Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Svornost u samosvoru na E36 328i
Chtěl bych se zeptat, jak je možné, že když mi samosvor s poměrem 3,15 a svorností 20% nikde neteče ani nehučí, za sucha i za mokra je svornost naprosto super, tak proč mi na sněhu hrabe jen jedno kolo??
Když hodím auto na zvedák a zatočím jedním kolem, točí se na stejnou stranu i druhé a když někdo to druhé brzdí, tak je to poznat na kole, kterým otáčím... takže tam samosvor je určitě...
Když si auto půjčoval jeden známý, který umí jezdit dobře smykem, tak za mokra i za sucha objede kruháč dokola několikrát a dělá to čáry od obou kol, ale na sněhu když jsem zapadl, tak byla vyhrabaná čára akorát od jednoho kola...
Nemá na to vliv procentuální svornost?? a jak se dá zvýšit svornost třeba na 50%??
Když hodím auto na zvedák a zatočím jedním kolem, točí se na stejnou stranu i druhé a když někdo to druhé brzdí, tak je to poznat na kole, kterým otáčím... takže tam samosvor je určitě...
Když si auto půjčoval jeden známý, který umí jezdit dobře smykem, tak za mokra i za sucha objede kruháč dokola několikrát a dělá to čáry od obou kol, ale na sněhu když jsem zapadl, tak byla vyhrabaná čára akorát od jednoho kola...
Nemá na to vliv procentuální svornost?? a jak se dá zvýšit svornost třeba na 50%??
Tak něco jsem našel tady...
http://www.autohificlub.cz/forum/11/1223492-p-repase-lamel-do-samosvoru/0
http://www.autohificlub.cz/forum/11/1223492-p-repase-lamel-do-samosvoru/0
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: ned 22.05.2011 00:00
noname píše:přítlak na lamely ve svoru je právě tak velký, jak je velký vstupní točivý moment, čím větší zátěž, tím vice sevře, na hladkém povrchu to nebude tolik, ale když by byl dobrý bude fungovat
Kdysi jsme se tu spolu bavili o poměru otáček kol, že by jsi dovedl přeskládat diff...
Dovedl bys mi i zvýšit svornost třeba na 40% nebo 50% ??
a na kolik vyjdou ty lamely a olej?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou
zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry
tlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...
fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase

zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry

fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX píše:lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou
zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatrytlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...
fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase
Takže říkáš, že když vyměním gufera, olej, ložiska i lamely, tak bude výsledek opravdu znát??
Jako když pálím pneu na suchu nebo na mokrym asfaltu, tak se chytají obě kola pořád, nikdy se mi nestalo, že by rozepla... ale na sněhu se jí vubec nechce a na autě ji mám už cca rok a najeto celkově kolem těch 10 tis. takže je asi ten pravej čas ji rozlousknout, co?
wibra píše:a jak poznam ve je diff v haji? bude vydavat nejaky pazvuky nebo tak neco??
většinou je k.o. ložisko a když někde driftuješ, tak začne hučet... to poznáš, že když jedeš, tak to hučí, jak kdyby ti něco někde drhlo nebo tak něco...
a případně pokud máš sjeté lamely, tak bude rozepínat, že pojedeš driftem a najednou se přestanou točit obě kola ale jen jedno a je to pak o držku...
hlavně za mokra to dělá.
zrepasovaná špéra, by měla fungovat stejně na sněhu, na písku, na mokrym asfaltu i na suchym... prostě když dáš otáčky 5 a více, tak musí hrabat obě kola, vždy
Tak jsem se konečně dostal ke svému samosvoru... už začíná být K.O. (když se chci na místě otočit o 180° tak nesevírá jako při koupi...)
Máte někdo nějakej návod nebo postup, jak ho správně rozebrat, abych tam nic nedojebal??
Nebo je to jednoduché a nejsou tam žádné pružinky, které by vyskočily ven a cely se to rozsypalo??
Máte někdo nějakej návod nebo postup, jak ho správně rozebrat, abych tam nic nedojebal??
Nebo je to jednoduché a nejsou tam žádné pružinky, které by vyskočily ven a cely se to rozsypalo??
Rade520 píše:DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí
která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?
Néé všechny omegy co měli samosvor měli svornost 45% dokonce i ten Lotus http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí
Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...
Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí
Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...
Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou