Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

hledá se schopný elektrotechnik aneb upgrade topení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#21 Příspěvek od Lucifer »

Tak já bych k tomu dodělal manuální regulaci aby se to dalo aj vypnout aby sis to nevymlátil a ono když člověk sedne v zimě do auta tak já se teda rozjedu nechám topení tak 2 minuty ještě vypnutý a jak se odlepí ručička vody od tý čárky v pravo tak pustím topení a hned to začne topit, to je veliká výhoda 6ti hrnku a TDSa

A určitě bych si netroufal mít nějakej spotřebič kterej by žral víc než je alternátor schopnej dobíjet, připočti si k tomu osvětlení rádio moduly spotřeba relátek a pokud máš benzín tak svíček a ještě do toho ten příhřev nevim jestli by ti za pár měsíců baterka nezamávala a při nejlepším by si jí dobíjel po každym dojetí domů
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#22 Příspěvek od starynovy »

j mam TDS, na volnobehu sa ale neprehreje (zrejme dosti ucinny motor), necham 1-2minutky pobublat a pomaly do 2000ot vyjedem, potom sa uz hreje dost rychlo.. uvidim co bude robit v zime (teraz som ho len kupil). Keby som sa tak nebal o tu hlavu, tak su tie sviecky zbytocne, pri jazde sa hreje rychleji ako 1.9tka traktor..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hoši, odchylujete se od tématu, řešíme tu příhřev vody po studeném startu.

JaraX: Jsi autor, budeš-li mít pocit že diskuse se ubírá nevodným směrem, písni, pročistím to tu nebo převedu do nového vlákna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#24 Příspěvek od Lucifer »

Já jezdím taky v M51 a v zimě jsem nenechával vůbec na volnoběh pobulávat, i v návodě je napsáno, že se nemá nechávat auto na volnoběh a hned se rozjet, jen je důležitý to auto nechat pomaleji prohřát to znamená do 2000tis otáček a řadit a řadit a řadit....

Ta hlava praská právě kvůli materiálu a kvůli rozdílu teplot takže je pro motor lepší když se prohřívá pomaleji než když se rozjedeš a ještě budeš mít příhřev, to mi říkal zrovna člověk kterej se živí mechaničinou BMW
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#25 Příspěvek od starynovy »

Francis, vsak to taky riesim, pomocov 6tich zhaviacich sviecok na prirube termostatu, ale kolega ma tu odhovoril s prilozenymi padnymi dovodmi, cim som uspesne dilemu vyriesil, a diskusia nebola OT. :lol:
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#26 Příspěvek od Koto »

Jestli to teda dobře chápu, a teď mě hlavně zajímá co na to JaraX, tak potřebuje modul, kterej:

1) počká na nastartování motoru
2) podle napětí v palubní síti bude generovat signál PWM pro topení
3) po dosažení určité teploty vody vypne topení

[edit 3.9.2012] 4) eventuelně sledovat i venkovní teplotu a v pařáku netopit

Zapoměl jsem ještě na něco?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od matiz »

Jeste by to mohlo merit nebo snimat teplotu vzduchu, protoze kdyz je venku 30°C tak je to mozna zbytecne.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Snímáním venkovní teploty bych to nezesložiťoval, v jednoduchosti je krása. Priorita je, aby do prvních mrazů bylo hotovo ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#29 Příspěvek od Koto »

Tak snímání venkovní teploty se tam nechá připravit, ale nemusí se nakonec nutně použít. Může to klidně fungovat s nim i bez něj.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#30 Příspěvek od ACDC »

Tenhle příhřev jsem měl na E28, 2,7l. Tři žhavičky z asi kokty. Docela to pomáhalo. Musel jsem tam ovšem vrazit alt. 120A. Ovládání už z hlavy nevím, ale snímání teploty vody odvozeno z čidla teploměru, venkovní teplota od výhřevu ostřikovačů, opožděné sepnutí po začátku dobíjení.A hlavně se to dalo celý manuálně vypnout. Dokonce mám celý ten průtokáč ještě doma (prodám, do 46ky dávat nebudu..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak pokračuje vývoj elektroniky?
Už mám doma auxiliary heater z E46, na webu je k disposici schema i popis funkce, rád bych to měl do zimy v provozu ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak pokračuje vývoj? Zima na krku, ranní ohřev se prodlužuje, je třeba implantovat příhřev.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#33 Příspěvek od libovka »

Tak co kluci? Už jste to někjak vyřešili?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#34 Příspěvek od Foldas »

ja jsem namontoval webasto :oops:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Další zima na krku, pokročil někdo?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od surfis »

Takhle to vypadá v Octavii I gen. Bohužel tam není samostatná jednotka,ale řídí to jednotka motoru. Podle teploty kapaliny (do 80°C) a podle teploty nasávaného vzduchu beží jedna, dvě, nebo tři. Příhřev se zapíná pokud je nasávyný vzduch pod 5°C. Ten nasávaný vzduch bych neřešil. Jeden žvavič stojí do 300Kč a má cca 150W. Ale bacha na krátké pojezdy. Bere to dohromady přes 40A. Dořešit elektroniku bude větší oříšek, ale šlo by to i bez ní :D

Obrázek
Odpovědět