Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Používám, a nejen já, výše uvedený Valvoline VR1 Racing 10W-60, a to z důvodu cvakání hydrostavů při vysoké zátěži (ohřátí oleje). Mám auto jak na denní ježdění tak i na vyblbnutí na okruhu či na drift na letišti. Najeto mám 395 tisíc a s Valvoline plná spokojenost.
Koupit lze třeba zde: http://www.harkgroup.cz/eshop/index.php ... tail&id=62
Koupit lze třeba zde: http://www.harkgroup.cz/eshop/index.php ... tail&id=62
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Prosím vás, je toho tady hodně moc a než bych to přečetl, tak by mi narostly vousy. Jednoduchá otázka : BMW 318 IS rv.93 (najeto 182 000 ..nevěřím)
olej:
Castrol Magnatec C3 5W-40 5lt
Splňuje specifikace: SAE 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF BMW LongLife-04 Fiat 9.55535-S2 GM Dexos2 MB-Approval 229.31 Renault RN 0700/RN 0710 VW 502 00/505 00
Nepokazím tímhle nic, když nevím co vtom je teď?
olej:
Castrol Magnatec C3 5W-40 5lt
Splňuje specifikace: SAE 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF BMW LongLife-04 Fiat 9.55535-S2 GM Dexos2 MB-Approval 229.31 Renault RN 0700/RN 0710 VW 502 00/505 00
Nepokazím tímhle nic, když nevím co vtom je teď?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
5W-cokoli není vhodné pro tak starý motor. Vhodnější bude 10W-40.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Psal jsem nedávno do diskuse o olejích do tds: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &&start=14
To samé platí i pro benzinové motory. Patří tam takový olej, jaký byl v době konstrukce motoru předepsán. Kašlete na obchodnické kecy, kašlete na ekozmrdské lehkoběžné oleje pro které není starý motor konstruován, potažmo má najeto 1/4 M km nebo víc a opotřebením se vůle zvětšily.
Mám M52B25 se 400k km a pokud použiju předepsaný 10W-40 jakékoli značky, tak při větší zátěži začnou cvakat hydrozdvihátka ventilů. V létě proto používám 10W-60 a je ticho. Je to má vlastní zkušenost, potrzená i zkušenostmi jiných uživatelů.
To samé platí i pro benzinové motory. Patří tam takový olej, jaký byl v době konstrukce motoru předepsán. Kašlete na obchodnické kecy, kašlete na ekozmrdské lehkoběžné oleje pro které není starý motor konstruován, potažmo má najeto 1/4 M km nebo víc a opotřebením se vůle zvětšily.
Mám M52B25 se 400k km a pokud použiju předepsaný 10W-40 jakékoli značky, tak při větší zátěži začnou cvakat hydrozdvihátka ventilů. V létě proto používám 10W-60 a je ticho. Je to má vlastní zkušenost, potrzená i zkušenostmi jiných uživatelů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ve zkratce: BMW 323i, r.v. 1997, M52B25, najeto poctivých 205 000km, motor šlape jako hodinky, olej nežere.
Koupil jsem to s Castrolem 5W-30, za pár chvil budu měnit olej. Myslím, že ten 5W-30 není optimální, zvlášť v těch současných vedrech, kdy je venku přes 30°C. Při dvoudenním stání auta mi po nastartování svítí kontrolka mazání ještě cca 2-3 vteřiny a prý by se to mělo spravit, pokud tam dám 5w-40 nebo 10w - 40... Ale možná je špatný jen přepouštěcí ventil u filtru oleje... Každopádně nic nedám, když zkusím jiný olej.
Takže přemýšlím, zda jít do 5W-40 (nějaký AGIP asi 7004 ; můžu ho mít výhodně od známého, viz. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-1l ( ale osobně se mi to moc nezdá))
případně nějakého jiného 5W-40, nebo při současném náběhu kilometrů raději zvolit 10W-40. Našel jsem ještě Mobil (ODKAZ) Auto využívám na běžné ježdění, žádné okruhy, driftování, nic; samozřejmě občas se chci svižněji projet a motor vytáčím, ale tento režim tvoří jen 10% jízdy, jinak jezdím na spotřebu.. Se současným olejem auto raději moc nehoním, jezdím max do 3-4tis. ot.. Roční nájezd je cca 12 000 km.
Dík za odpověd a mějte se!
Koupil jsem to s Castrolem 5W-30, za pár chvil budu měnit olej. Myslím, že ten 5W-30 není optimální, zvlášť v těch současných vedrech, kdy je venku přes 30°C. Při dvoudenním stání auta mi po nastartování svítí kontrolka mazání ještě cca 2-3 vteřiny a prý by se to mělo spravit, pokud tam dám 5w-40 nebo 10w - 40... Ale možná je špatný jen přepouštěcí ventil u filtru oleje... Každopádně nic nedám, když zkusím jiný olej.
Takže přemýšlím, zda jít do 5W-40 (nějaký AGIP asi 7004 ; můžu ho mít výhodně od známého, viz. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-1l ( ale osobně se mi to moc nezdá))
případně nějakého jiného 5W-40, nebo při současném náběhu kilometrů raději zvolit 10W-40. Našel jsem ještě Mobil (ODKAZ) Auto využívám na běžné ježdění, žádné okruhy, driftování, nic; samozřejmě občas se chci svižněji projet a motor vytáčím, ale tento režim tvoří jen 10% jízdy, jinak jezdím na spotřebu.. Se současným olejem auto raději moc nehoním, jezdím max do 3-4tis. ot.. Roční nájezd je cca 12 000 km.
Dík za odpověd a mějte se!

zeptám se - mám malej nájezd za rok, auto mám spíš na hraní (3000km) - bude to rok, co jsem dělal výměnu (fuchs titan). Kdybych chtěl měnit po 10tkm, tak budu měnit až za dva roky - jak dlouho si tam ten olej udrží svoje vlastnosti? Má smysl ho v tomhle případě prostě jednou za rok vyměnit, nebo je to vyhazování peněz?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 61
- Registrován: sob 06.10.2007 00:00
- Bydliště: Olmütz
- Kontaktovat uživatele:
ahoj kluci
Mam e39 528iA rok 1997(Motor M52b28)single vanos..Jezdím tím hlavně po městě a krátké trasy..Olej měním každejch 10-12tisic km..Olej jsem jen vždy používal Castrol nebo Elf 5w 40..ale nějakou dobu dolívám olej a hlavně jen když je teplé počasí nebo velká vedra.Jednou si to vezme 1l na tisic km,jednou si to nevezme nic třeba za ujetejch 4tisice km.A v zimě to nežere olej vubec.Jinak motor jede perfektně,stačí trochu polechtat plyn a letí jak střela,ale občas už byly slyšet hydroštely.Když ho trochu proženu nad 3000 ot/m,tak už je zase krasně tichej.
Auto má na palubáku najetých 240tisic km..servisku to nemá a co se týká auta,tak osobně bych mu tipoval,že nalítalo za život aspon už 500tisic
Chtěl bych poradit zda zůstat u stejného oleje nebo vyzkoušet dát třeba 5w50 (Valvoline nebo Mobil1) nebo zvolit klasický 10w40.
díky
Mam e39 528iA rok 1997(Motor M52b28)single vanos..Jezdím tím hlavně po městě a krátké trasy..Olej měním každejch 10-12tisic km..Olej jsem jen vždy používal Castrol nebo Elf 5w 40..ale nějakou dobu dolívám olej a hlavně jen když je teplé počasí nebo velká vedra.Jednou si to vezme 1l na tisic km,jednou si to nevezme nic třeba za ujetejch 4tisice km.A v zimě to nežere olej vubec.Jinak motor jede perfektně,stačí trochu polechtat plyn a letí jak střela,ale občas už byly slyšet hydroštely.Když ho trochu proženu nad 3000 ot/m,tak už je zase krasně tichej.
Auto má na palubáku najetých 240tisic km..servisku to nemá a co se týká auta,tak osobně bych mu tipoval,že nalítalo za život aspon už 500tisic

Chtěl bych poradit zda zůstat u stejného oleje nebo vyzkoušet dát třeba 5w50 (Valvoline nebo Mobil1) nebo zvolit klasický 10w40.
díky