Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Turbo 325 Tds

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#21 Příspěvek od beny-maser »

starynovy píše:ale jasne ze zvladnu.. ide to spravit ne kazdej rotacke VP37 EDC, takze ak mate golfa/pasata 1.9TDI tak tam tiez, robil som to na Audi A4 TDI, rovnaky vysledok..

jojo strejda google mi právě našel hlavně koncerny
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#22 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Mě právě zarazilo, že jsem na youtube nenašel žádnou 36tky takhle upravnou a jen opravdu malinko E34
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#23 Příspěvek od starynovy »

viac nez hodnotu rezistoru, a kam to pripojit na nete nenajdete, fotky som teda nevidel ziadne.. proste odpojte konektor cerpadla z pod sania, dajte dole tu gumu, su tam cisla, medzi vyvod 2 a 3 pride ten potenciometer, a moze sa dymit :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#24 Příspěvek od beny-maser »

takže to shrnu, mezi pin 2 a 3 napájím parelelně poťák, původní zapojení zůstává stejný,žádnej vodič neopojuju jen přidám ten poťák.
Je to takhle správně :?:
Co tím vlasně ovládám :?: (víc nafty, ale jak? tím poťákem říkám tomu motůrku, aby víc vyjel, nebo co se pak vlastně v té hlavě děje)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#25 Příspěvek od starynovy »

2 minuty v searchy a nasiel som tento thread na TDIclub: http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... =champagne

In Evry's words:

The signal at terminal 1
induces the signal in terminal 2. Now, when the plunger moves w.r.t. the fixed coil, the amplitude (voltage) of the secondary coil
changes. It is the amplitude of the secondary coil which tells the ECU what the current status of the plunger is. When this signal is
reduced by an external resistor, the ECU allows the plunger to travel a bit further

Fotky tam niesu, ale z toho utrzku vyssie je jasne co to robi, a ako to robi, jedina nevyhoda je, ze ked sa to prezenie komfort volnobehu je prec, motor skyta, tak ako ked sa prilis posunie hlava cerpadla, je velmi vhodne pouzit precizny trimer (20 otackovy, asi 1k5 ~80cent) a tym sa to da ladit velmi jemne, aj tak aby to bolo vhodne na denne jazdenie. Ja osobne som to spravil tak, ze za doraz plynu v podlahe som dal mikrospinac, ten bol v serii s tym rezistorom, ktory mal velmi malu hodnotu, na vlonobeh by sa to zblaznilo, takze to fungovalo len pri plne zosliapnutom plyne, pocit ako druhe turbo :twisted: Na margo tuning boxov, nieje tam nic ine nez tento rezistor, a to cele za 50-100€, Evry mod sa da robit aj na vahe vzduchu, pripadne na cidle plniaceho tlaku, takze brany experimentu su dokoran, mne to vyhovovalo najviac priamo na cerpadle..

beny-maser>ano spravne, len dopojit ten rezistor, nic viac.. v tom anglickom texte to pise, ale nie kazdy vie ang, takze vyvod 1 je napajanie trafa v hlave, 2 je vyvod signalu pre jednotku, ktora z tohto vyhodnoti aktualnu poiziciu regulacnej objimky > davku nafty, a 3jka je zem. tym paralelnym rezistorom vlastne znizujes to detekovane napatie, takze jednotka si mysli ze tam je menej nez pozaduje, a prida.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#26 Příspěvek od beny-maser »

a na jakém autě jsi to měl? jde mi o správné označení těch pinů mezi starou verzí čerpadla a novou jsou rozdíly v zapojení.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#27 Příspěvek od starynovy »

tie cisla sedia stale, aj u koncernu, aj u BMW to bol 10pin, a 2 a 3 sedelo, i ked koncern ma hranaty konektor, a BMW gulatu zasuvku..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#28 Příspěvek od beny-maser »

tak díky moc,našel jsem něco na dieselpower fóru tak to právě čtu
andysekk
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 09.02.2011 01:00
Bydliště: Břeclav

#29 Příspěvek od andysekk »

starynovy : jde videt ze se v tom perfektne orientujes .. perfekntní znám dnes málo takoveejch lidí :-)
Beny - ono chce neco treba o tý elektrice i neco vedet, když se chcis do neceho poustet ... mozná mají nejaký cerpadla jinak piny ale vzdycky je tam aspon minimálne pin na kostru a pin na signál do jednotky jinak by to prece nemohlo fungovat :-)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#30 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Zajímalo by mě, jaký máte názor na tohle:

Právě jsem slyšel jednoho automechanika fanouška TDS a odpůrce CR mluvit o tom, jak se má správně zacházet s TDS. Docela jsem nevěřil co slyším, ale má v rodině asi 5 TDSek... běžně naladěných na 200 -250 koní!! Ještě jsem neviděl TDS s 250koňmi ale prý to jde...

Prý hned jak sedneš do TDS tak mu máš naložit plnej, žádný zahřívání a chlazení a podobně... a vysrat se mu na nějakej olej... že prý když se o to začne člověk starat tak to jde do prdele. A jako důkaz ukazoval své 2 TDS... jedno E34 a jednu E39... e34 měla na jeden olej najeto přes 90 tisíc km 8O . Sednul šlápnul a byl fuč... prý s tím nikdy neměl takhle problém...

co vy na to?:D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#31 Příspěvek od starynovy »

j ten motor da 200-250PS v pohode, ale nemyslim ze si chrochta blahom, zvlast s olejom starym 90 tisic.. za studena by som tomu nenakladal, to sa nerobi ziadnemu motoru, a nieto komorkovemu dieslu s dlhou hlavou.. zaujimavy pristup no :D keby som mal 5 tdsiek tak to jedno najhorsie mozno tiez obetujem nech zistim co to znesie :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#32 Příspěvek od beny-maser »

fabledwarrior píše:Zajímalo by mě, jaký máte názor na tohle:

Právě jsem slyšel jednoho automechanika fanouška TDS a odpůrce CR mluvit o tom, jak se má správně zacházet s TDS. Docela jsem nevěřil co slyším, ale má v rodině asi 5 TDSek... běžně naladěných na 200 -250 koní!! Ještě jsem neviděl TDS s 250koňmi ale prý to jde...

Prý hned jak sedneš do TDS tak mu máš naložit plnej, žádný zahřívání a chlazení a podobně... a vysrat se mu na nějakej olej... že prý když se o to začne člověk starat tak to jde do prdele. A jako důkaz ukazoval své 2 TDS... jedno E34 a jednu E39... e34 měla na jeden olej najeto přes 90 tisíc km 8O . Sednul šlápnul a byl fuč... prý s tím nikdy neměl takhle problém...

co vy na to?:D

já bych řekl, že jsi mluvil s oldafem :D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#33 Příspěvek od starynovy »

zase ono zalezi kolko ten motor zere oleja :D jeden ho tiez na 1.9tke nemeni vobec, iba pravidelne dolieva :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#34 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Nejak mi vypadlo, jak se jmenuje, myslim, ze je z Cesky Lipy a jezdi v cerveny e34 525tds touring a tedka si upravuje stribrnou e39 525tds touring:D

Je ale zajimave, jak se vsichni o tdsa staraj a stejne jim praskaj hlavy odchazej turba a cerpadla a pak potkam takovyho clovicka, kterej na to se*e a tdsa fungujou:D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#35 Příspěvek od Foldas »

ta fama že to mu praskaj hlavy znam hromadu lidi s tds nechovají se ktomu všichni slušně a žadna hlava z nich nikomu nepraskla. turba odchází na všech motorech protože mají svou životnost zasebou. Dneska děla repas kdejaky lojza z dědiny který neví pořadně co děla. Čerpadlo je taky za ty roky a kilometry opotřebené. všichni kupují ojetého dizla který ma nakroucene šilene kilometry kdy jsou tyto věci prostě opotřebene a potřebuji už vyměnit za nové. jenže nové znamená drahé tak koupím starší ktere už je na pokraji sve životnosti taky takže se zase za chvili zesere
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#36 Příspěvek od starynovy »

mna by tiez zaujimalo kde na tito ludia prisli ze praskaju hlavy, uz si videl na fore ze by niekomu praskla, alebo len prefuklo tesnenie? ja nie, taktiez problem s turbom je velmi ojedinely.. jedine co sa tu stale mele dookola je ´´mne to toci 8s za tepla´´, potom pride presne taky lojzo ako ty, zahlasi super radu, ´´mas v riti cerpadlo´´, fakt je ze 80% tych aut malo motor nastaveny naposledy pred 18 rokmi v Mnichove.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#37 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tak to se omlouvam, ja tds nikdy nemel, ale jelikoz je to velice rozsirena informace, tak jsem ji jen prevzal, kde se tedy vzala ta fama ze praskaj hlavy jak na bezicim pase, kdyz vlastne vubec nepraskaj?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#38 Příspěvek od starynovy »

na skvelych autoportaloch ako napr. autorubik, kde pisu ze tds je nespolahlivy, praskaju mu hlavy (menis asi 3x do roka), nema vykon, ako PS je tam, najhorsi vyrobeny motor :D Ludia to citaju, a uz sa to siri ´´jedna pani povidala...´´ mozno sa to dochovalo z cias 24d/td M21, tam hlava skutocne mohla prasknut, bola to chyba designu, taktiez tam praskal blok, aj kluky - co zase nieje pravidlo, niekto s nim problem vobec nema.. ale pri M51 si myslim ze zobrali nejake tie skusenosti do hrsti, ja na ten motor nemozem povedat pol slova.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#39 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tak to je zasadni informace... to by se tu asi melo rozsirit..
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#40 Příspěvek od starynovy »

s tym uz asi nenarobis nic, lebo taketo sracky siria hlavne ludia co to auto ani nevideli.. ti co maju, ti vedia, a ked uz tak hekaju ze sa im to stale sere, ze to nestartuje, a co ja viem co este.. ale aby sa stazovali na hlavu, alebo turbo to nevidat.. turba su viac domenou novsich aut, ved predsa treba zarobit nejako..
Odpovědět