Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém s ASC a ABS Konečne opraveno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#1 Příspěvek od vencabavor »

Ahoj kluci,mám takový problém a nenašel jsem tady odpověd.Mám toura E36 1,8 TDS Pokud mi stojí auto v garaži a nebo je venku teplo nefunguje Abso a ani Asc ,pokud ale postavím auto do mrazu na pár hodin( stačí tak -3c)tak to funguje bez problému.Cidla jsou ok! Diagnostika hlásí pouze jedinou chybu a to čerpadlo,ventily,kabel svazek.
Prošel jsem i relé a vše se zdá v poho.Nějaký nápad? Neví někdo?
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od bmw335 »

jezdi jen v zimě:D
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#3 Příspěvek od vencabavor »

Tak děkuju za radu.Ne vážně, nikdo neví čím začít?Je blby nemít abs :?
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MotoMoto »

viděl bych to na problém v elektrice.. kontakt,nalomený drát,nebo tak něco. Teoreticky (i prakticky) v mrazu je lepší vodivost.
ctverecek
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#5 Příspěvek od ctverecek »

Diagnostická závada ABS: čerpadlo,ventily,kabel svazek
Já i kámoš jsme měly problém stejný (podobný) jednoduší varianta opravy je vyměnit čerpadlo ABS za jiné. Levnější a podle mě i lepší způsob je opravit to co už máš, ale každopádně čerpadlo ABS musí ven a tím pádem pak i nová brzdová kapalina. Znamená to čerpadlo ze spodu otevřít (pár torxových šroubů) a nahradit stávající el. svazek mezi selenojidy (ventily) novým. Nic na tom není stačí jen být trochu šikovný, pájka a kousek kabelu.
Závada je v tom, že je buď narušený el. svazek v ABS nebo je studený spoj v místě kde je svazek připájen k selenojidum nebo k výstupu z ABS. Hned jak to zase najdu tak sem dám odkaz sice není v češtině, ale je tam krásně vidět, který kabel přijde k jakému selenojidu napájet.
A pokud se rozhodneš to dělat, tak z vlastní zkušenosti doporučuji označit si nebo namalovat na papír, která trubička patří k jakému otvoru je jich tam sice jen 5 ale ty tři u sebe dokážou pěkně zamotat hlavu.
ctverecek
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#6 Příspěvek od ctverecek »

vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#7 Příspěvek od vencabavor »

Moooc díky,určo se do to pustím,nebojim se toho.Ješte otazečka,jak pak s odvzdušnením?Někdo říkal že se to musí udelat v servise na nějaky mašine.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#8 Příspěvek od vencabavor »

Moooc díky,určo se do to pustím,nebojim se toho.Ješte otazečka,jak pak s odvzdušnením?Někdo říkal že se to musí udelat v servise na nějaky mašine.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#9 Příspěvek od vencabavor »

A jinak už to nefunguje ani ve mrazu,prostě to umřelo :(
ctverecek
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#10 Příspěvek od ctverecek »

E36 mám již 5let a vždy jsem to dělal stejně jako u všech jiných aut klasickým způsobem

(začnu u nejvzdálenějšího kola od nádobky brzd. kapaliny, hadičku nasadím na odvzdušňovací šroubek a druhý konec ponořím do petlahve s brzd. kapalinou, povolím odvzdušňovací šroubek, potom už jen pomalu šlapu na pedál a dolívám kapalinu do nádobky, aby to nenatáhlo vzduch, když přestanou jít bubliny do petky odvzdušňovací šroub utáhnu a pokračuji tak u dalších kol a to v pořadí PZ,LZ,PP,LP od nejvzdálenějšího k tomu co je nejblíže. zásadou je ,aby konec hadičky byl stále ponořený v kapalině, tudíž není možnost zpětného nasátí vzduchu a hlídat si taktéž kapalinu v nádobce, aby bylo pořád z čeho sát. "takhle to zvládne i jeden člověk".)

a nikdy nebyl problém.
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#11 Příspěvek od vencabavor »

Díky :) Moc jsi pomohl
ctverecek
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#12 Příspěvek od ctverecek »

Ještě taková maličkost, když už budeš mít čerpadlo venku tak než ho, tam vrátíš tak šmirglem jemně očisti piny (kontakty) v té jediné centrální kulaté svorkovnici co je na čerpadle. Moc času ti to nezabere a děláš to sám pro sebe. Eliminuješ tím problém, který jsem taky řešil a to přechodový odpor mezi piny. Je to prevence, a když je pumpa v autě tak se to dělá dost blbě.


Pak dej vědět, jak se práce povedla. :wink:
vencabavor
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#13 Příspěvek od vencabavor »

Tak tedy po dlouhe dobe jsem se do toho pustil a povedlo se.Ovsem po vyndání brzdove pumpy a následně celé té kostky abs jsem zjistil ze plastovy kryt je porádně přilepen.Nezbyvalo nic jiného než ho odříznout pilkou.Pote přisel pohled viz foto,naprosto odlišné než co jsem čekal.Naštestí jsem si všiml dvou kontaktů na tištáku(zrovna co vedou k motoru čerpadla),vypadaly jako studenak,propipnuj jsem je a byly to studenáky.Provařil pajkou,propíp a v pohodě.Zalepil jsem ten odřízlý plastový kryt,namontoval,odvzdušnil,projel a kontrolky ZHASLY!!! :D :D
Takže všem kdo mi nějak radily moc dík.Hlavně že mi to abeesuje a ASC taky funguje 8)
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
TomasX
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: sob 29.01.2005 01:00
Bydliště: BK

#14 Příspěvek od TomasX »

Ahoj, mám stejnej problém s ABS a ASC, zběžně jsem koukal na pumpu a zdá se mě že je jiná něž byla v těch odkazech. Ta moje má hranatý konektor? e36 318i r.v.1998
myrryn88
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: stř 09.04.2008 00:00
Bydliště: Bys3ce city
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od myrryn88 »

Ahoj,pridam sem taky muj problem.ASC mi zacalo kecat do rizeni.Kdyz jedu ostreji a tocim auto nad 4tis.ot tak se mi rozblika ASC a zacne mi to ubirat vykon.Zkratka se to chova jako kdyby zadni kola podkluzovaly.Deje se tak ale az od 3.prevod.stupne nahoru(nekdo kolem 100km/h) Kdyz jedu klobouka tak je vse v poradku.Vim ze bez diag.nic nezjistim ale pokud nekdo mel stejny problem tak klidne napiste.Zatim to resim tak ze proste po nastartovani ASC vypnu a je klid (stejne neni potreba,ale mam rad kdyz veci funguji :lol: ) Mam 323ti.Diky Mirek
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#16 Příspěvek od Stefca »

Ještě taková drobnost k tomu odvzdušněni auta vybavená ABS se odvzdušňuji od nejkratšího vedení po nejdelší.
Odpovědět