Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém s volnobehem podle venkovní teploty e36IS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od Tomulinek »

Ahoj, chtěl jsem se zeptat...pokud je v lete větší teplo, tak moje ISo při nastartování ma nízké otacky, mnohdy i chcípne a po přidání plynu se dusi. Po urcite chvíli je pak vse ok. Naopak při zimních, nízkých teplotách autu při startu za studena vylitnou otacky na cca 1200 o/m... Za cca 5 minut se zhoupnou do normálu. Ovšem parkrat za zimu, když auto nastartuji, tak otacky samovolne stoupají až k hranici 3000 o/m !! Když v tomto případe auto chcipnu, tak nejde minimalne pul dne nastartovat. Jakoby bylo "uchcane". Pokud vás napadá, jak vyřešit tento problém budu velice rad a ocenil kazdou radu. Děkuji...!

Jinak když s autem jedu a mám ten problém, když točí těch 3000 o/m tak to není jen na neutral, ale auto jede prakticky samo při zařazeni kvaltu.

Bmw e36 1.8 IS r.v. 93.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Co mě napadá když vidím ty otáčky na 3000 rmp, tak jsem kdysi slyšel, že v zimě si IS přidává samo běžně a že za to může čidlo polohy škrtící klapky. Tak se na něj zkus podívat, dá se i proměřit.

Teoreticky by to možná řešilo i to stím "uchcáním motoru". Když máš škrtící klapku zavřenou a čidlo hlásí že je otevřená a vstřiky stříkaj palivo ale když je zavřená škrtící klapka tak se nemůže spálit...
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od Tomulinek »

Děkuji za odpověd, určitě to proverim. Podezříval jsem volnobezny ventil...
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

I ten v tom může mít nějakou roli, ale že by on sám tohle zvládnul se mi nezdá.
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#5 Příspěvek od Tomulinek »

Je fakt, ze by asi nereagoval tolik na tu venkovní teplotu... To čidlo je asi na to citlivější.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Prý ano.. já mám taky IS z 93 ale ještě se mi to nestalo. Ale prý to dělá když je dost pod nulou a dokonce prý to vytočí až do omezovače a nechce to přestat, takže docela nepříjemné.
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#7 Příspěvek od Tomulinek »

Aha, to je zajimavé. A myslíš, ze bude stačit ho procistit, nebo se mám už poohlizet po novém?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tohle čidlo nepročistíš... to je prakticky jen potenciometr naraženej na osičku, která vede ze škrtící klapky... když se otočí klapka v sání tak tím otočíš i poťákem a ten dá signál řídící jednotce... je dost možné, že prostě už na tom poťáku něco odešlo.. nejlépe to poznáš tak, že odpojíš konektor a vezmeš voltmetr.. nastavíš na měření odporu myslím.. teď si nejsem jistej jestli jsou tam 2 nebo 3 piny... dáš to prostě na ty uplně krajní a budeš koukat.. ve výchozí poloze by to mělo mít nějakej odpor a když budeš jakoby přidávat na škrtící klapce, tak by se to mělo snižovat až skoro k nule.. a nesmíš mít 0 nebo nějakou jinou volovinu kdekoli po cestě.. 0 musí bejt až na konci.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jinak ty hodnoty by se měly snižovat postupně takže nějaký velká skoky z třeva 4,7 na 2 ohmy a podobně to už je chyba.. odečítá se to po desetinách nebo setinách a leze to až na tu 0
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#10 Příspěvek od Tomulinek »

Myslel jsem procistit ten ventil... Ty jo opravdu moc děkuji za popisek toho postupu, pozítří to vezu do dílny, tak aspoň budeme vědet, na co se zaměřit :-)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jooo volnoběžnej ventil klidně pročisti, tím nikdy nic nezkazíš. Hele dokonce i ten se dá změřit.. je to tu někde napsané, já jsem toho na mém autě právě měřil hromadu takhle a ty postupy mi už vypadly.. hlavně tedy hodnoty jaké to mám mít no=/
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#12 Příspěvek od Tomulinek »

Super, tak snad to bude jedna z těchto dvou věci, aspoň by se nejednalo o nic dramatického :-) ještě jednou děkuji za ochotu! Až to dam do pořádku, tak nápisu, o jaky se jednalo problém.
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#13 Příspěvek od mitch17 »

Tady je link, kde sem udal par mereni. Je tam i popis pro potenciometr na skrtici klapce.....projdi si to...

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

A jeste bych zmeril teplotni cidlo pro DME...kolik ukazuje pri urcity teplote.....
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#14 Příspěvek od Tomulinek »

Dekuji za další radu! Zítra to zkusím dat na diagnostiku a ve čtvrtek jde do servisu, tak dam vědet, jak to dopadlo.
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#15 Příspěvek od Tomulinek »

Ještě mám takový poznatek, když vyradim a auto jede z kopce, tak se volnobeh s přibývající rychlosti zvysuje, jakoby víc vzduchu, větší otacky...
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#16 Příspěvek od shade741 »

pokud se nepletu je to normální a mělo by to být tak schválně :wink: pokud se to nezvětšuje pořád až do bůh ví kolika :wink:
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#17 Příspěvek od Tomulinek »

Nn, jen zlehka :-)
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#18 Příspěvek od Tomulinek »

Tak auto bylo u známého na opravě kvůli výše uvedenému problému. Procistil se volnobezny ventil, skrtici klapka a vse nasvědčovalo tomu, ze vse bude ok. Auto jsem nastartoval, opět se zvedly otacky cca na 1200... Říkám, ze to je v pořádku, je to studené. Ujel jsem cca 3 km a auto zhasnu. Když jsem ho chtěl znova nastartovat, tak chytlo, otacky byly chvilicku tak 400 a pak auto samo chciplo. Když jsem ho chtěl znova nahodit, tak nechtělo chytnou. Musel jsem ho až roztlacit. Takže problém se mi zhoršil... Přijde mi, ze se proste uchlasta. Nemůže byt tedy na vině lambdasomda? Předem děkuji za nazory a odpovědi.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od Foldas »

může zkus ji odpojit a uvidíš
Tomulinek
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 03.01.2011 01:00

#20 Příspěvek od Tomulinek »

Na druhou stranu je divne, ze se problém po procisteni zhoršil...:-/
Odpovědět