Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 nestartuje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#21 Příspěvek od Lucifer »

Tak startér je zbytečný kupovat novej repase je za pár chvil.

Zkusil bych nejdřív tu baterku, pokud i to nepomůže, pak vyndat startér a zkusit ho naprázno, jestli se bude vysouvat tak jak má.

Pokud bude mimo auto točit v pohodě tak bych zkusil vzít startovací kabel a přikostřil motor ke kastli a zkus točit. Je možný že odešla kostra na motor a není schopná přenášet takový proudy. Já taky v zimě podezříval startér nejdřív točil točil pak slábnul netočil skoro vůbec a pak přestal úplně vyměnil jsem 2 startéry než jsem zjistil tu kostru :wink:

A elit a kelly nikdy bych si u nich nekoupil ani žárovku !!!
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#22 Příspěvek od fizzer »

Taky hlasuju za tu baterku. 11,9 je málo, cokoli pod 12,4 nemá ani cenu zkoušet startovat. To cvrčení zní jako relé startéru.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#23 Příspěvek od Lucifer »

11.9V je furt dostačující pro nastartování.

Baterka má v sobě olověný desky a ty nesmí klesnout pod 1.6V jeden jsou spojený za sebou takže se napětí sčítá je tam 6 desek, když je baterka úplně vybitá že nedá ani Ň tak má 9.6V. Ale pokud ta baterka je na odchodu nebo už třeba proběhla sulfatace tak je v prdeli ona se tváří bejt ok 11.9V ti ukáže ale nedá ti proud !
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#24 Příspěvek od _stalker_ »

baterku skusim teda vyměnit, ale dávat po roce další trojku do baterky se mi fakt nechce. Jinak před tejdnem sem našel vyschlou louži která byla celá jakoby zrezlá, ale nikde v kastli díra nebyla a tam kde ta louže byla tak kastle zrezlá vůbec není a teklo to jakoby od baterky k rezervě. po olíznutí to ale kysele nechutnalo.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#25 Příspěvek od fizzer »

Lucifer píše:11.9V je furt dostačující pro nastartování.

Baterka má v sobě olověný desky a ty nesmí klesnout pod 1.6V jeden jsou spojený za sebou takže se napětí sčítá je tam 6 desek, když je baterka úplně vybitá že nedá ani Ň tak má 9.6V. Ale pokud ta baterka je na odchodu nebo už třeba proběhla sulfatace tak je v prdeli ona se tváří bejt ok 11.9V ti ukáže ale nedá ti proud !


Nesouhlasím.
Může se tvářit OK (napětí naprázdno cca 12,6 V), ale přesto nedá dostatečný startovací proud. Ale 11,9 V se ani jako OK netváří.

... baterku dobít, proč hned měnit - až když to nepomůže, shánět jinou. Jinak pokud je možnost, odšroubovat víčka a zkontrolovat hladinu elektrolytu, pokud je to starší baterka, je možné že bude potřeba dolít destilku.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#26 Příspěvek od Lucifer »

Napětí baterky jen udává jak baterka je nabitá, to jestli je baterka ok záleží na tom jaký je schopná dát proudy a doma běžně lidi nemívaj zátěžák. Ono stačí aby baterka vymrzla jak byly teď ty mrazy a pak stačí otřesy a baterka je v prdeli.

A dnešní bezúdržbový baterky ani víčka nemají, jsou hermeticky uzavřený. Tam je fígl v tom, že odpařenej elektrolyt se kondenzuje ve víčku a sám skape dolů do elektrolytu a nemusíš to hlídat jak dřív. Do nový baterky se hlavně ani nedostaneš.

Ale jestli _stalker_ píše, že už 4x byla baterka totálně vytřískaná tak je možný že se timhle zkurvila. Jak říkám do servisu ať udělají zátěžák když bude ok tak zkusit startér kostru a když ani to ne tak novou baterku nebo vyzkoušet alespoň jinou která je funkční
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

11,9V je v případě auta s EWS už docela průser :lol:. U 325i bezvanosu EWS teda nebylo, ale spíš to sem dávám jako varování pro ty, kdo by se o něco podobného chtěli pokoušet s autem od 1/95 výše...
vlabe
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Slovakia

#28 Příspěvek od vlabe »

Taky tak som pocul podobny zvuk ked som nevypol radio a vybila sa baterka... :)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#29 Příspěvek od Lucifer »

A takovejhle zvuk asi dělají jen benzíňáci.

Já u TDS startoval a točil motorem i při 10V a chytnul, než odešla baterka.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#30 Příspěvek od Tompo »

Nabij nebo si někde na zkoušku půjč baterii a uvidíš, že to bude ok, potom řeš, proč ji máš věčně vybitou.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#31 Příspěvek od _stalker_ »

Tak jsem to tedkon zkusil nastartovat přes kabely... měřil jsem to před zapojením a na baterce bylo 9.9... :D když jsem to připích na druhý auto tak tam bylo hnedka 13.?? a bávo naskočilo na první škrtnutí... Jinak ještě před tim než jsem to připích na jiný auto tak se ozýval jakoby klapot z pravejch dveří je to kdyžtak kupátko. Přišlo mi to že to vydává zrcátko, ale tam se to mohlo přenášet ze dveří nevim bud dojezd okna nebo asi motorek v zrcátku netušim, ale na druhý straně to dveře nedělaly. Jinak baterka je tam ted přesně jeden rok... co auto mám sem snim najel tak 4000... mám to spíš jen tak na víkendy... Jinak auto stojí celý rok v garáži kde teplota neklesne pod nulu.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#32 Příspěvek od Tompo »

No vidiš, málem jsi rozbíjel prasátko :D. Ty zvuky ze dveří mohlo též dělat to malé napětí... Teď je otázka, jestli baterku něco cucá, pravděpodobně ano. To je potřeba zjistit. Možná by nebylo od věci pořídit chytrou nabíječku, která by hlídala napětí baterie, když autí vyjede z garáže vyjímečně...
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#33 Příspěvek od _stalker_ »

tak to bude taky... baterka stojí jenom asi o litr, litr a půl mín než nejlevnější starter.. ale furt je to lepší než kdyby to asi byl ten starter :D ... jenomže ted jak zjistit co ji sosá?? elektrikář fakt nejsem :(
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#34 Příspěvek od Tompo »

Začal bych oměřením příslušenství, které není originál, pokud tam nějaké máš...
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#35 Příspěvek od _stalker_ »

to bude právěže těžší... je tam dodělávanej alarm... další je tam rádio s reprákama od kickru dodělávanejma(rádio funguje furt i bez klíče v zapalování). Původni dráty tam jsou ponechaný a nevyužity takže i zesik..
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#36 Příspěvek od Lucifer »

Baterka se sosá sama a minimálně jednou do měsíce jí nabiji do plna ! Pak se div že baterky rychle odcházejí.

V baterce dochází k samovybíjení a jestli ta baterka byla často vybitá nebo dlouho naopak se nenabíjela pak si to nakopl a jel na projížďku a auto zase schoval do garáže tak se není čemu divit.

Určitě si kup chytrou nabíječku která hlídá sama nabití, a minimálně jednou do měsíce jí nech dobít do plna. Baterka se musí denně používat aby vydržela co nejdýl. Čím víc jí používáš tím dýl ti vydrží. Když jí používáš jen chvílema vydrží hovno.

Jinak zjistit co sosá se dá jednoduše, vezmeš multimetr hodíš tam nejvyšší rozsah ampérmetru zamkneš auto a pak jen vytahuješ pojistky a kdy ten proud spadne tak tam hledej nějakou poruchu proražený kabely ke kostře nebo konektory zoxidovaný. Tolerance by měla bejt snad do 0.5A při zamčenym autě, ale počkej tak 5min po zamčení auta než všechny jednotky usnou a vypnou se
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#37 Příspěvek od _stalker_ »

tak dneska sem si konečně mašel čas otestovat jestli auto někde žere štávu z baterky. Začal jsem odpojením mínusu na baterce který jsem nasledovně propojil zpět ale přes 1,5 voltovou žárovku. Bohužel se rozsvítila... sice jenom trochu ale svítila. Tak jsem kouknu do knížky jak nato kvuli hodnotám který mi to má házet při odpojování pojistek. Když 0 tak tam je problém... když větší než nula tak je to ok. No ale on je problém vtom že jsem jenom připnul ampérmetr nastavenej na 0.00 A a on rovnou ukázal nulu a to jsem ještě ani nic neodpojil :D .... zkoušeno na všechny polohy a furt nula!! víte někdo co stim?? krom teda zkopnutí ze skály!
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

No a ampérmetr jsi zapojil doufám sériově?
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#39 Příspěvek od _stalker_ »

vyzkoušel jsem všechno.. když to nevyšlo takhle tak jsem to zkusil jinak když ani tak tak jsem to ruzně přepínal ale krom 12,34 V když jsem přepnul na volty a par dalších hodnot nic neukázalo...
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#40 Příspěvek od beann »

otazka na FXe: kolik potrebuje auto s EWS na startovani resp na udrzeni dat? jak dlouho muzu mit baterku mimo auto?
Odpovědět