Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
hledá se schopný elektrotechnik aneb upgrade topení
Tak já bych k tomu dodělal manuální regulaci aby se to dalo aj vypnout aby sis to nevymlátil a ono když člověk sedne v zimě do auta tak já se teda rozjedu nechám topení tak 2 minuty ještě vypnutý a jak se odlepí ručička vody od tý čárky v pravo tak pustím topení a hned to začne topit, to je veliká výhoda 6ti hrnku a TDSa
A určitě bych si netroufal mít nějakej spotřebič kterej by žral víc než je alternátor schopnej dobíjet, připočti si k tomu osvětlení rádio moduly spotřeba relátek a pokud máš benzín tak svíček a ještě do toho ten příhřev nevim jestli by ti za pár měsíců baterka nezamávala a při nejlepším by si jí dobíjel po každym dojetí domů
A určitě bych si netroufal mít nějakej spotřebič kterej by žral víc než je alternátor schopnej dobíjet, připočti si k tomu osvětlení rádio moduly spotřeba relátek a pokud máš benzín tak svíček a ještě do toho ten příhřev nevim jestli by ti za pár měsíců baterka nezamávala a při nejlepším by si jí dobíjel po každym dojetí domů
j mam TDS, na volnobehu sa ale neprehreje (zrejme dosti ucinny motor), necham 1-2minutky pobublat a pomaly do 2000ot vyjedem, potom sa uz hreje dost rychlo.. uvidim co bude robit v zime (teraz som ho len kupil). Keby som sa tak nebal o tu hlavu, tak su tie sviecky zbytocne, pri jazde sa hreje rychleji ako 1.9tka traktor..
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Hoši, odchylujete se od tématu, řešíme tu příhřev vody po studeném startu.
JaraX: Jsi autor, budeš-li mít pocit že diskuse se ubírá nevodným směrem, písni, pročistím to tu nebo převedu do nového vlákna.
JaraX: Jsi autor, budeš-li mít pocit že diskuse se ubírá nevodným směrem, písni, pročistím to tu nebo převedu do nového vlákna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Já jezdím taky v M51 a v zimě jsem nenechával vůbec na volnoběh pobulávat, i v návodě je napsáno, že se nemá nechávat auto na volnoběh a hned se rozjet, jen je důležitý to auto nechat pomaleji prohřát to znamená do 2000tis otáček a řadit a řadit a řadit....
Ta hlava praská právě kvůli materiálu a kvůli rozdílu teplot takže je pro motor lepší když se prohřívá pomaleji než když se rozjedeš a ještě budeš mít příhřev, to mi říkal zrovna člověk kterej se živí mechaničinou BMW
Ta hlava praská právě kvůli materiálu a kvůli rozdílu teplot takže je pro motor lepší když se prohřívá pomaleji než když se rozjedeš a ještě budeš mít příhřev, to mi říkal zrovna člověk kterej se živí mechaničinou BMW
Jestli to teda dobře chápu, a teď mě hlavně zajímá co na to JaraX, tak potřebuje modul, kterej:
1) počká na nastartování motoru
2) podle napětí v palubní síti bude generovat signál PWM pro topení
3) po dosažení určité teploty vody vypne topení
[edit 3.9.2012] 4) eventuelně sledovat i venkovní teplotu a v pařáku netopit
Zapoměl jsem ještě na něco?
1) počká na nastartování motoru
2) podle napětí v palubní síti bude generovat signál PWM pro topení
3) po dosažení určité teploty vody vypne topení
[edit 3.9.2012] 4) eventuelně sledovat i venkovní teplotu a v pařáku netopit
Zapoměl jsem ještě na něco?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Snímáním venkovní teploty bych to nezesložiťoval, v jednoduchosti je krása. Priorita je, aby do prvních mrazů bylo hotovo 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tenhle příhřev jsem měl na E28, 2,7l. Tři žhavičky z asi kokty. Docela to pomáhalo. Musel jsem tam ovšem vrazit alt. 120A. Ovládání už z hlavy nevím, ale snímání teploty vody odvozeno z čidla teploměru, venkovní teplota od výhřevu ostřikovačů, opožděné sepnutí po začátku dobíjení.A hlavně se to dalo celý manuálně vypnout. Dokonce mám celý ten průtokáč ještě doma (prodám, do 46ky dávat nebudu..
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jak pokračuje vývoj elektroniky?
Už mám doma auxiliary heater z E46, na webu je k disposici schema i popis funkce, rád bych to měl do zimy v provozu
Už mám doma auxiliary heater z E46, na webu je k disposici schema i popis funkce, rád bych to měl do zimy v provozu

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jak pokračuje vývoj? Zima na krku, ranní ohřev se prodlužuje, je třeba implantovat příhřev.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Další zima na krku, pokročil někdo?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Kontaktovat uživatele:
Takhle to vypadá v Octavii I gen. Bohužel tam není samostatná jednotka,ale řídí to jednotka motoru. Podle teploty kapaliny (do 80°C) a podle teploty nasávaného vzduchu beží jedna, dvě, nebo tři. Příhřev se zapíná pokud je nasávyný vzduch pod 5°C. Ten nasávaný vzduch bych neřešil. Jeden žvavič stojí do 300Kč a má cca 150W. Ale bacha na krátké pojezdy. Bere to dohromady přes 40A. Dořešit elektroniku bude větší oříšek, ale šlo by to i bez ní


