Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Sjíždění auta z kopce se zařazeným "P" 330d E92
Objevil se mi takový zajímavý a pro servis (zatím telefonicky) nevysvětlitelný problém... Poprvé se mi to stalo včera. Mám BMW 330d xDrive E92 facelift s automatem.
Přijel jsem ke kamarádce a zaparkoval jsem u chodníku na sněhu v mírném kopci (cca 5-7%). Po cca 5 hodinách jsem se vrátil k autu a ono zcouvalo o cca 2 metry z kopce (auto mi sjelo tak, že by nezajel nikdo do vjezdu, kam vím že chvíli po mně v klidu jiný zajížděl bez problému). Trochu jsem nad tim laboroval a zjistil jsem v té tmě, že vzorek od předních pneu se obtiskl jako by se kola točila a ne klouzala!!!
Dnes jsem to volal do servisu, řekli mi že je to technicky nemožné, protože když zařadím "P" na voliči, tak se něco zacvakne v převodovce a hnaná kola (čili všechna) se zablokují přes převodovku a nemůže to ujíždět!
Dnes jsem jel k té samé kamarádce a ještě jsem to sledoval a cíleně jsem zaparkoval ve stejném svahu a kouknul jsem kde přesně stojím. Vrátil jsem se k autu za necelé 2 hodiny a měl jsem auto opět zcouvané o dobrých 2,5m dolu z kopce. Divné na tom je, že zde nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu!
Napadá někoho kde může být problém?
PS: Ted jsem jiz pro jistotu a po ověření problému zatáhnul pořádně ruční brzdu!
Přijel jsem ke kamarádce a zaparkoval jsem u chodníku na sněhu v mírném kopci (cca 5-7%). Po cca 5 hodinách jsem se vrátil k autu a ono zcouvalo o cca 2 metry z kopce (auto mi sjelo tak, že by nezajel nikdo do vjezdu, kam vím že chvíli po mně v klidu jiný zajížděl bez problému). Trochu jsem nad tim laboroval a zjistil jsem v té tmě, že vzorek od předních pneu se obtiskl jako by se kola točila a ne klouzala!!!
Dnes jsem to volal do servisu, řekli mi že je to technicky nemožné, protože když zařadím "P" na voliči, tak se něco zacvakne v převodovce a hnaná kola (čili všechna) se zablokují přes převodovku a nemůže to ujíždět!
Dnes jsem jel k té samé kamarádce a ještě jsem to sledoval a cíleně jsem zaparkoval ve stejném svahu a kouknul jsem kde přesně stojím. Vrátil jsem se k autu za necelé 2 hodiny a měl jsem auto opět zcouvané o dobrých 2,5m dolu z kopce. Divné na tom je, že zde nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu!
Napadá někoho kde může být problém?
PS: Ted jsem jiz pro jistotu a po ověření problému zatáhnul pořádně ruční brzdu!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.
starML píše:Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.
Díky za odpověď! Pokusim se to takhle předat dál do servisu. Jinak jediný kdo s tím mohl parkovat jsem já...

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
A co levé zadní, to bylo na ledu?Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:A co levé zadní, to bylo na ledu?Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.
V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne? Zase mi přijde zvláštní, že by se protočila obě kola a zas led tam nebyl, spíš sníh! Asi to zítra zaparkuju do svahu a na dvě hodky si k tomu sednu at vidim co to delá

PS: manuál nepatří do klidného auta na denní ježdění! Ten mám v M3 a jsem vysmátej

Morte píše:a přesně kvůli takovýmhle věcem vždycky při parkování vytáčím kola k rantlu...
Na tom místě o kterém jsem mluvil to není možné. je tam snížený obrubník (cca 2 cm nad vozovkou) a půlkou auta se stojí na chodníku

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Wii-Jay píše:V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne?
xDrive funguje jako obrácený Haldex, je trvale poháněná zadní náprava a přední je připojována spojkou dle potřeby. Zlaté časy třech diferenciálů a trvalého pohonu všech kol jsou pryč.
Netuším, zda při P je xDrive "zapnutý", ale hádám že ne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa