jak poznáš vanos/nevanost, M50/M52
M52 má oil hrdlo blíž prsům motora, v čele má hrb (vanos), také má zaoblenejší sání a zpravidla černí ventil dekl, plastový uzávěr olejového filtru
M50 má oil hrdlo blíž ke kabině, hranatejší sáni a M50nemá hrb v čele...tedy nemá vanos, kovový uzávěr olejového filtu
M50 existuje ve variantě vanos, je totožná s M50, ale vanosová má hrb
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... endes.html
Tady máš hezkou stránku kde o tom mluví:
ve zkratce jak poznáš vanos/nevanost, M50/M52
M52 má oil hrdlo blíž prsům motora, v čele má hrb (vanos), také má zaoblenejší sání a zpravidla černí ventil dekl, plastový uzávěr olejového filtru
M50 má oil hrdlo blíž ke kabině, hranatejší sáni a M50nemá hrb v čele...tedy nemá vanos, kovový uzávěr olejového filtu
M50 existuje ve variantě vanos, je totožná s M50, ale vanosová má hrb
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... endes.html
Taky se pridam do debaty a rad se podelim o sve zkusenosti.Ted vlastnim 328 coupe r.v96 a muzu max doporucit.Vykon si myslim je porad i na dnesni dobu vic nez dostatecny a spotreba se da drzet na velmi rozumnych hodnotach.Muj celkovy rocni prumer cini cca 10l a to spotrebu vubec neresim.Kdyz budes vsude dodrzovat rychlostni limity tak jak mas,ci-li na 50 50 na 90 90 atd,tak si myslim ze ti muzu garantovat spotrebu 8L,ale samozrejmne jde taky o svezeni a ja se jako kazdy jiny tady rad svezu(proto si take BMW kupujeme) a budes se spotrebou ve finalnim prumeru okolo 10 litru.Samozrejmne mestka zacpa ti hodi i 13L,ale tak casto se snad do ni clovek nedostava.samozrejmne s o ohledem kde clovek bydli a jezdi
....za me tedyod 323-328 ,ale spis tu 328 nebudes litovat,presne jak ti tady ostatni pisi a radi.Muj osobni nazor je,ze do Bawa patri jedine 6ival a vic.Mel jsem pred tim E34 525i vanos a taky max spokojenost.

Mam 323 a menenil bych. Malem jsem koupil ISo, ale to by byla hrozna chyba. Podle me je dvaapulka v 323i naprosto optimalni motor do e36, pokud pokud to auto chces na "bezny jezdeni". Sice to neni takovej mazec jako 2.8, ale na klidnou jizdu s prilezitostnym prislapnutim plynu je to svela volba. Docela pekne zabira uz od 1200 otacek, od 3000 je to balzam na dusi. Dlouhodoba spotreba je okresky 8, dalnice 9, mesto (pojizdecky po Brne) 10. Se ctyrvalcem se asi o moc niz nedostanes a hlavne sestivalec je proste sestivalec 

Kedyson píše:Mam 323 a menenil bych. Malem jsem koupil ISo, ale to by byla hrozna chyba. Podle me je dvaapulka v 323i naprosto optimalni motor do e36, pokud pokud to auto chces na "bezny jezdeni". Sice to neni takovej mazec jako 2.8, ale na klidnou jizdu s prilezitostnym prislapnutim plynu je to svela volba. Docela pekne zabira uz od 1200 otacek, od 3000 je to balzam na dusi. Dlouhodoba spotreba je okresky 8, dalnice 9, mesto (pojizdecky po Brne) 10. Se ctyrvalcem se asi o moc niz nedostanes a hlavne sestivalec je proste sestivalec
S tou 323 taky souhlasim,asi jako nejidealnejsi kompromis,dokaze to jet mooc pekne se super spotrebou a i rozumny pov.ruceni.Jak jsem psal,myslim,ze do bawa ctyr val nepatri


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Pod poslední 4 přízpěvky bych se celkem taky podepsal. Závěrem shrnu, že na výběru motoru záleží jestli báwo kupuješ kvůli výkonu, nebo "jako mene narocný, který ale stale chce BMW.."
Čili jestli s tím hodláš rozvážet pizzu po městě, nebo jezdit na nákupy, tak vem 318i.
Výkonovej střed 318is a 320i vyjde na stejno, tam bych vzal spíš auto s lepší výbavou a tech.stavem.
No a 325i, 323i a 328i to je do e36 ten správný motorrr
(zejména na delší přesuny)
Čili jestli s tím hodláš rozvážet pizzu po městě, nebo jezdit na nákupy, tak vem 318i.
Výkonovej střed 318is a 320i vyjde na stejno, tam bych vzal spíš auto s lepší výbavou a tech.stavem.
No a 325i, 323i a 328i to je do e36 ten správný motorrr

R6 k bmw prostě patří, určitě bych si nekoupil 4vál je to jen na vyplnění mezery pro lidi kteří auto potřebují jen 20km jet na nákup a zase domů, ale tak ať se rozhodne sám, ale určitě bych nekupoval 4vál v 1.6 když za takřka stejnou spotřebu můžu mít jednou takovej výkon, taky jezdím na pohodu pianko a vím, že když mu dupnu na krk tak to letí oproti tý 1.6 a to mám TDS, když dupnu na krk 316i tak jen řve a trochu jede a za tu samou spotřebu co např 323 325.
Je to můj názor já osobně bych nikdy benzín nekoupil pod 2.5
Je to můj názor já osobně bych nikdy benzín nekoupil pod 2.5
