Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Čidlo airbagu v sedačce.
Rozsvítila se mi kontrolka airbagu,nechal jsem načíst a závada-vadný koberec sedačky. Že by byla vadná drátěnka v sedačce se mi moc nezdá,spíš čidlo.Je to taková plastová krabička připojená zespodu na sedačce a netuším na jakém principu pracuje.Když se závada smaže je všechno OK do okamžiku než si někdo sedne do sedačky,pak opět kontrolka svítí.To čidlo jsem dokonce nenašel ani v ETK.Nevíte někdo jak to funguje?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ta "drátěnka" je to čidlo. Snímá obsazení sedačky spolujezdce a podle toho se airbagy při nárazu inicializují, nebo ne. Sedačka řidiče to nemá, předpokládá se, že při jízdě je řidič přítomen. V té krabičce je dioda a vychází z ní konektor, který slouží k připojení do systému iniciace airbagů. Pokud odejde/odpadne dioda, je možno ji vyměnit/přiletovat. Návody jak diodu nebo matraci přemostit odporem jsou způsobem jak vyřadit systém z činnosti, tedy nebude se zobrazovat závada, ale ani airbag spolujezdce (na sedadle smrti) nebude fungovat správně. Zde se názory různí. Jedni tvrdí, že se airbag spolujezdce při nárazu inicializovat nebude a potom chudák spolujezdec. Ti co tvrdí, že k inicializaci dojde i při neobsazené sedačce spolujedce si asi neuvědomují, že řidiče dofackuje zprava boční airbag spolujezdce.
Můj názor:
Systém kontroluje odpor čidla při startu a při jízdě odpovídá za funkci airbagu spolujezdce.
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě obsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu dojde vždy
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě neobsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu nedojde
- výrobce určitě systém vyzkoušel vícekrát a já to za svého života dělat nebudu
K porušení matrace (Senzormate) dojde nejčastěji velkým zatížením v jednom bodě, kdy dojde k přetrhnutí drátků. Typicky luxuji auto a lezu po kolenou.
Můj případ je tady :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Můj názor:
Systém kontroluje odpor čidla při startu a při jízdě odpovídá za funkci airbagu spolujezdce.
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě obsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu dojde vždy
- pokud čidlo nahradím odporem odpovídající hodnotě neobsazené sedačky, k inicializaci airbagu při nárazu nedojde
- výrobce určitě systém vyzkoušel vícekrát a já to za svého života dělat nebudu
K porušení matrace (Senzormate) dojde nejčastěji velkým zatížením v jednom bodě, kdy dojde k přetrhnutí drátků. Typicky luxuji auto a lezu po kolenou.
Můj případ je tady :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
taky ted řeším rozsvícenou kontrolku Bagu na e36. Protože se mi kontrolka rozsvítila za jízdy kdy jsem řídil sám tak musím nejdříve na diagnostiku v čem je závada. Přesto předpokládám že to bude čidlo v sedačce spolujezdce tak jsem zjištoval ceny a čidlo stojí 2500,- + 1,5h práce.
Pokud by měl někdo typ co dalšího mohlo odejít za jízdy budu rád.
Pokud by měl někdo typ co dalšího mohlo odejít za jízdy budu rád.



