Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak se správně zachovat při smyku?
pawel-jety píše:Takže s ASC nepouštět plyn, zkusit ho podržet, nebo malinko přidat? Ale s tím přidáváním.... ASC brzdí kolo, které prokluzuje, pokud bych teoreticky přidal, nebude to mít takový brzdný účinek a dostaneu se ještě do většího smyku, nebo ne?
A vymáčknout spojku, to jsem zkoušel s iS-em a v 95% auto jelo dál smykem. U ASC vyřadit spojku by teoreticky mohlo pomoct, jelikož si to jednotka přepočítává s předníma kolama, jestli jsem to správně vyčetl...
ASC pouze "dusí" motor, nic si nepřepočítává z předních kol atd...

ASC+T "dusí" motor a přibrzďuje prokluzující kolo
Až DSC je kontrola stability

Tady je popis funkcí ASC systému, už to není tak jednoduché, každá E46 mám ASC+T, ale uvádí se pouze ASC.
http://jbbeach.com/files/bmw323ci/300-2 ... ontrol.pdf
http://jbbeach.com/files/bmw323ci/300-2 ... ontrol.pdf
a DSC s automatem se v malych rychlostech chova fakt prapodivne (konkretne u e39)... pri sjizdeni z kopce me tlaci natolik, ze jde auto do smyku prednich kol, pri vyrazeni do N je vse ok a kopec naprosto v klidu sjedu (pisu o rychlostech 0-5 km/hod)... zrovna tak v R...
nechapu jak je to mozne, prijde mi, ze DSC otevre ventil k zadnim trmenum ("vypne" zadni brzdy), unika mi smysl, ale je to dost neprijemne, kdyz se snazite sjet/vyjet zledovately svah, nedej boze otocit na ledovem plose... prostym zaslapnutim brzdy v D ci R se auto nezastavi :-/
nechapu jak je to mozne, prijde mi, ze DSC otevre ventil k zadnim trmenum ("vypne" zadni brzdy), unika mi smysl, ale je to dost neprijemne, kdyz se snazite sjet/vyjet zledovately svah, nedej boze otocit na ledovem plose... prostym zaslapnutim brzdy v D ci R se auto nezastavi :-/
“Ability is what you're capable of doing.”
Hanz píše:a DSC s automatem se v malych rychlostech chova fakt prapodivne (konkretne u e39)... pri sjizdeni z kopce me tlaci natolik, ze jde auto do smyku prednich kol, pri vyrazeni do N je vse ok a kopec naprosto v klidu sjedu (pisu o rychlostech 0-5 km/hod)... zrovna tak v R...
nechapu jak je to mozne, prijde mi, ze DSC otevre ventil k zadnim trmenum ("vypne" zadni brzdy), unika mi smysl, ale je to dost neprijemne, kdyz se snazite sjet/vyjet zledovately svah, nedej boze otocit na ledovem plose... prostym zaslapnutim brzdy v D ci R se auto nezastavi :-/
Přesně tohle mě rozčilovalo u E39 i E53, člověk stál na brzdě a furt to tlačilo.

Jak už bylo psáno, když jsi bez zkušeností, nejlepší je vzít auto na plácek a zkoušet a sžívat se s ním
žádné študování rad na internetu tě při smyku nezachrání. Mě E36 (bez jakékoliv elektronické stabilizace) vyškolila hned první den při koupi. Mám ji od listopadu a když poprvé nasněžilo, stačilo si párkrát zajezdit mimo běžný provoz a teď už se při každém přetočení jen usmívám jak blbec
ne že bych tomu někdy pomáhal, samozřejmě...
A k podřazování - podřazuji vždy s meziplynem (respektive s vyrovnáním otáček, bez dvojitého vyšlápnutí spojky). Jednak mě to baví
a taky se tím vyhnu zablokování kol na kluzkém povrchu nebo škubnutí na suchém.



A k podřazování - podřazuji vždy s meziplynem (respektive s vyrovnáním otáček, bez dvojitého vyšlápnutí spojky). Jednak mě to baví

- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
já si pamatuju, před pár měsíci jsem na nájezdu na dálnici dostal aquaplaning na e36, vždycky jsem byl zvyklej na ustřelujici zadek na sněhu, ale na mokrý vozovce jsem byl pěkně překvapenej, ale naštěstí jsem zachoval chladnou hlavu, pustil jsem všechny pedály a jen se to snažil vyrovnat jen volantem a ejhle, povedlo se, pěkně jsem to frajerský srovnal a jelo se dál
takže za mě asi tak, btw v autě nemám ASC
jinak si pamatuju ještě dávno když jsem měl 316i, jednou jsem s tím stříhnul zatáčku a uletěl mi zadek, jako nezkušený řidič jsem začal šmatlat na brzdu, samozřejmě že jsem skončil ve škarpě
takže takhle ne

jinak si pamatuju ještě dávno když jsem měl 316i, jednou jsem s tím stříhnul zatáčku a uletěl mi zadek, jako nezkušený řidič jsem začal šmatlat na brzdu, samozřejmě že jsem skončil ve škarpě

e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
no já posledně...ken blok hadra...2 plnej...ktása...málo...málo...3 plnej...joooo ken blok...pak se to hryzlo a rovnou na sloup sakra sakra to bude ostuda...ve fínále...zásah z hůry
o asi 10cm jsem ten sloup minul.....zastavil jsem hladil jsem volant a říkal promiň promiň promiň
pak jsem se celou cestu šoural asi 60













nuda... neni nad to ladit auto celej tejden, spasovavat to ci tohle, ladit detaily, nakonec trochu polestit a hura projet...
leva pravouhla, hlavou bezi motivacni video M3 letici bokem, za dva, 225ky iSo nechce urvat, tak trochu pres spojku, jo, uz to jde...
a sakra, moooc, ubrat, pekne se chytlo, bohuzel kontra jsem nevratil a elegantne prask do stavebni maringotky...
svetlo, kapota, blatnik, blinkr...
cela akce trvala 5min a byl jsem zpatky v garazi
Great success
leva pravouhla, hlavou bezi motivacni video M3 letici bokem, za dva, 225ky iSo nechce urvat, tak trochu pres spojku, jo, uz to jde...
a sakra, moooc, ubrat, pekne se chytlo, bohuzel kontra jsem nevratil a elegantne prask do stavebni maringotky...
svetlo, kapota, blatnik, blinkr...
cela akce trvala 5min a byl jsem zpatky v garazi
Great success

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To je ještě dobrý když je to přední roh... když člověk vidí na bawu oba rohy, tak to už muselo byt ve vetsi rychlosti
prvne to dat predkem a pak znovu otočenej prdelí
no co, z něčeho ty autoservisy musí žit 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance