Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

cisteni vstriku BG

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MaxxT
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 05.11.2011 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od MaxxT »

Ahoj chlapi,
Objednal jsem si do sveho bawka cistici pripravek od BG, mam E91cku, 325d, odstraneny dpf plus udelany chip od dieselpoweru. Auto ma najeto 218 000 km (za tri roky), motor slape v poradku, ale porad je to mazut a tak bych rad udelal toto cisteni. Ve stredu jedu dlouhy zatah do Francie a zpet, stejnou jizdu jsem jel 17x a vzdy za stejnych podminek jsem se pohyboval v rozmezi 7,2 - 7,7 litru.. tak uvidime co to udela a pak podam reference. :-)
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

U motorů s přímým vstřikem se musí pravidelně čistit sací ventily, protože benzin nebo nafta nejde kolem ventilu a usazuje se na nich karbon. Já používám Wynns EGR 3 Cleaner. Za běhu motoru se vstřikuje do sání.
Obrázek
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#3 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nafta okolo ventilu přece nešla ani u starejch systémů
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#4 Příspěvek od BudVlad »

Vlasta píše:Nafta okolo ventilu přece nešla ani u starejch systémů


Co tím chceš říct?
Vždy se to čistilo aby se neusazoval karbon.
Obrázek
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To byla reakce na tohle ...U motorů s přímým vstřikem se musí pravidelně čistit sací ventily, protože benzin nebo nafta nejde kolem ventilu... U naftovejch motorů nafta nikdy nešla okolo ventilu, pouze směs u starejch benzíňáků
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#6 Příspěvek od BudVlad »

Stále nechápu tvoji reakci, protože naftoné motory měly přímý vstřik vždy a vždy se to mělo čistit. U benzinových motorů to sice není žádná novinka, ale dost lidí zapomíná že se ty sací ventily mají čistit.
Obrázek
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Starý naftový motory stříkaly do komůrky
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#8 Příspěvek od BudVlad »

Komůrka je součást spalovacího prostoru do kterého se vstřikovalo palivo které nešlo přes ventil a proto se to muselo čistit i u starších motorů.
Obrázek
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Komůrka ale není přímej vstřik. Nikdy jsem u žádnýho auta ventily nečistil, karbon se rozpouští správně zvoleným aditivovaným olejem
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#10 Příspěvek od BudVlad »

Jistě že to je přímý vstřik, nevstřikuje se před ventil, ale do spalovacího prostoru.
Wikipedia: In a direct injection engine, fuel is injected into the combustion chamber (as opposed to fuel and air mixing before the intake valve).
Aditivum se k ventilu nedostane a proto se používjí čistidla ventilů (Wynns, JLM, STP, Wurth, Seafoam ... ). Že to neděláš je tvoje věc, ale neznamená to že by se to nemělo dělat.
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Komůrka není přímý vstřik, ten je jen u vstřikování přímo do spalovacího prostoru. Komůrkové motory byly zejméne u osobních automobilů, neb měly měkčí chod - po vstříknutí paliva do malé komůrky, která je spojena s vlastním spalovacím prostorem nad pístem jen poměrně úzkým kanálkem, vyšlehnul "plamen" bohaté hořící směsi do prostoru nad píst a hořící směs několikrát zapulzovala oním kanálkem mezi komůrkou a spalovacím prostorem nad pístem. Podobný efekt mají dnes CommonRail motory posledních generací s piezzo vsřikovači, které na jeden pracovní cyklus mají až pět jednotlivých dílčích vstřiků paliva místo jednoho velkého.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#12 Příspěvek od BudVlad »

Přečti si definici přímého vstřiku. Jde o to jestli jde palivo před a nebo za sacím ventilem a jestli se má ventil čistit a nebo ne.
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MaxxT
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 05.11.2011 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MaxxT »

takze vysledek. motor bezi za studena o trochu klidneji, zatim se mi odstranily mensi vibrace na volnobeh. Na spotrebu to vliv nema, ta byla stejna (mozna tak 0,2 litru lepsi, ale to se tezko zjisti).. :)
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#15 Příspěvek od HAMANN »

Jakej pripravek od BG mas na mysli? 244K?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#16 Příspěvek od Paty »

co se pouziva u benzinu?
taky bych tam něco nalil a aceton se mi tam lit nechce
nebo v cem vymachat vstriky?
bmw e36 325i
MaxxT
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: sob 05.11.2011 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MaxxT »

dal jsem tam tohle.. http://www.44k.cz/bg-244.htm
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#18 Příspěvek od Paty »

do benzinu to asi nepůjde co?
co todle dát do benzinu, má s tím někdo zkušenosti?
http://www.44k.cz/bg-44k.htm
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#19 Příspěvek od BudVlad »

Pro benzinové vstřiky existuje celá řada výrobků, já používám Wynns:
http://www.ebay.co.uk/itm/500ML-WYNNS-D ... 4162689fd8

http://www.autodilytrutnovsko.cz/cistic ... -4799.html
Obrázek
Odpovědět