Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vířivé klapky sání

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
koldan
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: stř 21.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 9

#1 Příspěvek od koldan »

Dobrý den,měl bych dotaz.Nechal jsem si na svém BMW E91 320D r.v.06 zaslepit vířivé klapky sání a mám dojem,že auto ztratilo výkon v nižších otáčkách.Zdá se mi to nebo je to normální?
Děkuji za odpovědi
Rihi92
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 02.06.2012 00:00

#2 Příspěvek od Rihi92 »

kamarád si nedávno zaslepil klapky na e46 320d 110kw, říkal, že by měl mít menší výkon v nízkejch otáčkách, ale je to skoro neznatelný..
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Velvetek »

Nejspíše se Ti to nezdá... na e46 klubu to řešilo více lidí. Většina tvrdí, že po zaslepení vše OK, ale sem tam někdo hlásí, že mu to ve spodních otáčkách opravdu jede hůře...
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#4 Příspěvek od Levrone »

Ahojte. Chtel bych se zeptat??? Prej ty klapky se muzou urvat a taky se urvaly!!! Strejda to ted resi na svem 320d. Pry to udelalo ryhy ve valci tak tam budou davat "vlozku" na prumer pistu. Je lepsi pekrouzkovat i ty ostatni valce nebo nechat nove krouzky jen na tom poskozenem???? Je to normalni postup davat vložku do bloku a ten zeslabit (prej se to bezne dělá v techto pripadech) a maji ty klapky i benzíny???? Díky :?: :?: :?:
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#5 Příspěvek od _milan_ »

zdarec , u mé e91 330d jsem je taky vypraskal... ano v nízkých otáčkách jsem to ihned poznal .. je to tupější, každopadně pod 1500ot./min se snažim nejezdit takže to pocituju malo kdy
Skeci
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: pon 09.09.2013 00:00

#6 Příspěvek od Skeci »

Ahoj ja u sve e90 320D jsem je dal taky pryc a nic jsem nepocitil.. kamos ma tu samou a on uz to ma trozku znat...
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Kortys »

Mám tedy na své X5 E53 160kw rok 2005 a na E91 120kw (M47) rok 2006 vyndat klapky a dát záslepky. U obou aut jsem je kontroloval, jsou čisté, a netečou. Myslel jsem, že tyto co mají již silnější osičky nepraskají, pokud tedy nejsou zakarbonované. Nechtěl bych je vyndavat zbytečně. Pokud vyndat, tak oboje budou 32mm,že?
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#8 Příspěvek od Dave320 »

Taky nad tím uvažuji že bych taky dal záslepky u modelu E90 M47N2. Je tu někdo kdo má tento motor a dal záslepky že by poreferoval jak se změnil výkon,jak na tom byly ty klapky při vyndávání. Najde se někdo?
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Majkl328 »

Na E46 klubu se to řešilo dost. Na 2.0d to jde poznat. Výkon je opravdu trochu nižší a zvedne se i trochu spotřeba. Záleží ale jak kdo s tím kde jezdí.. Jestli někdo jezdí dálky je to neznatelné. U 3.0d už takový propad není hold se s tím ty dva válce navíc poperou líp. Taky se občas stane, že se díky zaslepeným klapkám zahoupe volnoběh. Tenhle problém se ale objevuje jen u manuálu, automaty na to netrpí. I přez tyhle problémy jsem rád, že tam už klapky nemám a nemusím se strachovat, že mi nějaká vylágruje motor.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od rostak »

Dokázal by mi prosím někdo popsat kde u motoru M47N2 tyto výřivé klapky najdu? Někde jsem četl že od nějákého roku se již dávaly zesílené. Mám r.v. 08/2007 je tedy lepší je také zaslepit? Nerad bych aby se ještě víc zhoršil výkon motoru v nízkých otáčkách :(
rehakma
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pát 22.08.2008 00:00

#11 Příspěvek od rehakma »

Tady je sání M47N 04/12 se zesílenými klapkami po zdlouhavém čištění. Studená vapka, mycí stůl, kartáče a roztřepené lanko a horká vapka.
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/10/10 ... .jpg?ver=0
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#12 Příspěvek od Dave320 »

Tak co jsem se dočetl tak motor M47N2 měl prý stejné sání jako u modelu E46, takže malé klapky a problém s padaním do motoru a nějaké poškození u E90 taky bylo. Tak asi zkusím ty záslepky a uvidím co to udělá.
votas83
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 17.05.2014 00:00
Bydliště: Praha-východ

#13 Příspěvek od votas83 »

Dave32, mam ten stejny motor,kde je budeš objednavat??
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#14 Příspěvek od Dave320 »

Já budu brát z E46klubu, od člana kuryr.66 on je vyrábí, takže by neměl být problém.
Predator
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 01.06.2007 00:00
Bydliště: Jevíčko

#15 Příspěvek od Predator »

Já jsem řešil zaslepení na E90 330D, 2006 koupil jsem je, a s bratrem jsme je vyměnily, ale nechápu proč ale od této doby mám skoro černý výfuk zevnitř. Tak jsem se toho zalekl a raději koupil nové sání z BMW a dal ho tam, klapky vypadají ještě o něco lépe než jsem měl na sání z roku 2006.
Byla to drahá investice ale nic teď neřeším.
STYDLY
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: pon 21.07.2003 00:00
Bydliště: BMW diagnostika Pardubice, modely E a F od 1988-2015 výpis chyb,živá data,kódování atd. tel722923332

#16 Příspěvek od STYDLY »

Na E9x se od roku 2006 dávaly už zesílené klapky, které vydrží. Takže mi příjde docela zbytečné toto řešit u modelů např. z roku 2007. Přeci jen nějakou funkci tam plní, což je po odstrnění právě poznat snížením výkonu při nížších otáčkách...
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od rostak »

STYDLY: A jsi si tím opravdu jistý? Platí to i pro M47N2 120 KW? Já sem také zvažoval zaslepení, ale pokud je to tak je o starost míň :D
STYDLY
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: pon 21.07.2003 00:00
Bydliště: BMW diagnostika Pardubice, modely E a F od 1988-2015 výpis chyb,živá data,kódování atd. tel722923332

#18 Příspěvek od STYDLY »

rostak píše:STYDLY: A jsi si tím opravdu jistý? Platí to i pro M47N2 120 KW? Já sem také zvažoval zaslepení, ale pokud je to tak je o starost míň :D
Ano platí to pro tento motor, stačí se podívat i do ETK, sání pro E90 má jiný kód než pro E46 110KW kde se tento problém řešil často. U E9x k tomuto dochází fakt jen výjmečně, já sám osobně bych je tam nechal, ale pokuď chceš mít 100% jistotu tak to zaslep.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#19 Příspěvek od tanner540i »

Ja vam do toho nechci kecat, ale zrovna u m47 je to celkem bezne, ze upadne klapka. Zesilene by mela mit az n47.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od rostak »

Tak jak to tedy je? V ETK má opravdu sání s klapkama jiné číslo dílu. Ale zjistit jestli jsou klapky zesílené se mi nepodařilo...
E46 -11617800577
e91 - 11617800579
Odpovědět