Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zvýšení výkonu M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#41 Příspěvek od beann »

M50 airbox a M52 sou stejny?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zaměnitelné jsou ale ne stejné. M52 má rezonanční komoru navíc.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#43 Příspěvek od beann »

reagoval sem na prispevek s airboxem, protoze doma mam jeden z m50b20 a i nasosku na brzdy... ted jeste jestli to ma opravdu nejaky vyznam...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Za další se airboxy liší podle motoru, resp. podle průměru MAFu ("váhy vzduchu").
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#45 Příspěvek od beann »

Francis píše:Za další se airboxy liší podle motoru, resp. podle průměru MAFu ("váhy vzduchu").


áha sem zapomel... zpet k puvodni uprave airboxu - ma to vyznam Francisi?

ses moje oblibena enciklopedie urcite budes vedet :)
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#46 Příspěvek od PeterE36 »

Někde jsem četl, že něco málo přidá i koncák z 328i nebo M3 na 323i ( e36 ) jo to tak ?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#47 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

smirte se s tim, ze realne se pres 200PS "zalevno" nepodivate, mnohem lepsi reseni je snizeni hmotnosti a sice v poradi: 1-kola, 2-interier (sedacky, blbosti z kufru, dojezdovka, baterka, vyztuha narazniku, plasty, zadni sicna a pod), 3-sibr, klima, visco (pokud je auto ma), 4-lamino kapoty
a pak lepsi tlumice, pruziny, brzdy, pneu...
nez resit jestli vymenou ojetyho tlumice ziskam 3PS?
“Ability is what you're capable of doing.”
Lada Zuzjak
Registrovaný
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
Bydliště: Žatec, Plzeň

#48 Příspěvek od Lada Zuzjak »

Hanz píše:smirte se s tim, ze realne se pres 200PS "zalevno" nepodivate, mnohem lepsi reseni je snizeni hmotnosti a sice v poradi: 1-kola, 2-interier (sedacky, blbosti z kufru, dojezdovka, baterka, vyztuha narazniku, plasty, zadni sicna a pod), 3-sibr, klima, visco (pokud je auto ma), 4-lamino kapoty
a pak lepsi tlumice, pruziny, brzdy, pneu...
nez resit jestli vymenou ojetyho tlumice ziskam 3PS?

Krasne napsane :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od JaraX »

Hanz píše:smirte se s tim, ze realne se pres 200PS "zalevno" nepodivate, mnohem lepsi reseni je snizeni hmotnosti a sice v poradi: 1-kola, 2-interier (sedacky, blbosti z kufru, dojezdovka, baterka, vyztuha narazniku, plasty, zadni sicna a pod), 3-sibr, klima, visco (pokud je auto ma), 4-lamino kapoty
a pak lepsi tlumice, pruziny, brzdy, pneu...
nez resit jestli vymenou ojetyho tlumice ziskam 3PS?


hanzi máš pravdu souhlasím, kuchat z toho auta věci byl muj první napad,ale s tím ten člověk nesouhlasí, u té 323i prej sání přes 10 PS, to si myslím že za 2 litry smysl má, výfuk dá třeba jen 2-3 PS, ale zase strašny placebo navíc :) to sou asi jediny dvě věci co smysl mají. otázka zní, co udělá 2,5kovy sani na 2,8 mě? pomuže jí?
Viscu musím taky řešit, zrovna na té 2,8mě je furt seplá, což ji kurevsky bere výkon.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lidi, vy to tu snad nečtete nebo máte krátkou paměť nebo jste líní hledat a nebo moc hulíte/zobete. Dával jsem sem několikrát odkazy na grafy z brzy motoru M52B28 s origo sacím potrubím a s potrubím z M50. Zároveň tam byly hodnoty průtoku vzduchu potrubím: M52 180cfm, M50 280cfm. Ani to nestačí?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od noname »

zbytečné to tu pořád řešit, většina kar ma stejnak ko elektriku, nebo rovnou motor a to pak změny podobného charakteru poznat nejdou, nebo to ještě zhorší... to jarax, 20 let staré sani z m50 za 2 tis ? lidi važte si peněz :roll:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od JaraX »

no za 2 litry je sani, klapka, vaha, a ja to nekupuju ani neprodavam, tak je mi to jedno :D

to hledani je taky k hovnu, ja dal hledat a našel jsem tento topic, tak jsem to napsal sem, pokud sem dá někdo odkaz na topic s grafama, budu rád.

jinak dneska jsem tomu kamošovi na té 328i zdemontoval visku, která byla špatná a byla furt seplá, to samozřejmě ani nepoznal, že to jede líp, a jak už nepozná todle, tak nepozná nic :D
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#53 Příspěvek od j3ykobim »

JaraX píše:no za 2 litry je sani, klapka, vaha, a ja to nekupuju ani neprodavam, tak je mi to jedno :D

to hledani je taky k hovnu, ja dal hledat a našel jsem tento topic, tak jsem to napsal sem, pokud sem dá někdo odkaz na topic s grafama, budu rád.

jinak dneska jsem tomu kamošovi na té 328i zdemontoval visku, která byla špatná a byla furt seplá, to samozřejmě ani nepoznal, že to jede líp, a jak už nepozná todle, tak nepozná nic :D


tušim že myslel toto téma .) http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... sc&start=0

jinak jsem včera proved DEBAFFLED AIRBOX a myslim že to cenu má, i kdyby to přidalo jen zvuk :), ale i pocitově se auto lépe vytáčí
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#54 Příspěvek od beann »

j3ykobim píše:
JaraX píše:no za 2 litry je sani, klapka, vaha, a ja to nekupuju ani neprodavam, tak je mi to jedno :D

to hledani je taky k hovnu, ja dal hledat a našel jsem tento topic, tak jsem to napsal sem, pokud sem dá někdo odkaz na topic s grafama, budu rád.

jinak dneska jsem tomu kamošovi na té 328i zdemontoval visku, která byla špatná a byla furt seplá, to samozřejmě ani nepoznal, že to jede líp, a jak už nepozná todle, tak nepozná nic :D


tušim že myslel toto téma .) http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... sc&start=0

jinak jsem včera proved DEBAFFLED AIRBOX a myslim že to cenu má, i kdyby to přidalo jen zvuk :), ale i pocitově se auto lépe vytáčí


me totiz prijde ze mi to nejak uchvatne nejede, ale je fakt ze mam dirku u predelu mezi strednim dilem a koncovym tlumicem ve vyfuku... ale myslim si ze zas takovy placebo to delat nemuze... oni asi budou chtit i novy svice po 50tis km....
BartakkMartinW
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: čtv 27.10.2011 00:00
Bydliště: Stary Plzenec

#55 Příspěvek od BartakkMartinW »

Hanz píše:smirte se s tim, ze realne se pres 200PS "zalevno" nepodivate, mnohem lepsi reseni je snizeni hmotnosti a sice v poradi: 1-kola, 2-interier (sedacky, blbosti z kufru, dojezdovka, baterka, vyztuha narazniku, plasty, zadni sicna a pod), 3-sibr, klima, visco (pokud je auto ma), 4-lamino kapoty
a pak lepsi tlumice, pruziny, brzdy, pneu...
nez resit jestli vymenou ojetyho tlumice ziskam 3PS?


Urcite vaha udela hafo ale nezkurvis tim to auto? Myslim jizdni vlastnosti dyt e36 ma skoro 50:50 mezi napravama a kdyz vyndas vetsinu veci ze zadu tak to uplne zmenis...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

těch 20-30kg co odebereš víc poznáš na vykonu než na vaze, třeba hodně smysl má šíbr, to je třeba cca 30kg, navíc nahoře na střeše, to dost kurví těžiště, pak ta viska, bere pěknych par koní když je seplá, mnohem lepší nahradit elektrovrtulí,
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#57 Příspěvek od Danys »

JaraX píše:těch 20-30kg co odebereš víc poznáš na vykonu než na vaze, třeba hodně smysl má šíbr, to je třeba cca 30kg, navíc nahoře na střeše, to dost kurví těžiště, pak ta viska, bere pěknych par koní když je seplá, mnohem lepší nahradit elektrovrtulí,
Jen takový blbý dotaz co je to "viska" ? :oops:
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#58 Příspěvek od beann »

JaraX píše:těch 20-30kg co odebereš víc poznáš na vykonu než na vaze, třeba hodně smysl má šíbr, to je třeba cca 30kg, navíc nahoře na střeše, to dost kurví těžiště, pak ta viska, bere pěknych par koní když je seplá, mnohem lepší nahradit elektrovrtulí,


co kdyz se z visky sunda jen vrtule co je na ni?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od JaraX »

tak ti tam bude pořad rotovat pořadnej kus hliniku oleje a bimetalu, takže ten efekt bude jen částečnej
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#60 Příspěvek od beann »

a je tady nekde navod (nehledal sem) jak udelat nebo pripadne prizpusobit vrtuli z klimy?
Odpovědět