Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém s ASC a ABS Konečne opraveno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
Ahoj kluci,mám takový problém a nenašel jsem tady odpověd.Mám toura E36 1,8 TDS Pokud mi stojí auto v garaži a nebo je venku teplo nefunguje Abso a ani Asc ,pokud ale postavím auto do mrazu na pár hodin( stačí tak -3c)tak to funguje bez problému.Cidla jsou ok! Diagnostika hlásí pouze jedinou chybu a to čerpadlo,ventily,kabel svazek.
Prošel jsem i relé a vše se zdá v poho.Nějaký nápad? Neví někdo?
Prošel jsem i relé a vše se zdá v poho.Nějaký nápad? Neví někdo?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
Diagnostická závada ABS: čerpadlo,ventily,kabel svazek
Já i kámoš jsme měly problém stejný (podobný) jednoduší varianta opravy je vyměnit čerpadlo ABS za jiné. Levnější a podle mě i lepší způsob je opravit to co už máš, ale každopádně čerpadlo ABS musí ven a tím pádem pak i nová brzdová kapalina. Znamená to čerpadlo ze spodu otevřít (pár torxových šroubů) a nahradit stávající el. svazek mezi selenojidy (ventily) novým. Nic na tom není stačí jen být trochu šikovný, pájka a kousek kabelu.
Závada je v tom, že je buď narušený el. svazek v ABS nebo je studený spoj v místě kde je svazek připájen k selenojidum nebo k výstupu z ABS. Hned jak to zase najdu tak sem dám odkaz sice není v češtině, ale je tam krásně vidět, který kabel přijde k jakému selenojidu napájet.
A pokud se rozhodneš to dělat, tak z vlastní zkušenosti doporučuji označit si nebo namalovat na papír, která trubička patří k jakému otvoru je jich tam sice jen 5 ale ty tři u sebe dokážou pěkně zamotat hlavu.
Já i kámoš jsme měly problém stejný (podobný) jednoduší varianta opravy je vyměnit čerpadlo ABS za jiné. Levnější a podle mě i lepší způsob je opravit to co už máš, ale každopádně čerpadlo ABS musí ven a tím pádem pak i nová brzdová kapalina. Znamená to čerpadlo ze spodu otevřít (pár torxových šroubů) a nahradit stávající el. svazek mezi selenojidy (ventily) novým. Nic na tom není stačí jen být trochu šikovný, pájka a kousek kabelu.
Závada je v tom, že je buď narušený el. svazek v ABS nebo je studený spoj v místě kde je svazek připájen k selenojidum nebo k výstupu z ABS. Hned jak to zase najdu tak sem dám odkaz sice není v češtině, ale je tam krásně vidět, který kabel přijde k jakému selenojidu napájet.
A pokud se rozhodneš to dělat, tak z vlastní zkušenosti doporučuji označit si nebo namalovat na papír, která trubička patří k jakému otvoru je jich tam sice jen 5 ale ty tři u sebe dokážou pěkně zamotat hlavu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
E36 mám již 5let a vždy jsem to dělal stejně jako u všech jiných aut klasickým způsobem
(začnu u nejvzdálenějšího kola od nádobky brzd. kapaliny, hadičku nasadím na odvzdušňovací šroubek a druhý konec ponořím do petlahve s brzd. kapalinou, povolím odvzdušňovací šroubek, potom už jen pomalu šlapu na pedál a dolívám kapalinu do nádobky, aby to nenatáhlo vzduch, když přestanou jít bubliny do petky odvzdušňovací šroub utáhnu a pokračuji tak u dalších kol a to v pořadí PZ,LZ,PP,LP od nejvzdálenějšího k tomu co je nejblíže. zásadou je ,aby konec hadičky byl stále ponořený v kapalině, tudíž není možnost zpětného nasátí vzduchu a hlídat si taktéž kapalinu v nádobce, aby bylo pořád z čeho sát. "takhle to zvládne i jeden člověk".)
a nikdy nebyl problém.
(začnu u nejvzdálenějšího kola od nádobky brzd. kapaliny, hadičku nasadím na odvzdušňovací šroubek a druhý konec ponořím do petlahve s brzd. kapalinou, povolím odvzdušňovací šroubek, potom už jen pomalu šlapu na pedál a dolívám kapalinu do nádobky, aby to nenatáhlo vzduch, když přestanou jít bubliny do petky odvzdušňovací šroub utáhnu a pokračuji tak u dalších kol a to v pořadí PZ,LZ,PP,LP od nejvzdálenějšího k tomu co je nejblíže. zásadou je ,aby konec hadičky byl stále ponořený v kapalině, tudíž není možnost zpětného nasátí vzduchu a hlídat si taktéž kapalinu v nádobce, aby bylo pořád z čeho sát. "takhle to zvládne i jeden člověk".)
a nikdy nebyl problém.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
Ještě taková maličkost, když už budeš mít čerpadlo venku tak než ho, tam vrátíš tak šmirglem jemně očisti piny (kontakty) v té jediné centrální kulaté svorkovnici co je na čerpadle. Moc času ti to nezabere a děláš to sám pro sebe. Eliminuješ tím problém, který jsem taky řešil a to přechodový odpor mezi piny. Je to prevence, a když je pumpa v autě tak se to dělá dost blbě.
Pak dej vědět, jak se práce povedla.
Pak dej vědět, jak se práce povedla.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 140
- Registrován: úte 02.11.2010 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
Tak tedy po dlouhe dobe jsem se do toho pustil a povedlo se.Ovsem po vyndání brzdove pumpy a následně celé té kostky abs jsem zjistil ze plastovy kryt je porádně přilepen.Nezbyvalo nic jiného než ho odříznout pilkou.Pote přisel pohled viz foto,naprosto odlišné než co jsem čekal.Naštestí jsem si všiml dvou kontaktů na tištáku(zrovna co vedou k motoru čerpadla),vypadaly jako studenak,propipnuj jsem je a byly to studenáky.Provařil pajkou,propíp a v pohodě.Zalepil jsem ten odřízlý plastový kryt,namontoval,odvzdušnil,projel a kontrolky ZHASLY!!!
Takže všem kdo mi nějak radily moc dík.Hlavně že mi to abeesuje a ASC taky funguje
Uploaded with ImageShack.us


Takže všem kdo mi nějak radily moc dík.Hlavně že mi to abeesuje a ASC taky funguje


Uploaded with ImageShack.us
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 603
- Registrován: stř 09.04.2008 00:00
- Bydliště: Bys3ce city
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,pridam sem taky muj problem.ASC mi zacalo kecat do rizeni.Kdyz jedu ostreji a tocim auto nad 4tis.ot tak se mi rozblika ASC a zacne mi to ubirat vykon.Zkratka se to chova jako kdyby zadni kola podkluzovaly.Deje se tak ale az od 3.prevod.stupne nahoru(nekdo kolem 100km/h) Kdyz jedu klobouka tak je vse v poradku.Vim ze bez diag.nic nezjistim ale pokud nekdo mel stejny problem tak klidne napiste.Zatim to resim tak ze proste po nastartovani ASC vypnu a je klid (stejne neni potreba,ale mam rad kdyz veci funguji
) Mam 323ti.Diky Mirek
