Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Že já sem vůbec něco píšu. To je jako mluvit do dubu.
Do konstrukčně starého motoru (M52 je ve výrobě od 1995, tedy 17 let !!!) patří dobový olej. Do motoru s názdem XXX set tisíc km patří tuplem.
Howgh.
Do konstrukčně starého motoru (M52 je ve výrobě od 1995, tedy 17 let !!!) patří dobový olej. Do motoru s názdem XXX set tisíc km patří tuplem.
Howgh.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Diff: zezadu
Gearbox: z boku
Gearbox: z boku
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Vejdeš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ahoj, psal jsem tenhle příspěvek už jednou ale do špatného vlákna... zkusím se zeptat ještě tady:
Nemáte někdo přesné specifikace olejů do BMW 3 řady E91/E90 (325i) s manuální převodovkou? (ono to bude asi stejné pro všechny motorizace E9x ) Blíží se mi totiž nájezd 160tis km a chci preventivně vyměnit olej v převodovce a differenciálu. Stejně tak kapalinu serva. Jenže nejsem si jist, co tam nalít....
Na jakémsi US webu jsem četl, že do převodovky je specifikace 75W/80 a do diffu 75W/90 (samosvor neboli limited slip má 75W-140 - ale ten měla myslím z řady E9x jen M3 a 320is)
...takže sem zabrousil na web Castrol... kde se to víceméně potvrdilo ...
tam do manuální převodovky BMW uvádějí použití CASTROL SYNTRANS B 75W. (tipuji náplň max 2l)
pro differenciál (bez samosvoru) uvádějí CASTROL SYNTRAX LONG LIFE 75W-90. (tipuji náplň max 1,5l)
a do posilovače dát CASTROL CHF. (tipuji náplň max 1l)
Pokud s tím má někdo zkušenost - mohl by tyhle náplně potvrdit? Nechci tam nalít něco co tam nepatří...
Nemáte někdo přesné specifikace olejů do BMW 3 řady E91/E90 (325i) s manuální převodovkou? (ono to bude asi stejné pro všechny motorizace E9x ) Blíží se mi totiž nájezd 160tis km a chci preventivně vyměnit olej v převodovce a differenciálu. Stejně tak kapalinu serva. Jenže nejsem si jist, co tam nalít....
Na jakémsi US webu jsem četl, že do převodovky je specifikace 75W/80 a do diffu 75W/90 (samosvor neboli limited slip má 75W-140 - ale ten měla myslím z řady E9x jen M3 a 320is)
...takže sem zabrousil na web Castrol... kde se to víceméně potvrdilo ...
tam do manuální převodovky BMW uvádějí použití CASTROL SYNTRANS B 75W. (tipuji náplň max 2l)
pro differenciál (bez samosvoru) uvádějí CASTROL SYNTRAX LONG LIFE 75W-90. (tipuji náplň max 1,5l)
a do posilovače dát CASTROL CHF. (tipuji náplň max 1l)
Pokud s tím má někdo zkušenost - mohl by tyhle náplně potvrdit? Nechci tam nalít něco co tam nepatří...
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ještě bych měl dotaz k olejům do převodovky a diferenciálu:
Do převodovky se má lejt "(ATF) Dexron IID" a "(ATF) Dexron III, ale ten Dexron III je prý pro automatické převodovky, takže mám vzít ten Dexron IID? Jde mi to že v sekci FAQ jsou oba doporučené pro manuální, tak jestli to je chyba nebo je to jedno.
Do diferenciálu je tam psáno Castrol SAF XJ.
Takže jsou to tyto oleje?
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... tr-li4443/
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 75W-140-1l
Do převodovky se má lejt "(ATF) Dexron IID" a "(ATF) Dexron III, ale ten Dexron III je prý pro automatické převodovky, takže mám vzít ten Dexron IID? Jde mi to že v sekci FAQ jsou oba doporučené pro manuální, tak jestli to je chyba nebo je to jedno.
Do diferenciálu je tam psáno Castrol SAF XJ.
Takže jsou to tyto oleje?
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... tr-li4443/
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 75W-140-1l
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Já jsem našel oba za supr cenu tady http://www.superoleje.cz/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 31.08.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
zdarvím,
typický dotaz.
Koupil jsem e46 3.0i (200k km), předchozí majitel tam lil nějaký 20W-60 (tuším castrol).
To zimní číslo už mi příjde na zimu celkem přísný. Proto chci přesedlat na celoroční olej (nechci lít něco jiného na zimu a na léto).
Dobrý se mi zdá Mobil 1 Peak Life 5W-50 .
zimní číslo se mi příjde do našich podmínek ok. Teplé číslo by mohlo byt ok i na nějaké to blbnutí (udržení mazacího filmu i při zvýšených výkonnostních podmínkách).
Neudělám chybu?
Děkuji.
typický dotaz.
Koupil jsem e46 3.0i (200k km), předchozí majitel tam lil nějaký 20W-60 (tuším castrol).
To zimní číslo už mi příjde na zimu celkem přísný. Proto chci přesedlat na celoroční olej (nechci lít něco jiného na zimu a na léto).
Dobrý se mi zdá Mobil 1 Peak Life 5W-50 .
zimní číslo se mi příjde do našich podmínek ok. Teplé číslo by mohlo byt ok i na nějaké to blbnutí (udržení mazacího filmu i při zvýšených výkonnostních podmínkách).
Neudělám chybu?
Děkuji.
Dobrý den,
jsem tu nový a obracím se na místní odborníky s otázkou ohledně oleje. Před měsícem jsem koupil BMW E90 330xD, rok 2006, najeto 77 tis.km. Auto prošlo výměnou oleje již 3x. U prvních dvouch prohlídek byl použit olej 0W30 a při poslední prohlídce se přešlo na olej 5W30. Prý je tato specifikace pro zajeté auto lepší. Co si o tom myslíte? Mám zůstat u specifikace 5W30 nebo přejít zpšt na 0W30? Co je pro auto lepší?
Předem díky za názory, Jirka
jsem tu nový a obracím se na místní odborníky s otázkou ohledně oleje. Před měsícem jsem koupil BMW E90 330xD, rok 2006, najeto 77 tis.km. Auto prošlo výměnou oleje již 3x. U prvních dvouch prohlídek byl použit olej 0W30 a při poslední prohlídce se přešlo na olej 5W30. Prý je tato specifikace pro zajeté auto lepší. Co si o tom myslíte? Mám zůstat u specifikace 5W30 nebo přejít zpšt na 0W30? Co je pro auto lepší?
Předem díky za názory, Jirka
Odborníků tu asi moc nenajdeš, ale rozhodně nejlépe uděláš, že tam naleješ to co doporučuje výrobce pro tvůj motor. Tzn. žádné experimenty, žádné zkoušení,..... když inženýři automobilky ten motor konstruovali, spočítali to tak, aby tam byl nejlepší olej, který máš uvedený v manuálu k autu. Co se týká značky oleje - tam je to víceméně fuk, pokud to splňuje danou specifikaci a viskozitu... ale BMW používá Castrol a taky i Shell. A k tomu "zajetému autu" ... i zajeté auto vyžaduje stále tu samou specifikaci oleje napsanou v tom manuálu.
Jedině kdy by se dalo uvažovat o zvýšení viskozity... (například pokud máš uvedeno 5W-30 .... a ty bys tam chtěl nalít 10w-40) ... tak to fakt jedině už u vylítaných motorů co už netěsní a co potřebují stejně generálku.... ty máš najeto 77 tis...to je prakticky novej motor.... 3 litr má daleko menší opotřebení než nahoněný tříválec 1,2 s turbem.... toť můj názor.

Díky,
rozhodně nechci z ničím experimentovat. Oba oleje, jak 0W30 tak 5W30 jsou pro můj motor určený. Spíš jsem se ptal na to, kterej je lepší, jelikož v BMW použili při prvních dvouch výměnách 0W30 a při třetí prohlídce přešli na 5W30. Tak mi jde o to, jestli mám zůstat u 5W30 nebo přejít zpět na 0W30
rozhodně nechci z ničím experimentovat. Oba oleje, jak 0W30 tak 5W30 jsou pro můj motor určený. Spíš jsem se ptal na to, kterej je lepší, jelikož v BMW použili při prvních dvouch výměnách 0W30 a při třetí prohlídce přešli na 5W30. Tak mi jde o to, jestli mám zůstat u 5W30 nebo přejít zpět na 0W30
Aha ... no 0w-30 bych u nás používal asi jen za podmínek, kdy bych jezdil často krátké tratě a často startoval studený motor. (0w rychleji promaže motor) ... ale zase nemaže tak dobře v létě a motor má asi o trochu větší opotřebení. Já osobně bych tam dal tu 5w-30 a zůstal u ní.... (ale jen můj názor - ještě zkus prohledat web).... ale tipuju že najdeš že 0w-40 se požívá spíše pro geograficky severněji položené země...
Pokud se ti neztrácí olej a motor je v dobré kondici, volil bych 0W30, olej i motor se rychleji a lépe ohřeje, ale na druhou stranu pokud tam máš 5W30 nevím jestli bych měnil zpět na 0W30, motor i auto je pomeřně mladé, takže by to neměl být problém, ale obecně by se vyskozita u jednoho auta moc měnit neměla...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
doporučená maziva pro BMW
-motor
-převodovky
-diferenciál
http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_id=15
-motor
-převodovky
-diferenciál
http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_id=15
Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7
Děkuji.
