Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Sjíždění auta z kopce se zařazeným "P" 330d E92

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Wii-Jay
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 16.11.2009 01:00

#1 Příspěvek od Wii-Jay »

Objevil se mi takový zajímavý a pro servis (zatím telefonicky) nevysvětlitelný problém... Poprvé se mi to stalo včera. Mám BMW 330d xDrive E92 facelift s automatem.

Přijel jsem ke kamarádce a zaparkoval jsem u chodníku na sněhu v mírném kopci (cca 5-7%). Po cca 5 hodinách jsem se vrátil k autu a ono zcouvalo o cca 2 metry z kopce (auto mi sjelo tak, že by nezajel nikdo do vjezdu, kam vím že chvíli po mně v klidu jiný zajížděl bez problému). Trochu jsem nad tim laboroval a zjistil jsem v té tmě, že vzorek od předních pneu se obtiskl jako by se kola točila a ne klouzala!!!

Dnes jsem to volal do servisu, řekli mi že je to technicky nemožné, protože když zařadím "P" na voliči, tak se něco zacvakne v převodovce a hnaná kola (čili všechna) se zablokují přes převodovku a nemůže to ujíždět!

Dnes jsem jel k té samé kamarádce a ještě jsem to sledoval a cíleně jsem zaparkoval ve stejném svahu a kouknul jsem kde přesně stojím. Vrátil jsem se k autu za necelé 2 hodiny a měl jsem auto opět zcouvané o dobrých 2,5m dolu z kopce. Divné na tom je, že zde nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu!

Napadá někoho kde může být problém?

PS: Ted jsem jiz pro jistotu a po ověření problému zatáhnul pořádně ruční brzdu!
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.
Alois
Registrovaný
Příspěvky: 1073
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Alois »

Tak to jsem ještě neslyšel... :) Aspoň jsem chytřejší..
Wii-Jay
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 16.11.2009 01:00

#4 Příspěvek od Wii-Jay »

starML píše:Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.


Díky za odpověď! Pokusim se to takhle předat dál do servisu. Jinak jediný kdo s tím mohl parkovat jsem já... :? Mám to od nového auta! Nyní mám najeto 92tis a stalo se to poprvé. Tak dopufám že s tím něco vymyslí!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
A co levé zadní, to bylo na ledu?
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od miloshm »

Přesně, jak píše Francis - poloha P neblokuje diferenciál. Taky se mi stalo, že jsem měl na kluzkém povrchu ve svahu zařazeno P a auto se pomaličku začalo rozjíždět - jedno zadní kolo se točilo dozadu a druhé dopředu.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

Hmmm zajimave :) Chtel jsem napsat "zlatej manual" ale nebudu vas zbytecne provokovat :D
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2298
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DC Výkonná rada »

vůbec je na tom bawor se zadním pohonem blbě co se týče tohodle - dáš P, ruční brzdu a stejně to v kopci může sjet po tom zablokovanym zadku, ale předek není blokován nijak

ani manuální převodovka problém neřeší
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Wii-Jay
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 16.11.2009 01:00

#9 Příspěvek od Wii-Jay »

Francis píše:
Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
A co levé zadní, to bylo na ledu?
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.

V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne? Zase mi přijde zvláštní, že by se protočila obě kola a zas led tam nebyl, spíš sníh! Asi to zítra zaparkuju do svahu a na dvě hodky si k tomu sednu at vidim co to delá :?

PS: manuál nepatří do klidného auta na denní ježdění! Ten mám v M3 a jsem vysmátej :D
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#10 Příspěvek od Morte »

a přesně kvůli takovýmhle věcem vždycky při parkování vytáčím kola k rantlu... 8)
Wii-Jay
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pon 16.11.2009 01:00

#11 Příspěvek od Wii-Jay »

Morte píše:a přesně kvůli takovýmhle věcem vždycky při parkování vytáčím kola k rantlu... 8)

Na tom místě o kterém jsem mluvil to není možné. je tam snížený obrubník (cca 2 cm nad vozovkou) a půlkou auta se stojí na chodníku :wink: No nic, děkuji všem za rady a po novém roce uvidím co se s tím dá a nedá dělat!'
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Wii-Jay píše:V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne?

xDrive funguje jako obrácený Haldex, je trvale poháněná zadní náprava a přední je připojována spojkou dle potřeby. Zlaté časy třech diferenciálů a trvalého pohonu všech kol jsou pryč.
Netuším, zda při P je xDrive "zapnutý", ale hádám že ne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#13 Příspěvek od Koto »

xyron píše:Hmmm zajimave :) Chtel jsem napsat "zlatej manual" ale nebudu vas zbytecne provokovat :D


Tohle se stane i u manuálu, pokud nezatáhneš ruční brzdu. Jinak ale taky radši kvrdlam pákou :-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To pořád na ledu zadokolku nepřibrzdí :/ Je třeba dát pod přední kolo cihlu, řádnej Ytong :P
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od KKKuba »

jasný, tvárnici pod práh a neujede ti to v životě... Navíc pokuď to dáš pod všechny kola tak se ti jako bonus za nějakej čas samy uklidí, bohužel nikdo neví kam... :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Hele, není to docela zásadní nedostatek u takového auta?:D
Odpovědět