Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 325i coupé - alternátor nedobíjí baterku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#1 Příspěvek od Szimi »

Zdravím pánové,

mám E36 325i (M50B25 vanos) coupé z roku 1994. Dnes při cestě z práce mi začala haprovat elektrika, nikdy předtím se nic takového nedělo. Při sešlápnutí brzdového pedálu najednou CHECK control u velkého BC začal ukazovat >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung slabší baterka), to mě už trochu vyděsilo. A najednou všechno v pohodě. Zabrzdím, před hlavní cestou a zase blikání na BC >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung<. Jel jsem dál, pak mi začalo svítit ABS, později se vypnulo rádio, začaly pohasínat všechny další přístroje, i světla, dojel jsem domů a baterka mrtvá, nic se ani nehlo. Vypnu klíček, otočím, všechny kontrolky se rozsvítily, zaplo rádio, všechno jak má být. Nešlo startovat, baterka vyšťavená. Sešlápnu brzdu, světla svítí, ale všechno zase zhaslo a stejný problém.

A tak mě napadlo, mohl by to být spínač brzdových světel pod pedálem? Je možné, aby takhle "vyzkratoval" všechno ostatní? Nebo je to něco daleko vážnějšího? Díky za jakoukoli pomoc.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#2 Příspěvek od roman320 »

Tohle udelal spis pokles napeti, projdi kontakty na baterce, kostru motoru a ten tlustsi + drat na altiku..
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#3 Příspěvek od Szimi »

Děkuji za radu, kabely jsem prošel, všechno vypadá v pořádku. A co víc, po tom, co jsem dobil baterku, zase všechno v normálu, žádná chyba, žádná kontrolka nesvítí. Zkusil jsem několikrát vypnout motor a znovu nastartovat, projet se, v pořádku. Tak nevím. Leda, že by altík nedobíjel tak moc, jak má a baterka už byla slabá, ale to by pak nevysvětlovalo to náhlé rychlé vybití, ale zas tak tomu nerozumím, abych o tom takhle špekuloval :)
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#4 Příspěvek od roman320 »

Zmer si nejlip primo na altiku kolik dava s nastartovanym motorem, zaplejma svetlama, vetrakem atd.. melo by tam byt kolem 14v
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#5 Příspěvek od Szimi »

Vyzkouším, díky :wink:
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od stenlie »

Taky vsadím na mrtvý uhlíky v altíku měl jsem to velmi velmi podobné na E30 akorád s tím rozdílem že já už domů na té baterce nedojel . Ale celkem bych koukal ,že tuhle chybu dobíjení vypíše BC.
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#7 Příspěvek od Szimi »

Takže problém pokračuje a je to horší. Tentokrát se nezobrazila žádná chyba na CHECK controlu, ale rovnou se všechno vybilo, a to dost rychle, až nakonec nejel ani motor... Když už auto skoro chcíplo, objevilo se zase >Bremslicht elektrik< a konec. Ale symptom se zdá být jasnější, na motoru jsem našel čerstvé stopy od zvířete, asi od kuny :-/ takže pořádně prolezu kabely, takhle na první pohled vypadají všechny v poho. Na které bych se měl zaměřit? Díky pánové.
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#8 Příspěvek od Szimi »

Zkusil jsem nastartovat s dobitou baterkou, nechat chvíli běžet, altík by prý samotný motor měl po odpojení baterky udržet, odpojil jsem ji a okamžitě chcípl. Takže asi altík, ale nesvítí mi kontrolka dobíjení, a to mi nejde do hlavy...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od paveld »

Po otočení klíčku do poslední polohy ti nesvítí kontrolka dobíjení? Pokud to myslíš takhle, tak ti jen nejde nabuzení altíku nebo jak se tomu řiká, je to tenkej kabel vedoucí k altíku. Bez toho nabuzení nezačne altík dobíjet. Když píšeš o kuně, tak by to dávalo rozum, že ho mohla překousat ona...
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#10 Příspěvek od Szimi »

Chlape, asi jsi na to kápl. Myslel jsem teda původně, že nesvítí za jízdy jako varování, že alternátor nedobíjí, ale po tom, co jsi to napsal jsem zjistil, že nesvítí ani při otočení kličku do druhé polohy, to by teda mohlo být ono... Anebo je to obojí, drát i altík. Teď nemám možnost to změřit, ale hned v pondělí to zjistím.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od paveld »

To by byl druhý problém, že by odešel i altík (myslim přestal dobíjet), ale možný je všechno... koukni první na ten kablík a uvidíš, snad tomu nic víc nebude.
Mě se tohle kdysi stalo po myčce, někudy se tam muselo dostat trochu vody a to jsem motor nemyl, jen auto zvenku a zoxidovalo to ten kontakt. Nejdřív to na střídačku dobíjelo/nedobíjelo a pak už to ztratilo kontakt uplně a přestalo uplně dobíjet...
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#12 Příspěvek od Szimi »

Takže po změření dával altík sotva 12V, dnes jsem jej teda vytáhl a odvezl na repasi, snad už pak bude pokoj :-) děkuji za pomoc pánové.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#13 Příspěvek od roman320 »

Opravils pred tim to buzeni? jestli ne tak dobijet ani nezacne = nameris napeti baterky, jestli to predtim normalne fungovalo a po tom zvirecim zasahu ne tak hledej chybu jenom tam.. Repas mu urcite prospeje, ale problem ti to nevyresi:)
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#14 Příspěvek od Szimi »

Já ti nevím, ten tenký kabel byl v pořádku. A když jsme zkoušeli napětí, při startování kontrolka (nabuzení) fungovala jak má. Podle mě tam paseku bude dělat právě špatný altík. Když jsem rozebral tu rouru pro chlazení alternátoru, bylo tam tolik bordelu, že jsem se divil, že ještě doteď fungoval. Tak uvidíme :-)
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od paveld »

Pokud ta kontrolka svítí tak by mělo být vše v pořádku a jen nech zrepasovat altík :-).
Szimi
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pon 15.10.2012 00:00
Bydliště: Opava

#16 Příspěvek od Szimi »

Alternátor zrepasován a zpátky v autě, dává teď 14.2V, buzení funguje normálně, Schwarz zase jezdí jako za mlada :-D takže ještě jednou díky za pomoc. A mimochodem, bylo třeba v altíku vyměnit rotor, uhlíky i kroužky... ještě, že pána dlouho znám, tak mě to nestálo raketu :-D
Tobin
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: ZNOJMO

#17 Příspěvek od Tobin »

Nějak to nechápu! Když bylo potřeba vyměnit rotor, tak proč se na něm měnily kroužky? Pokud vím, tak na novém rotoru kroužky už jsou!
Kroužky se mění kvůli tomu že jsou vydřené a rotor při tom zůstává původní. Většinou stačí vyměnit ubroušené uhlíky, když je to potřeba
i ložiska.
Odpovědět