Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Svornost u samosvoru na E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Chtěl bych se zeptat, jak je možné, že když mi samosvor s poměrem 3,15 a svorností 20% nikde neteče ani nehučí, za sucha i za mokra je svornost naprosto super, tak proč mi na sněhu hrabe jen jedno kolo??

Když hodím auto na zvedák a zatočím jedním kolem, točí se na stejnou stranu i druhé a když někdo to druhé brzdí, tak je to poznat na kole, kterým otáčím... takže tam samosvor je určitě...

Když si auto půjčoval jeden známý, který umí jezdit dobře smykem, tak za mokra i za sucha objede kruháč dokola několikrát a dělá to čáry od obou kol, ale na sněhu když jsem zapadl, tak byla vyhrabaná čára akorát od jednoho kola...

Nemá na to vliv procentuální svornost?? a jak se dá zvýšit svornost třeba na 50%??
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#2 Příspěvek od Rade520 »

Origo svornost by měla být 25%, ale lamely se opotřebávají,když budeš,
hledat tak repase a zvýšení svornosti se tady nedávno řešilo.
Já mám taky 328 a na volnoběch a při nízkých otáčkách mě hrabe jenom jedno kolo,
až když tomu náložím tak se chytne druhé a teprve pak vyjedu od baráku.:-)
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#3 Příspěvek od onlybimmers »

kup novy lamely...
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od EdyBoyS »

onlybimmers píše:kup novy lamely...


a kde je sezenu?? a za kolik??
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od EdyBoyS »

pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

to je LSDhanz tady z fora, normalne mu napis sz. kdyz uz to bude rozkuchany, tak bych vymenil i loziska a gufera, at to ma kulturu.
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#7 Příspěvek od onlybimmers »

pragdejf píše:to je LSDhanz tady z fora, normalne mu napis sz. kdyz uz to bude rozkuchany, tak bych vymenil i loziska a gufera, at to ma kulturu.


presne tak! do toho rovnou kup olej, zrovna ted tu totiz je na foru k mani za bezkonkurencni cenu...

a nezapomen po par poradnejch koblihach vymenit olej :D
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od noname »

přítlak na lamely ve svoru je právě tak velký, jak je velký vstupní točivý moment, čím větší zátěž, tím vice sevře, na hladkém povrchu to nebude tolik, ale když by byl dobrý bude fungovat
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od EdyBoyS »

noname píše:přítlak na lamely ve svoru je právě tak velký, jak je velký vstupní točivý moment, čím větší zátěž, tím vice sevře, na hladkém povrchu to nebude tolik, ale když by byl dobrý bude fungovat


Kdysi jsme se tu spolu bavili o poměru otáček kol, že by jsi dovedl přeskládat diff...

Dovedl bys mi i zvýšit svornost třeba na 40% nebo 50% ??
a na kolik vyjdou ty lamely a olej?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou :P

zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry ;) tlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...

fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od EdyBoyS »

MattyX píše:lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou :P

zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry ;) tlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...

fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase :lol:


Takže říkáš, že když vyměním gufera, olej, ložiska i lamely, tak bude výsledek opravdu znát??

Jako když pálím pneu na suchu nebo na mokrym asfaltu, tak se chytají obě kola pořád, nikdy se mi nestalo, že by rozepla... ale na sněhu se jí vubec nechce a na autě ji mám už cca rok a najeto celkově kolem těch 10 tis. takže je asi ten pravej čas ji rozlousknout, co?
wibra
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 18.08.2007 00:00

#12 Příspěvek od wibra »

a jak poznam ve je diff v haji? bude vydavat nejaky pazvuky nebo tak neco??
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#13 Příspěvek od EdyBoyS »

wibra píše:a jak poznam ve je diff v haji? bude vydavat nejaky pazvuky nebo tak neco??


většinou je k.o. ložisko a když někde driftuješ, tak začne hučet... to poznáš, že když jedeš, tak to hučí, jak kdyby ti něco někde drhlo nebo tak něco...
a případně pokud máš sjeté lamely, tak bude rozepínat, že pojedeš driftem a najednou se přestanou točit obě kola ale jen jedno a je to pak o držku...
hlavně za mokra to dělá.

zrepasovaná špéra, by měla fungovat stejně na sněhu, na písku, na mokrym asfaltu i na suchym... prostě když dáš otáčky 5 a více, tak musí hrabat obě kola, vždy
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od EdyBoyS »

Tak jsem se konečně dostal ke svému samosvoru... už začíná být K.O. (když se chci na místě otočit o 180° tak nesevírá jako při koupi...)

Máte někdo nějakej návod nebo postup, jak ho správně rozebrat, abych tam nic nedojebal??
Nebo je to jednoduché a nejsou tam žádné pružinky, které by vyskočily ven a cely se to rozsypalo??
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#15 Příspěvek od Jamall »

DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#16 Příspěvek od DaweTDS »

Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#17 Příspěvek od Rade520 »

DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#18 Příspěvek od DaweTDS »

Rade520 píše:
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?


Néé všechny omegy co měli samosvor měli svornost 45% dokonce i ten Lotus http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#19 Příspěvek od EdyBoyS »

DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)


Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...

Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#20 Příspěvek od EdyBoyS »

DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)


Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...

Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou
Odpovědět