Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojka zabira ke konci a pri rozjezdu cuka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Fox3
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Praha-západ

#1 Příspěvek od Fox3 »

Spojka mi zabirala ke konci,tak jsem nechal vymnenit spojkovou sadu.Stále zabira ke konci.Do toho mi po výměně při zahřátí cuká pri jedničce a zpátečce.Hledal jsem to a pořádný vysvětlení jsem nenašel.To mi neřikejte,že tady nejsou nějaký borci co to uměj.Je to na M50. 8)
aigo
Registrovaný
Příspěvky: 604
Registrován: stř 07.05.2008 00:00
Bydliště: Zámrsk
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od aigo »

muze byt ko spojkove lanko
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od icecold »

až na to že e36 žádné lanko nevede...zkus třeba odvzdušnit spojkový válec :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

icecold píše:až na to že e36 žádné lanko nevede...zkus třeba odvzdušnit spojkový válec :wink:


si jedině poslední možnost ;)

aigo píše:muze byt ko spojkove lanko
:respect:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fox3
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Praha-západ

#5 Příspěvek od Fox3 »

My jsme ho právě odvzdušňovali.Proto je mi divný,že to zabírá stále na konci.Jestli je nějak v pytli spojkovej váleček,nebo jestli jsme to odvzdušnili nějak blbě.To je stejný jak u brzd ne?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No spojku kolikrat nez se podari ovzdusnit tak je to taky operace na nejakou hodinu... zpusobu je vic, ale je klidne mozny ze ti ve valecku zustala bublinka (zalezi esi jsi valecek vubec pri vymene spojky povoloval) Pokud ne, tak situace je stejna jako pred vymenou spojky (ono trebas u m52 jsem se setkal že i fungl nová spojka stejně brala až víc navrchu) ja mam v autě už třetí spojku (:lol:) a každá byla LUK, a pokaždé byla chováním jinde ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fox3
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Praha-západ

#7 Příspěvek od Fox3 »

Tak to zkusim ještě jednou a pořádně odvzdušnit,abych měl jistotu,že tam nic neni.Před výměnou jsme to nepovolovaly až po.Mě spíš trápí to cukání při rozjezdu.Může to bejt tim,že málo zabírá?Doufám,že to neni setrvák...:(
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od martas11 »

Jestli jsi neměnil setrvák,tak je to pravděpodobné :-)
Fox3
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Praha-západ

#9 Příspěvek od Fox3 »

Ok.Tak to cukání by teda mohl bejt ten setrvák a ta spojka tim odvzdušněnim jo.Zkusíme.
Jirka_Turnov14
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 24.03.2013 01:00

#10 Příspěvek od Jirka_Turnov14 »

Jak to dopadlo, mám stejný problém - dělá to tak 3x z 5ti rozjezdů. Auto cuká (spojka). :roll: někdy to jde zase hladce. Pomohlo odvzdušnění? Jak se to vůbec dělá?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hoše, tadyk jsem našel snad přínosný povídání o spojkách / setrváku na MJauto.
http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html
http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.html

Mohl by to způsobovat problém, že nová spojka nedolíhá s ojetým setrvákem.
Jirka_Turnov14
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 24.03.2013 01:00

#12 Příspěvek od Jirka_Turnov14 »

Jirka_Turnov14 píše:Jak to dopadlo, mám stejný problém - dělá to tak 3x z 5ti rozjezdů. Auto cuká (spojka). :roll: někdy to jde zase hladce. Pomohlo odvzdušnění? Jak se to vůbec dělá?


Další poznatek, když parkuji z kopce zadkem dolů a auto je na kvaltu, potom spojka OK. Když stojím na rovině, tak při rozjezdu cuká. Nechápu.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Honza325 »

To poslední co píšeš mi připomíná hardyspojku..
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#14 Příspěvek od mequi »

MattyX píše:No spojku kolikrat nez se podari ovzdusnit tak je to taky operace na nejakou hodinu... zpusobu je vic, ale je klidne mozny ze ti ve valecku zustala bublinka (zalezi esi jsi valecek vubec pri vymene spojky povoloval) Pokud ne, tak situace je stejna jako pred vymenou spojky (ono trebas u m52 jsem se setkal že i fungl nová spojka stejně brala až víc navrchu) ja mam v autě už třetí spojku (:lol:) a každá byla LUK, a pokaždé byla chováním jinde ;)


MattyX, mohl bys přesně popsat, co bych měl dělat s valečkem spojky, když chci dosáhnout, aby mi spojka zabírala víc veprostřed? Samozřejmě po výměně za novou spojkovou sadu. Teď mi zabírá nahoře.
A je vůbec nutné něco dělat se spojkovým válečkem po výměně? Díky.

EDIT: kdokoliv, kdo umí odpovědět, tak může :D
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#15 Příspěvek od Kalasnikov »

Vzduch ve spojkovém okruhu, může způsobit pouze to že bude spojka zabírat níž ne výš. Protože pořádně nevypne, a samozřejmě se to projeví gumovým pocitem v pedálu protože místo aby jsme tlačili proti nestlačitelné kapalině tak nejdřív stlačujeme vzduch a tím nám vzniká mrtvý chod.

Tenhle režim provozu je samozřejmě špatný pro synchrony.

To kde spojka zabírá se nastavit nijak nedá. To je dáno hlavně tím jak jsou udělána péra v přítlačáku a pak také třením lamela vs setrvačník/přítlačák.

Takže pokud je vše nové, odmaštěné a spojka vypíná a neprokluzuje tak bych neřešil to kde vypíná.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#16 Příspěvek od mequi »

Ahoj. Je tady někdo, kdo má v pc fotku přítlačného talíře pro dvouhmotový setrvák? Teď mi přišla sada, ale má odpruženou lamelu a ani ten přítlačák nesedí.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#17 Příspěvek od Kalasnikov »

v pc ne musel bych to vyhrabat z kovošrotu a nafotit. V etk to vidět nejde?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Přítlačák pro dvouhmotu je "mělčí", méně hluboký, neb "odpružená" lamela je vyšší o druhý díl a pružiny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Chtěl bych se zeptat, jak se chovat k odcházející spojce, když potřebuju, aby mi ještě chvíli vydržela? Samozřejmě, že se vyvaruju nějakým burnoutům na semaforech a podobně:D Ale jestli spíš při přeřazení pouštět co nejrychleji nebo co nejpomaleji, aby to nebylo cejtit.. brzdit motorem asi taky není dobré ne? Já vůbec nevím... já jsem si objednal novou spojku, ale ta mi přijde asi až příští týden a do té doby potřebuji jezdit do práce a podobně, tak nechci někde zůstat stát na křižovatce...

Spojka mi dělá skoro to samé co je zde popsané... jen když ji pouštím, tak to rozklepe celý auto.. takový vibrace + zřetelně slyším při zmáčknutí spojky jak tam něco o sebe dře..
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#20 Příspěvek od mequi »

Tak spojka vyměněna. Jenom pro info ostatním, ne všechny 6-válce mají dvouhmotu, (já tomu věřil). Já tam mám jednohmotu. Je pravda, že nemám klimu. rv.91
Odpovědět