Ahoj chlapi,
Objednal jsem si do sveho bawka cistici pripravek od BG, mam E91cku, 325d, odstraneny dpf plus udelany chip od dieselpoweru. Auto ma najeto 218 000 km (za tri roky), motor slape v poradku, ale porad je to mazut a tak bych rad udelal toto cisteni. Ve stredu jedu dlouhy zatah do Francie a zpet, stejnou jizdu jsem jel 17x a vzdy za stejnych podminek jsem se pohyboval v rozmezi 7,2 - 7,7 litru.. tak uvidime co to udela a pak podam reference.
U motorů s přímým vstřikem se musí pravidelně čistit sací ventily, protože benzin nebo nafta nejde kolem ventilu a usazuje se na nich karbon. Já používám Wynns EGR 3 Cleaner. Za běhu motoru se vstřikuje do sání.
Nafta okolo ventilu přece nešla ani u starejch systémů
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
To byla reakce na tohle ...U motorů s přímým vstřikem se musí pravidelně čistit sací ventily, protože benzin nebo nafta nejde kolem ventilu... U naftovejch motorů nafta nikdy nešla okolo ventilu, pouze směs u starejch benzíňáků
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Stále nechápu tvoji reakci, protože naftoné motory měly přímý vstřik vždy a vždy se to mělo čistit. U benzinových motorů to sice není žádná novinka, ale dost lidí zapomíná že se ty sací ventily mají čistit.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Komůrka ale není přímej vstřik. Nikdy jsem u žádnýho auta ventily nečistil, karbon se rozpouští správně zvoleným aditivovaným olejem
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jistě že to je přímý vstřik, nevstřikuje se před ventil, ale do spalovacího prostoru.
Wikipedia: In a direct injection engine, fuel is injected into the combustion chamber (as opposed to fuel and air mixing before the intake valve).
Aditivum se k ventilu nedostane a proto se používjí čistidla ventilů (Wynns, JLM, STP, Wurth, Seafoam ... ). Že to neděláš je tvoje věc, ale neznamená to že by se to nemělo dělat.
Komůrka není přímý vstřik, ten je jen u vstřikování přímo do spalovacího prostoru. Komůrkové motory byly zejméne u osobních automobilů, neb měly měkčí chod - po vstříknutí paliva do malé komůrky, která je spojena s vlastním spalovacím prostorem nad pístem jen poměrně úzkým kanálkem, vyšlehnul "plamen" bohaté hořící směsi do prostoru nad píst a hořící směs několikrát zapulzovala oním kanálkem mezi komůrkou a spalovacím prostorem nad pístem. Podobný efekt mají dnes CommonRail motory posledních generací s piezzo vsřikovači, které na jeden pracovní cyklus mají až pět jednotlivých dílčích vstřiků paliva místo jednoho velkého.
takze vysledek. motor bezi za studena o trochu klidneji, zatim se mi odstranily mensi vibrace na volnobeh. Na spotrebu to vliv nema, ta byla stejna (mozna tak 0,2 litru lepsi, ale to se tezko zjisti)..