Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak se správně zachovat při smyku?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Velvetek »

hanz-320d: Takhle náhodou - není to v Lukové?
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
hanz-320d
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: úte 05.02.2013 01:00

#22 Příspěvek od hanz-320d »

Jo je :wink:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#23 Příspěvek od paca »

pawel-jety píše:Takže s ASC nepouštět plyn, zkusit ho podržet, nebo malinko přidat? Ale s tím přidáváním.... ASC brzdí kolo, které prokluzuje, pokud bych teoreticky přidal, nebude to mít takový brzdný účinek a dostaneu se ještě do většího smyku, nebo ne?
A vymáčknout spojku, to jsem zkoušel s iS-em a v 95% auto jelo dál smykem. U ASC vyřadit spojku by teoreticky mohlo pomoct, jelikož si to jednotka přepočítává s předníma kolama, jestli jsem to správně vyčetl...

ASC pouze "dusí" motor, nic si nepřepočítává z předních kol atd... :wink:
ASC+T "dusí" motor a přibrzďuje prokluzující kolo

Až DSC je kontrola stability :wink:
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od pepino5xx »

Tady je popis funkcí ASC systému, už to není tak jednoduché, každá E46 mám ASC+T, ale uvádí se pouze ASC.

http://jbbeach.com/files/bmw323ci/300-2 ... ontrol.pdf
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#25 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a DSC s automatem se v malych rychlostech chova fakt prapodivne (konkretne u e39)... pri sjizdeni z kopce me tlaci natolik, ze jde auto do smyku prednich kol, pri vyrazeni do N je vse ok a kopec naprosto v klidu sjedu (pisu o rychlostech 0-5 km/hod)... zrovna tak v R...
nechapu jak je to mozne, prijde mi, ze DSC otevre ventil k zadnim trmenum ("vypne" zadni brzdy), unika mi smysl, ale je to dost neprijemne, kdyz se snazite sjet/vyjet zledovately svah, nedej boze otocit na ledovem plose... prostym zaslapnutim brzdy v D ci R se auto nezastavi :-/
“Ability is what you're capable of doing.”
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od pepino5xx »

To dělá ale ABS ne?
ABS nefunguje při tak malých rychlostech.
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#27 Příspěvek od Maca »

Hanz píše:a DSC s automatem se v malych rychlostech chova fakt prapodivne (konkretne u e39)... pri sjizdeni z kopce me tlaci natolik, ze jde auto do smyku prednich kol, pri vyrazeni do N je vse ok a kopec naprosto v klidu sjedu (pisu o rychlostech 0-5 km/hod)... zrovna tak v R...
nechapu jak je to mozne, prijde mi, ze DSC otevre ventil k zadnim trmenum ("vypne" zadni brzdy), unika mi smysl, ale je to dost neprijemne, kdyz se snazite sjet/vyjet zledovately svah, nedej boze otocit na ledovem plose... prostym zaslapnutim brzdy v D ci R se auto nezastavi :-/

Přesně tohle mě rozčilovalo u E39 i E53, člověk stál na brzdě a furt to tlačilo. :?
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#28 Příspěvek od Szimi »

Jak už bylo psáno, když jsi bez zkušeností, nejlepší je vzít auto na plácek a zkoušet a sžívat se s ním ;-) žádné študování rad na internetu tě při smyku nezachrání. Mě E36 (bez jakékoliv elektronické stabilizace) vyškolila hned první den při koupi. Mám ji od listopadu a když poprvé nasněžilo, stačilo si párkrát zajezdit mimo běžný provoz a teď už se při každém přetočení jen usmívám jak blbec :D ne že bych tomu někdy pomáhal, samozřejmě... :twisted:

A k podřazování - podřazuji vždy s meziplynem (respektive s vyrovnáním otáček, bez dvojitého vyšlápnutí spojky). Jednak mě to baví :-) a taky se tím vyhnu zablokování kol na kluzkém povrchu nebo škubnutí na suchém.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od icecold »

já si pamatuju, před pár měsíci jsem na nájezdu na dálnici dostal aquaplaning na e36, vždycky jsem byl zvyklej na ustřelujici zadek na sněhu, ale na mokrý vozovce jsem byl pěkně překvapenej, ale naštěstí jsem zachoval chladnou hlavu, pustil jsem všechny pedály a jen se to snažil vyrovnat jen volantem a ejhle, povedlo se, pěkně jsem to frajerský srovnal a jelo se dál :lol: takže za mě asi tak, btw v autě nemám ASC

jinak si pamatuju ještě dávno když jsem měl 316i, jednou jsem s tím stříhnul zatáčku a uletěl mi zadek, jako nezkušený řidič jsem začal šmatlat na brzdu, samozřejmě že jsem skončil ve škarpě :D takže takhle ne
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jak se zachovat při smyku ? držet ho , držet , držet :twisted: aaaa pííííča, kola střecha, střecha kola, kola střecha :oops: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#31 Příspěvek od ARMAN »

Obrázek
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#32 Příspěvek od Fw190 »

:-))
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od matiz »

:respect: :respect: :respect:
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#34 Příspěvek od kizby »

Já bych raději z toho auta vystoupil :)
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#35 Příspěvek od Szimi »

MattyX píše:Jak se zachovat při smyku ? držet ho , držet , držet :twisted: aaaa pííííča, kola střecha, střecha kola, kola střecha :oops: :lol: :lol:


:D :D :D Ideální!
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#36 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Szimi píše:
MattyX píše:Jak se zachovat při smyku ? držet ho , držet , držet :twisted: aaaa pííííča, kola střecha, střecha kola, kola střecha :oops: :lol: :lol:


:D :D :D Ideální!


to znám, sice ne s tak fatálníma následkama, ale taky jsem si říkal, držto.. to vyjde... prásk, kolo v pí*i, rameno v pí*i, stabilizátor v pí*i :D:D:D
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#37 Příspěvek od Szimi »

Dopadl jsem stejně :-D dobrý dobrý jo ne kurva, kurvaaa... Kolo, guma, těhlice, zadní nárazník :-D
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#38 Příspěvek od rooc »

no já posledně...ken blok hadra...2 plnej...ktása...málo...málo...3 plnej...joooo ken blok...pak se to hryzlo a rovnou na sloup sakra sakra to bude ostuda...ve fínále...zásah z hůry :alian: :alian: :alian: :alian: o asi 10cm jsem ten sloup minul.....zastavil jsem hladil jsem volant a říkal promiň promiň promiň :D :D :D :D pak jsem se celou cestu šoural asi 60 :P :P :P :P
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#39 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nuda... neni nad to ladit auto celej tejden, spasovavat to ci tohle, ladit detaily, nakonec trochu polestit a hura projet...
leva pravouhla, hlavou bezi motivacni video M3 letici bokem, za dva, 225ky iSo nechce urvat, tak trochu pres spojku, jo, uz to jde...
a sakra, moooc, ubrat, pekne se chytlo, bohuzel kontra jsem nevratil a elegantne prask do stavebni maringotky...
svetlo, kapota, blatnik, blinkr...

cela akce trvala 5min a byl jsem zpatky v garazi

Great success :lol:
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To je ještě dobrý když je to přední roh... když člověk vidí na bawu oba rohy, tak to už muselo byt ve vetsi rychlosti :D prvne to dat predkem a pak znovu otočenej prdelí :lol: no co, z něčeho ty autoservisy musí žit :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět